۰ نفر

پس از دستگیری مدیرعامل صرافی FTX؛

سم بنکمن فرید همه را جز خودش مقصر می داند!

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳
کد خبر: 688194
سم بنکمن فرید همه را جز خودش مقصر می داند!

سم بنکمن فرید بدون اینکه خود را مقصر بداند، مدیر عامل فعلی صرافی، مشاور حقوقی خود و مدیرعامل صرافی بایننس را مقصر اصلی ورشکستگی صرافی FTX دانست. سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX که با نام (SBF) نیز شناخته می شود، در ۱۲ دسامبر دستگیر شد.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ نسخه ای از شهادت او که توسط فوربس به دست آمده است، نشان می دهد که مدیرعامل صرافی FTX قصد داشت سقوط امپراطوری ۳۲ میلیارد دلاری خود را گردن همه افراد به جز خودش بیاندازد.

سم بنکمن فرید در شهادت خود به لفاظی در مورد صرافی FTX.US، ادامه داد.

صرافی FTX.US جزئی از صرافی و شرکت FTX است که کاربران در آن فقط می توانند مشتقات را معامله کنند. این صرافی فقط به مشتریان آمریکایی خدمات ارائه می دهد.

 او ادعا کرد که این نهاد مستقر در ایالات متحده علیرغم اینکه بخشی از ورشکستگی فصل ۱۱ بود که در ۱۱ نوامبر ثبت شد، هنوز "کاملاً بدهکار" است.

مدیرعامل صرافی FTX، درج نام صرافی FTX.US در ورشکستگی فصل ۱۱ را به گردن جان جی ری انداخت.

 جان جی ری پس از تشکیل پرونده ورشکستگی، نقش مدیرعامل صرافی FTX را بر عهده گرفت.

 سم بنکمن فرید ادعا کرد که "مشتریان آمریکایی حداقل تا زمانی که تیم ری مسئولیت را در دست گرفتند، محافظت می شدند."

از سوی دیگر، ری نسبت به مدیرعامل سابق صرافی FTX و مهارت های مدیریتی او بسیار انتقاد کرده است.

 ری در شهادت خود در جلسه تحقیقات صرافی FTX گفت که در تمام سال‌های کار خود به عنوان وکیل بازسازی، هرگز چنین ورشکستگی به این ابعاد وسیع را ندیده است.

در سند فاش شده، سم بنکمن فرید همچنین درج صرافی FTX.US در فصل ۱۱ را به گردن شرکت حقوقی ورشکستگی سالیوان و کرامول انداخت.

 در حالی که خود سم بنکمن فرید اسناد ورشکستگی را امضا کرده بود، او ادعا کرد که شرکت حقوقی، او را تحت فشار قرار داده است تا اسناد فصل ۱۱ را تشکیل دهد.

 او گفت: من ۱۹ صفحه اسکرین شات از سالیوان و کرامول، میلر و دیگران دارم که فکر می کنم تحت تأثیر آنها قرار گرفته ام. همه آنها در یک دوره دو روزه ارسال شده اند و مرا تحت فشار قرار دادند که سریعاً برای فصل ۱۱ تشکیل پرونده بدهم.

سم بنکمن فرید همچنین به وکیل کل صرافی FTX.US راین میلر حمله کرد و او را متهم کرد که بخشی از گروه فشار بوده است که می‌خواست این نهاد مستقر در ایالات متحده را در پرونده ورشکستگی وارد کند.

جدا از جان جی ری و کمک‌های حقوقی‌اش، سم بنکمن فرید همچنین چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس را به خاطر فریب کاری سرزنش می‌کرد.

 او ادعا کرد که بایننس به صورت عمدی، نامه قصد خرید صرافی FTX را امضا کرده است، اما آنها هیچ وقت قصد انجام معامله را نداشتند.