۰ نفر

در پی رشد چشمگیر رمزارز برتر؛

بیت‌ کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می ‌دهد؟

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳
کد خبر: 696707
بیت‌ کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می ‌دهد؟

بیت‌کوین (BTC) پس از احیای موقعیت خود در بالای سطح قیمتی ۲۳ هزار دلاری در حالی که شتاب مثبت و صعودی امسال خود را افزایش داد، بار دیگر در صنعت ارزهای دیجیتال خوش‌بینی ایجاد کرد. این دستاوردها منجر به ورود سرمایه سریع به ارزهای دیجیتال شده است. اما آیا این رشد ادامه‌دار است؟ یا نیاز به یک اصلاح قیمتی دارد؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در زمان نوشتن این متن، بیت‌کوین پس از افزایش بیش از ۱۱ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در قیمت ۲۳۳۱۰ دلارمعامله شد که نشان دهنده بالاترین قیمت در ۵ ماه گذشته است. در واقع، این دستاوردها با افزایش تقریباً ۴۰ درصدی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ به اوج خود رسیده است.

در طرفی دیگر، این دارایی دیجیتالی ارزش بازار حدود ۴۳۹ میلیارد دلاری را کنترل می‌کند که نشان دهنده جریان ورودی تقریباً ۴۴ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت گذشته است.

بیت‌ کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می ‌دهد؟

نمودار قیمت یک روزه بیت‌کوین.

احساسات سرمایه گذاران به نفع بیت‌کوین تغییر می‌کند

نکته قابل توجه این است که آخرین حرکت قیمت بیت‌کوین با توجه به اینکه این ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر تلاش کرده بود تا از سطح ۲۰ هزار دلار عبور کند و خریداران برتری تکنیکالی خود را نسبت به فروشندگان حفظ کردند، غافلگیرکننده بود. از این رو می‌توان گفت، احساسات سرمایه گذاران به نفع بیت‌کوین تغییر کرده است، علیرغم تأثیرات طولانی عوامل اقتصاد کلان که منجر به پرونده‌های ورشکستگی بیشتر شده است. در همین حال، به نظر می‌رسد بیت‌کوین نگرانی‌های نظارتی اخیر بانکداران را به چالش می‌کشد.

بیت‌ کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می ‌دهد؟

نمودار قیمت بازار هفت روزه بیت‌کوین، منبع: CoinMarketCap.

از آنجایی که بیت‌کوین از پیک‌های چند ماهه جدید بهره می‌برد، با توجه به اینکه فضای کریپتو همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد، تمرکز بر این است که احتمالاً این دارایی در هفته‌های آینده چگونه خواهد بود؟ در این راستا، یک تحلیلگر دنیای رمزارز‌ها با نام مستعار Crypto Zombie در یک ویدیوی در یوتیوب در ۲۰ ژانویه اشاره کرد که برای اینکه بیت‌کوین بتواند شکست احتمالی را حفظ کند، این دارایی باید قیمت خود را بالای ۲۱۴۰۰ دلار حفظ کند. او همچنین پیشنهاد کرد که بیت‌کوین که محدوده ۲۸ هزار دلاری را هدف قرار می‌دهد همچنان در بازی باقی بماند. با این حال، او هشدار داد که سرمایه‌گذاران باید انتظار تلاطم‌هایی را در هفته آینده داشته باشند، اما تاکید کرد که باید بین دوشنبه و سه‌شنبه، قیمت‌ها را به دقت بررسی کنند.

در جای دیگر، یک کارشناس و تحلیلگر خبره معاملات کریپتو، میشائل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe)، پیشنهاد کرد که ۳۵۰۰۰ دلار برای بیت‌کوین در این روند صعودی محتمل است. پوپ در توییتی در ۲۰ ژانویه اظهار داشت که روند فعلی ممکن است، حداقل دو ماه ادامه داشته باشد. او بیان کرد:

"امسال، احتمالاً یک دوره ۲ الی ۴ ماهه خواهیم داشت که در آن بازارها یک رشد تسکین قوی داشته باشند. ممکن است در واقع همین الان این روند شروع شده باشد. بنابراین افزایش به سمت ۳۵ هزار دلار برای بیت‌کوین امکان پذیر است. آماده باشید، (بیت‌کوین‌های خود) حداکثر کنید، امسال جمع کنید و طلایی خواهید شد".

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین چه وضعیتی را نشان می‌دهد؟

پس از حرکت قیمت فعلی، تحلیل تکنیکال بیت‌کوین با روند صعودی مطابقت دارد. خلاصه‌ای از سنج‌های یک روزه در پلتفرم TradingView، به این صورت است که به طور کلی موقعیت سرمایه‌گذاران را در وضعیت "احساس خرید" و با مقدار ۱۵ نشان می‌دهد، در حالی که از نظر اندیکاتور‌های میانگین‌ متحرک، موقعیت سرمایه‌گذارن در وضعیت "احساس خرید قوی" قرار دارد و مقدار آن ۱۴ است. برای نوسانگرها، این معیار بی‌طرفی را نشان می‌دهد و در مقدار ۸ قرار دارد.

بیت‌ کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می ‌دهد؟

تحلیل تکنیکال یک روزه بیت‌کوین منبع: CoinMarketCap.

با این حال، شایان ذکر است که به طور کلی بیت‌کوین و دیگر رمزارزها به شدت بی‌ثبات‌اند و می‌توانند تحت تاثیر تغییر در احساسات عمومی بازار قرار گیرند، بنابراین لازم است که به شدت احتیاط کنید و موقعیت‌های معاملاتی خود را با استراتژی صحیح مدیریت کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.