۰ نفر

هنر سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال؛

سرمایه گذاری رمزارزها در روندهای مختلف را بیشتر بشناسید

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبر: 693533
سرمایه گذاری رمزارزها در روندهای مختلف را بیشتر بشناسید

با توجه به اینکه بازار کریپتو به طور کلی بی ثبات است و به صورت روزانه در نوسان است، اصطلاحات "بازار نزولی" یا "بازار صعودی" برای اشاره به حرکت عمدتاً افزایشی یا کاهشی در دوره‌های طولانی تر استفاده می‌شود. به همین ترتیب، تغییر روند در بازارهای پر نوسانی مانند رمزارزها، حداقل با ۲۰ درصد تغییر در جهت مخالف هر روندی (صعودی یا نزولی) شناسایی می‌شود.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در این مقاله، بر چگونگی اعمال استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود در این روندها در ارزهای دیجیتال تمرکز خواهیم کرد. به طور خاص، بحث خواهیم کرد که چگونه در هر روندی تصمیمات صحیح سرمایه‌گذاری را اتخاذ کنیم و کدام بازار برای خرید بهتر است؟

چگونه در بازار صعودی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

هنگام سرمایه گذاری در یک بازار صعودی، همیشه بهتر است که روند را زود تشخیص دهید تا بتوانید به همین ترتیب زود خرید کنید. بعداً، درست زمانی که بازار به اوج خود می‌رسد، می‌توانید با قیمت‌های بالا دارایی‌های خود را نقد کنید. بازارهای صعودی تمایل زیادی به دوام دارند، بنابراین هرگونه ریزش و اصلاح در یک روند صعودی، معمولاً حداقل و موقتی است.

اما چه می‌شود اگر همه چیز تغییر غیرمنتظره‌ای پیدا کند (مانند یک بحران یا مداخله نظارتی) و احساس کنید یک بازار نزولی در حال ظهور است؟ در این مورد، بهترین استراتژی این است که موقعیت‌های معاملاتی خود را کاهش دهید، به خصوص پوزیشن‌هایی که در رمزارزهای کمتر اثبات شده، اتخاذ شده‌اند. ممکن است بخواهید دارایی‌های خود را به طور موقت به فلزات گرانبها، پول نقد یا دارایی‌های مشابه منتقل کنید. این به این دلیل است که آنها شانس بیشتری برای مقاومت در برابر بحران‌ها را دارند.

چگونه در بازار نزولی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری رمزارزها در روندهای مختلف را بیشتر بشناسید

سرمایه گذاری در بازار نزولی به طور طبیعی ریسک بیشتری را در بر دارد، زیرا قیمت‌ها در حال ریزش هستند و سرمایه گذاران اعتماد کمتری به ویژه به ارزهای دیجیتال دارند. با این حال، این ریسک با احتمال بازدهی بیشتر در آینده نیز همراه است. به این ترتیب، می‌توانید ارزهای دیجیتال را زمانی که قیمت‌های پایین‌تری دارند، خریداری کنید و در اوج بازار صعودی بعدی، آنها را بفروشید.

استراتژی دیگری که سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند این است که به محض تشخیص روند نزولی دارایی‌های موجود خود را بفروشند و بعداً با ادامه نزول بازار، این دارایی‌ها را با قیمت بسیار پایین‌تری بازخرید کنند. در نظر داشته باشید که هیچ راهی برای تشخیص اینکه بازار نزولی چقدر دوام خواهد داشت، وجود ندارد، به خصوص اگر ناشی از رکود یا شرایط مشابه باشد. بنابراین، مسئله این است که نمی‌دانیم این روند نزولی رمزارزها دقیقاً تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و قیمت‌ها چقدر می‌تواند کاهش یابد. در نتیجه، ممکن است یک خرید زودرس انجام دهید یا یک سرمایه گذاری خوب را از دست بدهید. همچنین لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال اغلب تمایل دارند در پایان بازارهای نزولی با قیمت‌های پایین تری در دسترس باشند، بنابراین مراقب باشید و از قابلیت امکان افزایش سرمایه گذاری‌های خود استفاده کنید.

خرید ارزهای دیجیتال در بازار صعودی بهتر است یا نزولی؟

سرمایه‌گذاری رمزارزها در روندهای مختلف را بیشتر بشناسید

معامله گران کریپتو معمولاً در بازارهای نزولی به نفع کاهش قیمت ارزهای دیجیتال خرید می‌کنند. به این ترتیب، هنگامی که بازارهای صعودی ظهور می‌کنند، شانس بیشتری برای کسب سود قوی دارند. با این حال، خرید در بازار صعودی نیز یک مزیت دارد. خرید در بازارهای صعودی می‌تواند به روند صعودی کمک کند و بنابراین می‌تواند با تقویت بازار، سود شما را نیز افزایش دهد. هر دو استراتژی مانند هر تاکتیک دیگر در تجارت با خطراتی همراه هستند. بنابراین، نکته کلیدی این است که واقعاً بتوانید روندهای تاریخی را درک کنید و با اخبار ارزهای دیجیتال به روز باشید. تا زمانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید، احتمالاً با چند نزول و صعود مواجه خواهید شد، بنابراین بهتر است در هر دو سرمایه گذاری کنید.

بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارند. همانطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران کمتری دارد و نسبت به بازار سهام بی‌ثبات‌تر است، بنابراین هنگام بررسی معاملات در بازارهای صعودی و نزولی تفاوت‌هایی وجود دارد. سرمایه‌گذاران کریپتو معمولاً زمانی که قیمت‌ها در بازارهای نزولی پایین است، خرید می‌کنند و آن‌ها را حفظ می‌کنند تا بتوانند پس از رسیدن بازار صعودی بعدی، سود خوبی به دست آورند. هنوز هزاران استراتژی دیگر مانند نگاه کردن به الگوی تکنیکالی در طول روندها وجود دارد که معامله‌گران حرفه‌ای از آنها استفاده می‌کنند.

یکی از ترفندهای مفید این است که الگوهای گذشته بازار از روندهای صعودی و نزولی را مشاهده کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا موارد آینده را پیش بینی کنید، یا حداقل استراتژی‌هایی را برای هدایت تغییرات در بازار به شما ارائه می‌دهد. یکی دیگر از عادت‌های عالی، به روز نگه داشتن آخرین اخبار ارزهای دیجیتال و همچنین یادگیری از کارشناسان با خواندن نکات و ترفندهای آنها است.

سرمایه‌گذاری رمزارزها در روندهای مختلف را بیشتر بشناسید

کلام آخر

چه در بازار صعودی یا در بازار نزولی سرمایه‌گذاری کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه ریسک‌هایی با هر استراتژی وجود دارد. به این ترتیب، ما شما را تشویق می‌کنیم که تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که با توجه به شرایط، بهترین تصمیم ممکن را می‌گیرید. در صورتی که می‌خواهید در مورد اصول اولیه ارزهای دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید از راهنمایی‌ها و مطالب آموزشی مجموعه اقتصاد آنلاین که حاوی منابع عالی هستند و قبلاً ارائه شده‌اند، استفاده کنید. مجموعه اقتصاد آنلاین همچنین مطالب زیادی با جزئیات بیشتر در مورد بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین و غیره ارائه کرده است که خواندن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات صنعت رمزارزها، همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.