۰ نفر

رویکرد مثبت ژاپنی ها در برابر رمزارزها؛

با ارزهای دیجیتال باید مانند بانک‌ ها رفتار شود!

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبر: 695808
با ارزهای دیجیتال باید مانند بانک‌ ها رفتار شود!

قانون گذاران مالی در ژاپن از قانون گذاران جهانی خواسته‌اند که با کریپتو نیز به همان شیوه بانکداری رفتار کنند و خواستار قوانین سخت‌تر برای این بخش هستند. به گفته معاون مدیر کل دفتر توسعه استراتژی و مدیریت آژانس خدمات مالی، مامورو یاناسه ، ارزهای دیجیتال باید کنترل شوند. مامورو یاناسه گفت که کریپتو به همان حفاظتی نیاز دارد که موسسات مالی و بانک ها دارند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بر اساس گزارش ۱۷ ژانویه بلومبرگ، او گفت: اگر دوست دارید مقررات مؤثری را اجرا کنید، باید همان کاری را که بر نهادهای سنتی تنظیم و نظارت می کنید، انجام دهید.

اظهارات ناظر مالی ژاپن در پی فروپاشی صرافی FTX در ماه نوامبر است که صنعت را متزلزل کرد و جرقه فوری برای اقدامات نظارتی را برانگیخت.

برخلاف برخی از همتایان آمریکایی خود، مامورو یاناسه اذعان کرده است که مشکل از رمزارزها نبوده است. او گفت: "آنچه که باعث رسوایی صرافی FTX شد ربطی به فناوری کریپتو نداشت."

او گفت که از قانون‌گذاران در ایالات متحده و اروپا خواسته شده است که همان قوانینی را که برای بانک‌ها و کارگزاری‌ها اعمال می‌کنند، برای مبادلات رمزارزی اعمال کنند.

این توصیه ها از طریق هیئت ثبات مالی، یک سازمان جهانی که وظیفه تنظیم صنعت دارایی دیجیتال را دارد، ارائه شده است.

ارز دیجیتال

مامورو یاناسه اضافه کرد که کشورها نیاز دارند قاطعانه اقدامات حفاظت از مصرف‌کننده را از صرافی‌های کریپتو مطالبه کنند.

 همچنین خواسته هایی برای جلوگیری از پولشویی، حکمرانی قوی، کنترل های داخلی، حسابرسی و افشای کارگزاری های رمزارزی مطرح شد.

مامورو یاناسه این اظهارات را در حالی بیان کرد که شعبه ژاپنی صرافی FTX انتظار می‌رود برداشت خود را از فوریه از سر بگیرد.

مامورو یاناسه گفت: ما در ارتباط نزدیک با شعبه ژاپنی صرافی FTX بوده‌ایم و توضیح داد که دارایی‌های مشتری به درستی از شرکت تابعه جدا شده است.

دادگاه ایالات متحده که ریاست پرونده صرافی FTX را برعهده دارد، با فروش شعبه ژاپنی صرافی FTX ، در میان سایر صرافی های تابعه شرکت موافقت کرد. هفته گذشته، کوین تلگراف گزارش داد که ۴۱ شرکت علاقه مند به خرید شعبه ژاپنی این صرافی هستند.

در ۱۶ ژانویه، مدیرعامل مونکس، اوکی ماتسوموتو، گفت که آنها علاقه مند به خرید FTX ژاپن هستند و افزود که اگر رقابت کمتری در بازار محلی وجود داشته باشد، برای این شرکت خدمات مالی "خیلی خوب" خواهد بود.