۰ نفر

فرصت جدید برای توسعه کسب کارهای کریپتویی؛

رمزارزها در بریتانیا معاف از مالیات سرمایه گذاری می شوند

۱ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبر: 690148
رمزارزها در بریتانیا معاف از مالیات سرمایه گذاری می شوند

تراکنش‌های رمزارزی که از سال مالیاتی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به بعد انجام شده‌ باشند، برای معافیت مالیات سرمایه‌گذاری در بریتانیا واجد شرایط خواهند بود. این قانون در ماه آوریل توسط دولت بریتانیا اعلام شد و اکنون توسط واحد درآمد و گمرکات بریتانیا (HMRC) اجرا می شود.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ در 20 دسامبر، HMRC قانون جدید خود را برای تعریف "دارایی های رمزنگاری شده تعیین شده" و گنجاندن آنها در لیست تراکنش های واجد شرایط معافیت از مالیات، منتشر کرد.

این مقررات که از 1 ژانویه 2023 اجرایی می شود، دارای تعریف دقیقی از "دارایی های رمزنگاری شده تعیین شده" نیست.

 با این حال، با استناد به بخش 2 مقررات مالیات سرمایه گذاری از سال 2014، به طور خاص به کلاس "معاملات سرمایه گذاری" اشاره می کند.

معافیت از مالیات سرمایه گذاری (IME) در انگلستان به عنوان ابزاری برای تقویت وضعیت این کشور به عنوان یک مرکز مالی است.

سرمایه گذاران مقیم و غیرمقیم بریتانیا برای انجام برخی معاملات سرمایه گذاری در محدوده معاف از مالیات قرار می گیرند.

بنابراین، رمزارزها با سهام و سایر دارایی‌های تحت حاکمیت صندوق‌های بریتانیایی برابری می‌کنند. چنین اقدامی به عنوان بخشی از استراتژی بخش فین‌تک دولت در 4 آوریل معرفی شد.

در قسمت توضیحات این قانون آمده است: این امر باعث تشویق مدیران سرمایه‌گذاری بریتانیایی و غیر بریتانیایی که به دنبال گنجاندن دارایی‌های رمزنگاری شده در پرتفوی خود هستند، می شود و پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکارهای مرتبط با رمزارزها تشویق شوند تا در بریتانیا مستقر شوند.

از آنجایی که تصمیم HMRC منعکس کننده استراتژی بلندمدت دولت قبلی است، نشانه هایی از تغییر مواضع در میان قانون گذاران بریتانیایی وجود دارد.

 اشلی آلدر که کنترل اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA)، تنظیم کننده اصلی مالی در این کشور را بر عهده خواهد گرفت، اخیراً به اعضای خزانه داری گفته است که مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال پولشویی را تسهیل می کند.