۰ نفر

توسعه روزافزون رمزارزها در جهان؛

شبکه لایتنینگ در استرالیا با دستگاه خودپرداز بیت کوین شکل فیزیکی پیدا می کند

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبر: 692858
شبکه لایتنینگ در استرالیا با دستگاه خودپرداز بیت کوین شکل فیزیکی پیدا می کند

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین که از شبکه لایتنینگ بهره مند هستند، می توانند تراکنش های سریع تر و ارزان تری نسبت به دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین سنتی ارائه کنند. شهر کولانگاتا استرالیا اولین خودپرداز بیت‌کوین خود را با قابلیت های شبکه لایتنینگ یکپارچه نصب کرده است. این دستگاه ATM جدید در مرکز خرید The Strand در Coolangatta نصب شده و اکنون برای استفاده عموم در دسترس است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ دستگاه خودپرداز لایتنینگ بیت کوین کاملاً مشابه دستگاه های خودپرداز بیت کوین سنتی عمل می کند، اما به دلیل قابلیت تراکنش های فوری راه حل لایتنینگ لایه 2، در زمان قابل توجهی صرفه جویی می کند.

همچنین امکان خرید مقادیر بسیار کمی از بیت کوین به شکل ساتوشی را فراهم می کند. هر یک ساتوشی برابر با 0.00000001 بیت کوین است.

در حال حاضر، دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال، تراکنش‌ها را مستقیماً روی بلاک چین تسویه می‌کنند که این خود محدودیت هایی دارد. برای مثال، زمانی که هزینه‌های استخراج‌کننده در شبکه بیت‌کوین بین سال‌های 2017 و 2018 به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت، اپراتورها مجبور بودند خود را با دسته‌بندی تراکنش‌ها وفق دهند.

در عمل، این بدان معناست که حتی اگر یک کاربری بیت‌کوین را از طریق دستگاه خودپرداز خریداری کند، بلافاصله به کیف پول او منتقل نمی شود.

اپراتور طی فرآیندی منتظر می‌ماند تا سایر کاربران شبکه ATM از دستگاه‌ها قبل از گروه‌بندی و ارسال تراکنش‌ها به چندین کاربر در یک تراکنش انبوه استفاده کنند. این مشکل با کمک شبکه لایتنینگ تا حد قابل توجهی قابل حل است.

با استفاده از لایتنینگ، تراکنش ها سرعت زیادی می گیرند زیرا اپراتور نیازی به جمع آوری وجوه ندارد. به محض پرداخت پول نقد، کاربر بیت‌کوین را از طریق شبکه لایتنینگ دریافت می کند.

نصب اخیر دستگاه خودپرداز بیت کوین با قابلیت لایتنینگ در استرالیا در پی پیشی گرفتن استرالیا از السالوادور و تبدیل شدن به چهارمین مرکز بزرگ خودپرداز بیت‌کوین در جهان انجام شد. استرالیا در سال 2023 دارای 216 دستگاه خودپرداز کریپتو بود.

شبکه لایتنینگ در استرالیا با دستگاه خودپرداز بیت کوین شکل فیزیکی پیدا می کند1

تعداد کل دستگاه های خودپرداز رمزارز در سراسر جهان 38602 دستگاه است که از این تعداد 6071 دستگاه خودپرداز تنها در سال 2022 نصب شده است.