۰ نفر

برای اولین بار در ۹ ماه گذشته؛

دیگر کسی از ریزش بیت کوین نمی ترسد!

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 695549
دیگر کسی از ریزش بیت کوین نمی ترسد!

شاخص ترس و طمع بیت کوین در آخر هفته پس از چندین ماه ترس به قلمروی خنثی وارد شد. در ۱۵ ژانویه، شاخص ترس و طمع به سطح خنثی ۵۲ رسید که بالاترین سطح از ۵ آوریل بود. این حرکت به دنبال افزایش ۲۴ درصدی بیت کوین در هفت روز گذشته صورت گرفت.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ شاخص ترس و طمع بیت کوین که ردیاب احساسات بازار است در ژوئن ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح چند ساله خود یعنی ۹ رسید

از آن زمان تاکنون در محدوده «ترس شدید» بین ۲۰ تا ۳۰ در نوسان بوده است. و طولانی‌ترین رشته ترس شدید خود را در اواسط سال ۲۰۲۲ ثبت کرد.

شاخص ترس و طمع از حرکات و احساسات سرمایه گذاران از منابع مختلف از جمله نوسانات فعلی، حرکت و حجم بازار، رسانه های اجتماعی و داده های Google Trends و غیره استفاده می کند.

همه داده های این منابع برای ایجاد یک عدد ساده برای خلاصه کردن وضعیت احساسی در مورد بازارهای بیت کوین و کریپتو استفاده می شود.

این شاخص شامل پنج درجه متفاوت است که از ترس شدید تا طمع شدید را شامل می شود که مورد دوم از اکتبر ۲۰۲۱ دیده نشده است.

در زمان نگارش این مقاله، این شاخص به امتیاز ۴۵ رسیده است، که هنوز در رده "ترس" قرار دارد، و نشان می دهد که اعتماد هنوز به بازار بازنگشته است.

ارز

در همین حال، بیت‌کوین با ۱۲ روز حرکت صعودی در این ماه، دومین دوره طولانی‌ترین رشد خود در تاریخ را تجربه کرد.

 این دارایی از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸ درصد افزایش یافته است و تمام ضررهای ناشی از سقوط صرافی FTX در اوایل نوامبر را از بین برده است.

همچنیبن شاخص فنی RSI (شاخص قدرت نسبی) در بازه زمانی روزانه به بالاترین سطح خود طی چهار سال گذشته رسیده است.

ارقام بالای RSI می تواند نشان دهد که یک دارایی بیش از حد خرید شده است و باید اصلاح شود.

بیتکوین

بسیاری از تحلیلگران حرکت اخیر را یک تله گاوی نامیده اند، اما با بسته شدن کندل هفتگی پر قدرت باعث شده است برخی معتقد باشند که این حرکت ادامه خواهد داشت.

رمز ارز

پیتر برانت، معامله گر حرفه ای در ۱۶ ژانویه، اظهار کرد:

هر فردی می‌تواند در مورد بازارها حدس‌های عجیبی بزند، در واقع، هیچ کس هیچ سرنخی ندارد از این که چه زمانی بازارهای مالی صعود یا ریزش می کنند.

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با ۰.۵۲ درصد کاهش در روز به ۲۰۸۱۳ دلار رسید.