۰ نفر

در صورت عدم تعدیل سیاست‌های پولی فدرال رزرو؛

امکان سقوط بیت کوین به ۱۵ هزار دلار وجود دارد!

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 697003
امکان سقوط بیت کوین به ۱۵ هزار دلار وجود دارد!

با توجه به حرکت عمده قیمت بیت کوین، متخصصان مالی اکنون در مورد تاثیر احتمالی تغییرات سیاست پولی فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال نظریه پردازی می کنند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون ۳۰ درصد افزایش یافته و پس از سقوط به زیر ۱۶ هزار دلار در اواخر سال گذشته، اخیرا از ۲۳ هزار دلار عبور کرده است.

این افزایش قیمت بیت‌کوین پس از کاهش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده آغاز شد که نشان دهنده کاهش احتمالی افزایش نرخ بهره است.

با این وجود، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی سابق صرافی بیت‌مکس هشدار داده است که اگر فدرال رزرو آمریکا سیاست‌های پولی خود را تعدیل نکند، ممکن است بیت‌کوین و بازار دارایی‌های کریپتو با کاهش مواجه شوند.

هیز: بیت‌کوین ممکن است به ۱۵ هزار دلار سقوط کند

آرتور هیز، رییس سابق بیت‌مکس، در مقاله‌ای جدید درباره سیاست‌های کلان اقتصادی ایالات متحده ادعا می‌کند که یک «بحران مالی فاجعه‌بار جهانی» می‌تواند بیت‌کوین و بازار کریپتو را غرق کند.

وی اظهار کرد که افزایش فعلی بیت‌کوین نباید به عنوان شروع یک روند صعودی جدید تلقی شود.

ارقام اخیر اداره آمار کار ایالات متحده نشان می‌دهد که تورم در اواسط سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۰ درصد رسید و در حال حاضر بیشتر به سمت سطوح مطلوب ۲ درصد کاهش می‌یابد.

تعدادی از ناظران بازار بر این باورند که این روند ممکن است نشان دهنده تغییر سیاست توسط جروم پاول، رییس فدرال رزرو، به دور از تسهیل کمی (QT) در واکنش به خطر رکود باشد.

پاول اظهار داشت که نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ باید افزایش یابد، تمایلی که توسط چندین عضو فدرال رزرو منعکس شده است و از افزایش مورد هدف فدرال رزرو یعنی بیش از ۵ درصد حمایت کرده‌اند.

بیت‌کوین و دوره نقدینگی دلار

بسیاری می‌گویند که بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت‌کوین، مستقل از بانک‌های مرکزی و سایر سازمان‌های مالی عمل می‌کند.

علاوه بر این، به دلیل وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی، قیمت بیت‌کوین به شدت به سیر آینده نقدینگی جهانی دلار وابسته است.

عملکرد اخیر بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تغییر در سیاست فدرال رزرو را پیش‌بینی می‌کنند. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که اگر فدرال رزرو با تعدیل سیاست‌های خود عمل کند، پیشرفت فعلی بیت‌کوین ممکن است ادامه پیدا کند و یک «بازار صعودی سکولار» ظاهر شود.

هیز در ادامه افزود که سودهای فعلی ممکن است بخشی از بازگشت بیت‌کوین از پایین‌ترین سطح آن باشد، اما از سرمایه‌گذاران خواست تا زمانی که شرایط نقدینگی برای دلار آمریکا بهبود یابد، با دقت بیشتری به معاملات بپردازند.

هیز انتظار دارد به رغم هشدارهای وی در مورد سقوط قریب الوقوع بازار، فدرال رزرو بالاخره برای تثبیت بازارها مداخله کند.

داده‌های Coingecko نشان می‌دهد که تا زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین به قیمت ۲۲ هزار و ۷۹۴ دلار معامله می‌شود که در هفت روز گذشته ۹.۳ درصد رشد را تجربه کرده است.