۰ نفر

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا:

از همه ابزارها برای سرکوب شرکت های رمزارزی استفاده می شود!

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبر: 690416
از همه ابزارها برای سرکوب شرکت های رمزارزی استفاده می شود!

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اعلام کرده است که این رگولاتور از همه ابزارهای موجود برای تطبیق پلتفرم‌های کریپتو با قوانین خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، رییس SEC گفت: اثبات ذخایر (Proof of reserves) نه یک حسابداری کامل از دارایی ها و بدهی های یک شرکت را درست انجام می دهد و نه تفکیک وجوه مشتریان را طبق قوانین اوراق بهادار برآورده می کند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ گری گنسلر، رییس SEC، پس از اینکه این رگولاتور اتهاماتی را علیه کارولین الیسون، مدیرعامل سابق آلمدا ریسرچ  و گری وانگ، مدیر سابق FTX به دلیل نقش آنها در کلاهبرداری از سرمایه گذاران، پرونده تشکیل داد، بر اهمیت تطبیق پلتفرم های رمزارز با قانون تاکید کرد.

 رییس SEC چهارشنبه در توییتی نوشت: تا زمانی که پلتفرم‌های کریپتو با قوانین ما مطابقت نداشته باشند، خطرات همچنان برای سرمایه‌گذاران ادامه خواهد داشت. این یکی از اولویت های SEC باقی مانده است که از همه ابزارهای موجود خود برای الزام شرکت های رمزارزی برای تمکین از قانون استفاده کند.

گری گنسلر طی مصاحبه ای با بلومبرگ روز پنج شنبه گفت: SEC به تازگی سرکوب شرکت های رمزارزی که با قوانین آن مطابقت ندارند را شروع کرده است.

گری گنسلر افزود: باند فرودگاه برای شرکت‌های رمزارزی در حال کوتاه‌تر شدن است این شرکت‌ها باید هر چه سریع تر با قوانین تطبیق پیدا کنند.

رییس SEC همچنین درباره مکانیسم اثبات ذخایر (POR) که توسط تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال، از جمله بایننس، استفاده می‌شود، اظهار نظر کرد.

گنسلر توضیح داد: اثبات ذخایر نه یک حسابداری کامل از دارایی ها و بدهی های یک شرکت را درست انجام می دهد و نه تفکیک وجوه مشتریان را طبق قوانین اوراق بهادار برآورده می کند.

گنسلر پیشنهاد کرد که شرکت‌های رمزارزی باید با طبق قانون  حضانت آزمایش‌شده ((time-tested custody عمل کنند، تا بتوانند به مشتریان اطمینان دهند که دارایی آنها واقعاً وجود دارد.

 SEC همچنین بر روی نگهداری سوابق مالی شرکت های رمزارزی متمرکز است.

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا و رییس آن به شدت توسط برخی افراد به دلیل رویکرد ضد کریپتو مورد انتقاد قرار گرفته اند.

همچنین گری  گنسلر و برخی از کارکنان SEC قبل از ورشکستگی صرافی FTX چندین بار با مدیرعامل سابق آن سم بنکمن فرید ملاقات کرده بودند، این موضوع باعث شده است که گمانه زنی هایی در مورد نقش SEC در سقوط صرافی FTX ایجاد شود.

نماینده کنگره تام ایمر (R-MN) پنجشنبه در توییتی نوشت: «گری گنسلر و کمیسیون SEC با سم بنکمن فرید جلساتی داشتند که ظاهراً برای ایجاد یک چارچوب نظارتی ویژه بود.

 این نماینده مجلس در ادامه نوشت: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید در مورد نقش خود در سقوط صرافی FTX شفاف باشد.

تام ایمر ماه گذشته گفت که سقوط صرافی FTX یک شکست برای کریپتو نیست، بلکه شکست برای SEC و رییس آن است.

هفته گذشته، رییس SEC بر اهمیت تنظیم مقررات صادرکنندگان و واسطه‌های صنعت کریپتو تاکید کرد. او قبلاً گفته بود که بیشتر توکن‌های رمزارزی اوراق بهادار هستند، اما به میزان قابل توجهی با قوانین ما مطابقت ندارد.

این رگولاتور مالی اخیراً برنامه استراتژیک خود را برای چهار سال آینده منتشر کرده است که ارزدیجیتال در اولویت های اصلی آن قرار دارد. گنسلر در نوامبر گفت که بخش اجرای SEC همچنان بر روی رمزارز متمرکز است.