۰ نفر

افزایش ۳۵ درصدی سولانا در هفته گذشته؛

سولانا در پرواز! / هدف بعدی کجاست؟

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 695717
سولانا در پرواز! / هدف بعدی کجاست؟

بازار کریپتو بالاخره نشانه‌هایی از بازگشت را نشان می‌دهد. اکثر ارزهای دیجیتال در ۷ روز گذشته به طور میانگین بیش از ۱۵درصد افزایش یافته‌اند. سولانا به طور خاص در میان بهترین عملکردها قرار داشت، زیرا قیمت SOL در همان بازه زمانی بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در این مقاله به تجزیه و تحلیل تکنیکالی سولانا در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم کرد که آیا خرید سولانا در حال حاضر ایده خوبی است؟ هدف بعدی رشد پرشتاب اخیر این رمزارز کجاست؟

برنامه‌های سولانا در سال ۲۰۲۳

پلتفرم بلاکچینی غیرمتمرکز سولانا قصد دارد برنامه‌های غیر متمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند را با زیرساخت سریع، ایمن و مقیاس پذیر ارائه دهد. از آنجایی که این شبکه برای پردازش هزاران تراکنش در ثانیه با حداقل هزینه ساخته شده است، برای کاربردهای با توان بالا مانند صرافی‌های غیرمتمرکز، قمار و بازارهای پیش بینی مناسب است. شبکه سولانا از طریق  مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) ایمن شده است که به کاربران شبکه (که به عنوان «اعتبارکننده‌ها» نیز شناخته می‌شوند) اجازه می‌دهد تا برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و افزودن آن‌ها به بلاکچین، پاداش دریافت کنند.

قیمت سولانا در سال ۲۰۲۲ چگونه عمل کرد؟

در سال ۲۰۲۲، قیمت سولانا (SOL) عمدتاً به دلیل  بازار نزولی زیان‌های سنگینی را تجربه کرد. این زیان‌ها به ویژه در نیمه اول سال مشهود بود. در تابستان و پس از آن، قیمت‌ها در بازار تثبیت شد. اتفاقات کوتاه مدت زیادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رخ داد.

سولانا در پرواز!/ هدف بعدی کجاست؟

قیمت سولانا (SOL) در ۱۲ ماه گذشته - منبع:  gocharting.com.

سقوط صرافی  FTX  به توکن SOL در ابتدای نوامبر آسیب زیادی وارد کرد. زیرا سولانا با شرکت‌های سم بنکمن فرید (SBF)، یعنی صرافی FTX و Alameda Research همکاری داشت. این باعث شد که روند SOL بیش از ۶۰ درصد افت کند. در چند هفته اخیر در سطح پایینی تثبیت شده است. با این وجود، توکن SOL از ۱۵ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خارج شد.

چرا قیمت سولانا دوباره ۳۵ درصد افزایش یافت؟

پس از یک روند تثبیت در کل بازار ارزهای دیجیتال که حدود ۶ ماه طول کشید، قیمت رمزارزها دوباره شروع به رشد کرد. سولانا به طور خاص از سطح قیمتی ۱۲ دلار رشد کرد و به قیمت فعلی ۲۳ دلار رسید. سولانا افزایش یافته است، زیرا قیمت تکنیکالی بیشتر ارزهای دیجیتال به محدوده حمایتی بسیار قوی رسیده بود. پس از این تثبیت، افزایش شدید قیمت رخ داد که اغلب این چنین اتفاقی در بازارهای مالی رخ می‌دهد.

سولانا در پرواز!/ هدف بعدی کجاست؟

نمودار ۱ روزه SOL/USD – منبع: GoCharting.

پیش بینی قیمت سولانا: هدف بعدی این روند صعودی کجاست؟

با مشاهده چگونگی افزایش قیمت سولانا در هفته گذشته، ممکن است ایده خوبی باشد که بدانیم قیمت سولانا چگونه به مسیر خود ادامه خواهد داد. یک احتمال برای قیمت‌ها در بازار کریپتو تعدیل به سمت پایین‌تر است، در این صورت خرید با قیمت فعلی توصیه نمی‌شود.

از سوی دیگر، اگر قیمت‌ها همچنان به بالاتر از محدوده فعلی ادامه دهند، احتمالاً سولانا تا سطح قیمتی بین ۲۷ تا ۳۰ دلار رشد خواهد کرد. بنابراین در این سناریو، خرید در محدوده الان می‌تواند یک ورود مناسب باشد. با این حال، تعیین محدوده توقف ضرر درست در موقعیت‌های معاملاتی به هدف جلوگیری از کاهش قیمت‌ها نیز مهم است. لازم به ذکر است که محدوده بین ۲۷ تا ۳۰ دلار بیان گر یک سطح مقاومتی بسیار قوی در روند فعلی این ارز دیجیتال است که ممکن است واکنش تغییر جهت روند به آن نشان دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.