۰ نفر

تاثیر افزایش قیمت دلار بر درآمد ماینینگ قانونی + جدول

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 692726
تاثیر افزایش قیمت دلار بر درآمد ماینینگ قانونی + جدول

چند وقتی است که بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال و از آن مهم‌تر خرید دستگاه ماینر یا استخراج‌کننده ارز دیجیتال حسابی گرم شده است.

 استخراج بیت کوین را می‌توان به زبان ساده، فرآیند ایجاد بیت کوین‌های جدید با حل مسائل ریاضی بسیار پیچیده تعریف کرد. زمانی که یک بیت کوین با موفقیت استخراج می شود، ماینر مقدار بیت کوین از پیش تعیین شده را دریافت می‌کند. قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلار است و به همین دلیل، ماینینگ بیت کوین در ایران درآمد دلاری به همراه دارد و بسیاری از افراد برای کسب درآمد دلاری، به سمت خرید ماینر قانونی و قدرتمند مثل S19pro 110TH  و یا اجاره فارم قانونی رفته‌اند. اما درآمد از طریق ماینینگ به چه صورت است؟ آیا نوسانات دلار و افزایش قیمت آن تاثیری بر درآمد ماینینگ دارد؟ در ادامه به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم. همراه ما باشید.

ماینینگ و درآمد دلاری حاصل از آن

یکی از مشکلاتی که تقریباً همه ما ایرانی‌ها با آن سر و کار داریم، مشکل تورم بالا و ناپایداری اقتصادی است که موجب شده ارزش ریال در برابر ارزهای رایج دنیا افت شدیدی داشته باشد. به دلیل همین مشکلات است که چند وقتی است افرادی مانند شما که در حال خواندن این مقاله هستید، به فکر کسب درآمد دلاری افتاده‌اند و شاید راه‌های زیادی را هم تا امروز تجربه کرده باشند. یکی از بهترین و کم‌ریسک‌ترین این راه‌ها، ماینینگ قانونی یا همان استخراج قانونی ارزهای دیجیتال است که از طریق خرید دستگاه ماینر یا اجاره فارم امکان‌پذیر است.

در ماینینگ، فرد با استفاده از دستگاه‌های ماینر امروزی مانند دستگاه ماینر بیت مین S19pro 110TH، که قدرت بالایی در استخراج دارند و سرعت آن‌ها در ماین کردن مناسب است، دستگاه را برای استخراج تنظیم می‌کند و ماینر هر 10 دقیقه یک بار، یک بیت کوین را رمزگشایی می‌کند. هر بلاک بیت کوین دارای 6.25 بیت کوین است. فرد با فروش این بیت کوین‌ها که قیمت آن‌ها به دلار است، می‌تواند درآمد خود را به دلار کسب کند.

این درآمد دلاری، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تاثیر افزایش قیمت دلار بر درآمد ماینینگ قانونی + جدول

با وجود این مزایای ماینینگ، حتماً شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین راه کسب درآمد دلاری در تورم بالا در ایران، ماینینگ بیت‌کوین است! شما هم همین حالا با خرید دستگاه S19pro می‌توانید بدون تخصص، شروع به کسب درآمد دلاری کنید.

افزایش قیمت دلار چگونه باعث افزایش سود ماینینگ قانونی می‌شود؟

همان طور که گفتیم، قیمت بیت کوین بر اساس دلار محاسبه می‌شود. ماینرها با استخراج بیت کوین می‌توانند آن‌ها را به قیمت دلاری (در حال حاضر حدود 16500 دلار) بفروشند. در صورتی که قیمت ریالی دلار بالا باشد، درآمد حاصل از ماینینگ نیز افزایش خواهد داشت. البته عوامل مختلفی دیگری هم با افزایش قیمت دلار همراه می‌شود و درآمد حاصل از ماینینگ را به حداکثر رساند. در ادامه به بررسی بیشتر این عوامل و همچنین تاثیر افزایش قیمت دلار بر درآمد ماینینگ قانونی می‌پردازیم.

1.مصرف برق و هزینه کم آن در ایران، مکمل تاثیر افزایش قیمت دلار بر درآمد ماینینگ

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که در زمینه ماینینگ فعالیت دارند، میزان مصرف برق است. دستگاه‌های ماینر مصرف برق زیادی دارند و به همین دلیل باید برای استفاده از آن‌ها، حتماً دستگاه‌های قانونی و دارای مجوز رسمی از صمت را خریداری کرد. برخی دستگاه‌ها مصرف برق بسیار زیادی دارند اما برخی دیگر مصرف‌شان مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل درآمد حاصل از استخراج، آن چنان به برق اختصاص نمی‌یابد. در حال حاضر، بهترین دستگاه ماینر با بالاترین بهره وری انرژی در بازارهای دنیا، ماینر S19pro است که قدرت پردازش 110 تراهشی دارد و میزان مصرف برق این ماینر پرقدرت 3250 وات است. ضمن این که در نظر داشته باشید هزینه برق در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار کمتر است و به همین دلیل با یک دستگاه ماینر خوب می‌توان با هزینه کم برق و استخراج مناسب، درآمد دلاری خوبی به دست آورد.

2.دستگاه ماینر و قدرت آن، بهترین همراه برای افزایش درآمد در زمان افزایش قیمت دلار

اگرچه در ابتدای ظهور بیت کوین امکان استخراج آن با کامپیوترهای شخصی وجود داشت، اما به مرور با سخت‌تر شدن امکان استخراج، نیاز بود تا تراشه‌های مدار مجتمع قابل برنامه‌ریزی (ASIC) معرفی شوند که قدرت تراهش آن‌ها بسیار بیشتر از کامپیوترهای معمولی است. امروز دستگاه‌های قدرتمند و مدرن مانند S19Pro 110TH  امکان استخراج سریع‌تر و افزایش درآمد را فراهم می‌کنند. همان طور که گفتیم این دستگاه با قدرت پردازش 110 تراهشی و مصرف برق 3250 وات، بازدهی انرژی بسیار بالایی نسبت به دیگر ماینرها دارد. این ماینر می‌تواند تا 200 دلار در ماه برای شما کسب درآمد داشته باشد. هر چه قیمت ریالی دلار بالاتر باشد، هزینه حاصل از آن افزایش خواهد داشت. برای مثال، در حال حاضر قیمت دلار 40000 تومان است که این رقم، درآمدی 8,000,000 تومانی در ماه برای شما خواهد داشت. سود حاصل از ماینینگ قطعی است و هرگز به صفر نخواهد رسید. علاوه بر این، اگر رشد قیمت ریالی دلار همراه با رشد قیمت بیت کوین باشد، درآمد دلاری حاصل از آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

3.میزان سختی استخراج و پیروزی در رقابت استخراج و افزایش درآمد

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر درآمد دلاری حاصل از ماینینگ قانونی، میزان سختی شبکه است. همان طور که گفتیم در هر 10 دقیقه، یک بلاک بیت کوین رمزگشایی می‌شود. شبکه، به صورت خودکار میزان سختی معادلات برای استخراج بیت کوین را بر اساس توان پردازشی ماینر افزایش یا کاهش می‌دهد تا ماینر به طور متوسط هر 10 دقیقه جواب را بیابد و بیت کوین استخراج شود. هر چه ماینرها قوی‌تر باشند، سختی شبکه بیت کوین بیشتر می‌شود و ماینرهای ضعیف‌تر از رده خارج می‌شوند. به همین راحتی می‌توان با یک دستگاه قوی در رقابت استخراج قرار داشت.

حالا تصور کنید که یک دستگاه ماینر قوی مانند S19 Pro با تراهش بالا و مصرف برق پایین دارید و در رقابت با سایر ماینرها، می‌توانید بیت کوین استخراج کنید و قیمت دلار نیز افزایشی بوده است. به این ترتیب، درآمد ماهانه شما نیز افزایش می‌یابد.

4.قیمت بیت کوین و تاثیر مستقیم آن بر درآمد دلاری ماینینگ

عامل مهم دیگر که بر درآمد ماینر تاثیرگذار است، قیمت خود بیت کوین است. از آن جایی که پاداش این ماینرها به صورت بیت کوین است، قیمت آن بر درآمد ماینر تاثیرگذار است. هر چه قیمت دلاری بیت کوین بالاتر باشد، ارزش ریالی آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر همزمان هم ارزش دلاری بیت کوین و هم قیمت دلار افزایش یابد، درآمد حاصل از فروش بیت کوین بیشتر خواهد شد.

در سال 2022، قیمت بیت کوین نسبت به سال 2021 کاهش چشمگیری داشت و بازار با شرایط ترس شدید مواجه شد. با این حال، قیمت دلار در ایران افزایشی بود و همین امر موجب شد تا ماینرها درآمد مناسبی از استخراج بیت کوین کسب کنند. طبق بعضی تحلیل‌ها، گفته می‌شود که در سال 2023 قیمت بیت کوین افزایشی خواهد بود. اگر قیمت دلار نیز طبق سال‌های گذشته در ایران افزایشی باشد و بیت کوین بتواند سقف قبلی ($68,789.63) خود را بشکند، درآمد ماینینگ افزایش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

جدول تاثیر افزایش قیمت دلار بر درآمد استخراج قانونی بیت کوین 

برای این که بهتر به تاثیر قیمت دلار بر درآمد ماینینگ قانونی پی ببریم، بیایید در اینجا با هم جدولی از درآمدها را مشاهده کنیم. در حال حاضر قیمت دستگاه ماینر S19Pro حدود 150 میلیون تومان است؛ یکی از شرکت‌های ایرانی به نام داراماینر امکان خرید

ماینر قانونی با وام را فراهم کرده است که می‌توانید با شرایط آسان آن را خریداری کنید. درآمد حاصل از این دستگاه، 200 دلار در ماه است. حالا به جدول زیر و تاثیر قیمت دلار بر این درآمد ماهانه نگاه کنید:

 
درآمد ماهانه به دلار
قیمت دلار
درآمد ماهانه به تومان
200
29000 تومان (مهر ماه 1401)
5,800,000
200
40000 تومان (دی ماه 1401)
8,000,000
200
50000 تومان
(قیمت فرضی دلار در آینده)
10,000,000
 

 

این هزینه‌ها در شرایط فعلی که بازار کریپتو در ترس شدید قرار دارد، محاسبه شده است. همان طور که مشاهده می‌کنید، هر چه قیمت دلار افزایش یابد، درآمد ماینینگ قانونی بیشتر خواهد بود و این درآمد در ایران، با توجه به هزینه کم برق بسیار مناسب است. ضمن این که شما با خرید دستگاه ماینر از طریق وام قانونی داراماینر می‌توانید اقساط وام را نیز به کمک درآمد دلاری خود پرداخت کنید.

همچنین اگر قصد خرید ماینر دارید ولی بدلیل وجود قوانین سخت گیرانه در زمینه تاسیس فارم نمیخواهید خودتان ماینر را راه اندازی کنید، می‌توانید به کمک داراماینر، اجاره فارم قانونی را تجربه کنید و با پرداخت هزینه ماهیانه، درآمد دلاری کسب کنید.

برای خرید ماینر قانونی و یا اجاره فارم قانونی همین حالا با داراماینر با شماره ۸۸۷۹۲۰۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید.