۰ نفر

مایه دلگرمی کارشناسان اقتصادی صنعت کریپتو؛

سرمایه ورودی به صندوق های سرمایه گذاری کریپتو در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۳ میلیون دلار رسید

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 693683
سرمایه ورودی به صندوق های سرمایه گذاری کریپتو در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۳ میلیون دلار رسید

بر اساس گزارش شرکت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کوین‌شیرز، ورودی صندوق های سرمایه گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۳۳ میلیون دلار بود که پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۸ بوده است، در سال ۲۰۱۸ جریان سرمایه ورودی در صنعت کریپتو به ۲۳۳ میلیون دلار رسید.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ به نظر می‌رسد علاقه سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال به طور کامل تحت تأثیر زمستان کریپتو قرار نگرفته است.

 جیمز باترفیل، محقق کوین شیرز، در گزارش هفتگی خود اشاره کرد: در سالی که قیمت بیت‌کوین 63 درصد کاهش یافت، و شاهد زمستان به معنای واقعی کلمه برای کریپتو بودیم، مایه دلگرمی است که ببینیم سرمایه‌گذاران هنوز روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده اند.

برترین دارایی از لحاظ ورودی سرمایه در بین تمام دارایی ها در سال 2022 محصولات سرمایه گذاری بیت‌کوینی  و چند محصول سرمایه گذاری غیر بیت‌کوینی دیگر بودند که به ترتیب 287 و 209 میلیون دلار ورودی داشتند. جریان سرمایه ورودی سال گذشته به طور قابل توجهی کمتر از سال های 2020 و 2021، هر دو سال بازار صعودی بود که به ترتیب به 9.1 و 6.6 میلیارد دلار رسید.

سرمایه ورودی به صندوق های سرمایه گذاری کریپتو در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۳ میلیون دلار رسید

بر اساس این گزارش، سال 2022 نیز شاهد ظهور محصولات کوتاه مدت سرمایه گذاری بودیم که بالغ بر 108 میلیون دلار ورودی آن ها بود.

محقق کوین شیرز اظهار داشت: " محصولات کوتاه مدت سرمایه گذاری کریپتو یک نوع دارایی خاص هستند."

در همین حال کانادا و سوئد در سال گذشته به ترتیب با 436 و 446 میلیون دلار بیشترین خروجی سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری کریپتو را در بین دیگر کشور ها داشتند.

در میان بزرگترین خروجی سرمایه، اتریوم شاهد خروج 402 میلیون دلاری در سال 2022 بود.

 اتریوم یک سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت که به دلیل نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد پروسه انتقال به اثبات سهام بود.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که جریان خروجی سرمایه در سال 2018 از سال 2022 بیشتر بوده است در حالی که مجموع جریان خروجی سرمایه هفتگی در سال 2018 به 1.8 درصد از کل سرمایه موجود در بازار رسید در سال 2022 این عدد به 0.7٪ رسید.