۰ نفر

تاریخچه پیدایش اولین بلاک استخراج رمزارز برتر؛

بیت کوین ۱۴ ساله شد/ تولد کریپتو مبارک!

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 692937
بیت کوین ۱۴ ساله شد/ تولد کریپتو مبارک!

مردم در سراسر جهان تولد بیت‌کوین را جشن می‌گیرند. دیروز بیت‌کوین رسماً ۱۴ ساله شد. تولد بیت‌کوین چیست و چه کسی آن را جشن می‌گیرد؟ در این مقاله، مختصری از بیت‌کوین و شروع آن که به نشانه تولد بیت‌کوین معروف است را مرور می‌کنیم.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در حال حاضر، همه از بیت‌کوین آگاه هستند. با این حال، جلب توجه به ویژگی‌های کلیدی بیت‌کوین بسیار مهم است. تمرکز زدایی مفهوم اصلی بیت‌کوین است که امکان تراکنش‌های همتا به همتا را بدون استفاده از واسطه‌هایی مانند بانک‌ها فراهم می‌کند. این ویژگی نشان می‌دهد که تراکنش‌ها می‌توانند مستقیماً بین کاربران بدون کمک شخص ثالث برای تأیید یا تسهیل انجام شوند. در دنیایی که حفظ حریم خصوصی یک نگرانی رو به رشد است، بیت‌کوین می‌تواند کنترل‌های حریم خصوصی را به استفاده کنندگان این ارز دیجیتال بازگرداند.

تولد بیت‌کوین به چه معناست؟

بیت‌کوین با نماد BTC در ۳ ژانویه ۲۰۲۳ تولد ۱۴ سالگی خود را جشن گرفت. در واقع بیت‌کوین در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، زمانی که بلاک پیدایش (genesis block) ایجاد شد، راه‌اندازی شد.

بلاک پیدایش بیت‌کوین چیست؟

اولین بلاکی که تا به حال برای ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین استخراج شده است به نام "بلاک جنسیس" یا "بلاک پیدایش" شناخته می‌شود. یک بلاکچین از چندین بلاک به اصطلاح تشکیل شده است که برای ذخیره داده‌های تراکنش‌هایی که در شبکه بلاکچین مروبطه انجام می‌شوند، استفاده می‌شوند. هر بلاک یک هدر مجزا دارد و هش هدر بلاک برای شناسایی منحصر به ‌فرد هر بلاک استفاده می‌شود.

چه کسی تولد بیتکوین را جشن می‌گیرد؟

طبیعتاً دارندگان بیت‌کوین و طرفداران آن تولد بیت‌کوین را تبریک خواهند گفت. شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز نیز آرزوی بیت‌کوین خود را جشن می‌گیرند که همه آرزوی رشد بلند مدت صنعت کریپتو را دارند. همچنین بسیاری از فعالان توییتری صنعت ارزهای دیجیتال پیام‌های تولد بیت‌کوین خود را به دنبال کننده‌های خود تبریک گفتند و از ساتوشی ناکاموتو برای این اختراع قدردانی کردند.

بیت کوین ۱۴ ساله شد/ تولد کریپتو مبارک!

بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ به کجا می‌رسد؟

بیت کوین ۱۴ ساله شد/ تولد کریپتو مبارک!

اگر بیت‌کوین به سقوط خود به سمت پایین ادامه دهد، حدوداً تا سطح ۱۲ هزار دلار ریزش خواهد کرد که ممکن است بیت‌کوین از آن محدوده قیمتی دوباره صعودی شود و به سمت بالا برگردد. با نگاهی به چگونگی بهبود بیت‌کوین، می‌بینیم که قیمت بیت‌کوین از ۱۰ هزار دلار به ۶۰ هزار دلار در عرض ۶ ماه افزایش یافت. این قابلیت نشان می‌دهد که سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ باید پایان روند نزولی رمزارزها را تأیید کند و یک بازار ارزهای دیجیتال صعودی جدید را شروع کند. تا آن زمان، بیت‌کوین می‌تواند حداقل به ۷۰ درصد از ATH قبلی خود برسد و تا محدوده ۵۰ هزار دلار رشد کند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.