۰ نفر

توضیحات بنیانگذار اتریوم در مورد نقشه پروژه؛

ویتالیک بوترین در مورد اتریوم در سال جدید خوشبین است

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 692743
ویتالیک بوترین در مورد اتریوم در سال جدید خوشبین است

ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم، نسبت به سال پیش رو خوش‌بین است و عقیده دارد که اتریوم به نقطه عطف جدیدی در مقیاس‌ پذیری طی سال ۲۰۲۳ خواهد رسید. بنیانگذار اتریوم همچنین عرضه پروتکل (EIP) ۴۸۸۴ که بر بهبود شبکه تاثیر گذار است را در سال ۲۰۲۳ تأیید کرد، این پروتکل قبلا به عنوان بخشی از بسته ارتقاء شانگهای بود.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بوترین در پاسخ به پست 31 دسامبر، مدیر ارشد فناوری سابق کوین بیس، بالاجی سرینیواسان که از کاربران ‌پرسید در سال 2023 نسبت به چه چیزی خوش‌بین هستند، گفت که مشتاقانه منتظر رسیدن به نقطه عطف «basic rollup scaling» که مربوط به افزایش مقایس پذیری اتریوم است.

ویتالیک بوترین در مورد اتریوم در سال جدید خوشبین است

او توضیح داد که این به معنای عرضه پروتکل (EIP)-4884 که باعث بهبود شبکه می شود.

در ابتدا انتظار می رفت که پروتکل EIP-4884 در بروزرسانی شانگهای باشد و پیش از اجرای کامل ارتقاء شاردینگ در اواخر سال آینده، "proto-danksharding" را برای افزایش قابل توجه مقیاس پذیری لایه 2، یعنی Surge، معرفی کند.

ویتالیک بوترین در مورد اتریوم در سال جدید خوشبین است

نقشه راه اتریوم

Stage 0، که بوترین آن را به داشتن «چرخ‌های آموزشی کامل» تشبیه می‌کند، الزامات لازم را برای تمام تراکنش‌ها دارد که به صورت زنجیره‌ای باشند و به کاربران امکان برداشت دارایی‌های خود را بدون اپراتور می‌دهد.

Stage 1 یا «چرخ‌های آموزشی محدود» باید دارای یک روش تأیید تراکنش مانند اثبات تقلب یا طرح اثبات اعتبار برای پذیرش یا رد تراکنش‌هایی باشد که توسط قرارداد هوشمند مجاز هستند، همراه با یک شورای امنیتی مهم برای نظارت بر فرآیند.

در حالی که Stage 2  "هیچ چرخ آموزشی" ندارد و باید دارای دو اثبات کننده تقلب متمایز، دو اثبات کننده اعتبار مجزا یا یکی از هر کدام باشد، ارتقا در این مرحله مجاز است اما باید بیش از 30 روز تاخیر داشته باشد.

در یک پست جداگانه در توییتر بوترین همچنین نظراتی در مورد آنچه که به نظر او ممکن است برای آینده رمزارز خوب باشد، ارائه کرد.

بوترین چندین حوزه از رمزارز را که نیاز به اصلاح دارند، از جمله مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی، تجربه کاربر و ایمن‌تر کردن حساب‌های کاربری برای کاربران معمولی نسبت به سرویس‌های متمرکز را بیان کرد.

او همچنین پرداخت‌ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را بخشی از این آینده و پارادایم‌های سازمانی جدید می‌داند که توسط سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) طراحی شده‌اند.