۰ نفر

به دنبال بحران های ایجاد شده توسط FTX؛

خبر دستگیری سم بنکمن فرید، خبر خوبی برای ارزهای دیجیتال است؟

۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 688887
خبر دستگیری سم بنکمن فرید، خبر خوبی برای ارزهای دیجیتال است؟

پس از هفته‌ها خشم و نا امیدی در جامعه ارزهای دیجیتال، بنیانگذار صرافی FTX، سم بنکمن فرید، رسماً دستگیر شد. آیا دستگیری وی خبر خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال است؟ چه اتفاقی برای قیمت‌ رمزارزها خواهد افتاد؟

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ با وجود اینکه خبر دستگیری سم بنکمن فرید (S.B.F) منتشر شد، در مورد اینکه چه اتفاقی برای صرافی‌های دیگر مانند بایننس خواهد افتاد، احساسات متفاوتی وجود دارد. در واقع، در چند ساعات گذشته، اخباری مبنی بر اینکه بایننس موضوع شکایت بالقوه پولشویی قرار گرفته، منتشر شد.

چه اتفاقی برای صرافی FTX افتاد؟

S.B.F، مدیرعامل صرافی رمزارز FTX، به خرید شرکت‎های ناموفق در زمینه بیت‎کوین شهرت دارد. او این کار را برای محافظت از جامعه کریپتو انجام داد. هر بار که یک شرکت کریپتویی بزرگ و مشهور اعلام ورشکستگی می‎کرد، S.B.F برای نجات آن وارد عمل می‌شد و دست یاری خود را دراز می‌کرد.

از آنجایی که داشتن تعداد زیادی کسب و کار شکست خورده در صورت مالی یک شرکت، چیز خوبی نیست، تعداد شرکت‌های فاقد نقدینگی که به نظر می‌رسید بر جریان نقدی صرافی FTX تأثیر منفی می‌گذارند، زیاد شده بود، به ویژه Alameda Research یکی از بازنده‌های بزرگ این مجموعه بود. اطلاعات مربوط به سرقت فایل‌های داخلی که FTX در اختیار Alameda Research قرار داده بود، ظاهر شد. این اطلاعات انفجاری بود، زیرا FTX و Alameda روابط نزدیکی داشتند و نگرانی‌های زیادی در مورد میزان و ماهیت هبستگی نزدیک آنها وجود داشت. تا اینکه نتیجه به ورشستگی صرافی FTX ختم شد و باعث زیان هنگفتی به سرمایه‌گذاران کریپتو در این صرافی شد.

دستگیری سم بنکمن فرید

دستگیری سم بنکمن فرید، خبر خوبی برای ارزهای دیجیتال است؟

سم بنکمن فرید، بنیانگذار صرافی منحل شده ارزهای دیجیتال FTX، روز دوشنبه پس از طرح اتهامات قضایی توسط مقامات آمریکایی در باهاما بازداشت شد. دولت باهاما بیانیه‌ای صادر کرد که در آن اظهار داشت: «توقیف S.B.F به دنبال دریافت اطلاعیه رسمی از سوی ایالات متحده مبنی بر اینکه این کشور علیه S.B.F اتهامات جنایی ارائه کرده است و احتمالاً درخواست استرداد وی را خواهد داشت، اعمال شد».

اتهامات مربوط به دستگیری سم بنکمن فرید

به گفته یک منبع آگاه از این پرونده، بنکمن فرید به اتهام پولشویی، کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار، کلاهبرداری سیمی و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی متهم شده است. بر اساس بیانیه پلیس باهاما، او درست در مجتمع آپارتمانی خود در استراحتگاه آلبانی، دستگیر شده است. اما مشخص نیست که بنکمن فرید چه زمانی برای محاکمه به ایالات متحده خواهد رفت. اگرچه باهاما و ایالات متحده یک توافقنامه استرداد دارند، اما اگر متهم جنایتکار آن را به چالش بکشد، این روند ممکن است هفته‎ها یا حتی ماه‎ها طول بکشد.

آیا دستگیری سم بنکمن فرید تأثیری بر بازار کریپتو خواهد داشت؟

دستگیری سم بنکمن فرید، خبر خوبی برای ارزهای دیجیتال است؟

نمودار ۴ ساعته BTC/USD که روند صعودی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

در هفته گذشته، اکثر ارزهای دیجیتال به طور متوسط ​​۶ درصد افزایش یافتند که برخی می‌گویند قیمت کریپتو با خبر دستگیری S.B.F حتی بالاتر خواهد رفت. دلیل این امر این است که مردم می‌خواهند ببینند افراد شرور دستگیر شده‌اند. از سوی دیگر، این ممکن است به این معنی باشد که تنظیم‌کننده‌ها رسماً به صنعت کریپتو نفوذ کرده و سرکوب آن را آغاز خواهند کرد. شاید صرافی‌های دیگری مانند بایننس که اخیراً در اخبار منتشر شده است، مورد بعدی برای پیگیری توسط قانونگذاران باشند.

همچنین الکساندریا اوکاسیو کورتز (Alexandria Ocasio-Cortez)، نماینده آمریکا، در صفحه خود در توییتر بیان کرد که "قرار بود بنکمن فرید فردا در مقابل مجلس شهادت دهد. اما امشب دستگیر شد. در حالی که من ناامید هستم که فرصتی برای ارائه سوال‌های خود نداریم، مشتاقانه منتظر هستیم تا اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد و عدالت در این مورد اجرا شود". 

دستگیری سم بنکمن فرید، خبر خوبی برای ارزهای دیجیتال است؟

دستگیری یک فرد برجسته در فضای ارزهای دیجیتال می‌تواند عدم اطمینان ایجاد کند و به طور بالقوه باعث کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال شود. این به این دلیل است که سرمایه گذاران ممکن است، نسبت به سرمایه گذاری در صنعتی که به عنوان ریسک پذیر یا غیرقابل پیش بینی تلقی می‌شود، محتاط شوند. بنابراین، دستگیری و هر گونه اقدام قانونی که ممکن است به دنبال داشته باشد، می‌تواند تبلیغات منفی برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند که  بر اعتماد سرمایه گذاران نیز تأثیر بگذارد.

خبر دستگیری سم بنکمن فرید، خبر خوبی برای ارزهای دیجیتال است؟

با این حال، توجه به این نکته مهم است که تأثیر یک دستگیری در بازار ارزهای دیجیتال بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، جزئیات خاص دستگیری و فرد درگیر، و همچنین وضعیت کلی بازار، همگی می‌توانند در تعیین تأثیر آن نقش داشته باشند. در برخی موارد، دستگیری یک فرد ممکن است تأثیر قابل توجهی بر بازار نداشته باشد، در حالی که در برخی موارد به طور بالقوه می‌تواند باعث اختلال بزرگ شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.