۰ نفر

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارد؟

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 688188
سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارد؟

با وجود روند نزولی فعلی بازار ارزهای دیجیتال، تب این بازار همچنان داغ است. بسیاری از تحلیلگران از افت قیمت فعلی به عنوان یک فرصت جذاب خرید مجدد یا شروع سرمایه‌گذاری یاد کرده‌اند، اما سرمایه‌گذاران و کاربران زیادی برای ورود به آن دوبه‌شک هستند و یا نسبت به مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تردید دارند.

بد نیست بدانید که بازار ارزهای دیجیتال سرشار از فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشف‌نشده و جذاب است و این فرصت‌ها می‌تواند بخش بسیار کوچکی از سبد محتاط‌ترین سرمایه‌گذاران را به خود اختصاص دهد. در ادامه مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را مرور خواهیم کرد و می‌توانید تصمیم سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را بررسی کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

بدون شک هیچ بازار سرمایه‌گذاری‌ای وجود ندارد که چالش‌ها و معایب خاص خودش را نداشته باشد. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نیست. نوسانات قیمت بیت کوین یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازار ارز دیجیتال است. هرچند همین مسئله به نقطه قوت این بازار برای عده بسیاری بدل شده است.

اگر در خصوص بازار ارزهای دیجیتال به خوبی تحقیق کنید و نحوه معامله را آموزش ببینید، فرصت‌های جدیدی به شما سلام خواهند کرد. شما می‌توانید از تمامی مزایای چنین بازاری استفاده کرده و سرمایه خودتان را از این طریق حفظ کنید و افزایش دهید.

مزایای خرید ارز دیجیتال

۱. پتانسیل بازدهی بالا

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار با پتانسیل بازدهی بالا است. برای درک هر چه بهتر این موضوع، کافی است نگاهی به ارز دیجیتال بیت کوین بیندازید. زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، اساساً هیچ ارزش

خاصی نداشت. اما در همین چند سال گذشته قیمت ارز دیجیتال بیت کوین رشد بسیار زیادی داشته و به بیش از چند ده هزار دلار رسید. اگر یک تریدر حرفه‌ای باشید به طور قطع پتانسیل سود دهی این بازار شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته فراموش نکنید عدم رعایت جوانب احتیاط در این بازار ممکن است همه سرمایه شما را به باد بدهد.

۲.صنعتی با رشد تصاعدی

صنعت کریپتوکارنسی یکی از سریع‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری بود که بشر تا به امروز مشاهده کرده است. به‌خصوص از زمان عرضه بیت کوین در سال ۲۰۰۹، موتور این صنعت جان تازه‌ای گرفت. یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ورود به یک بازار سرمایه‌گذاری پرقدرت است. جالب است بدانید که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۳، تنها ۱.۶ میلیارد دلار بود. این در حالی است که در سپتامبر سال ۲۰۲۲، ارزش آن به بیش از ۹۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

۳.زمان پردازش کوتاه

شما این شانس را دارید تا به کمک ارزهای دیجیتال، در کسری از ثانیه، مبالغ هنگفتی را جا به جا کنید. هیچ سقفی برای انتقال ارزهای دیجیتال وجود نداشته و همه افراد می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. از سوی دیگر، زمان انجام معاملات نیز بسیار کوتاه است. به بیان دیگر، هر کسی می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن انواع معاملات این بازار را تجربه کند.

۴. امنیت بالا

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، امنیت بالای آن است. از آن جایی که این ارزها به صورت دقیق و با سیستم پیشرفته بلاکچین رمزگذاری شده‌اند، امکان دست‌کاری و هک آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است. باید اشاره داشت که داده‌های سیستم بلاکچین به صورت کاملاً غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند. از این رو در مقابل حملات سایبری به خوبی محافظت می‌شوند. از سوی دیگر تا زمانی که فردی به کلید خصوصی کیف پول رمزنگاری شما دسترسی نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند تراکنش‌های شما را ردیابی کرده و یا به آن دسترسی داشته باشد.

۵.بازاری ۲۴ ساعته

بازارهای سهام تنها در طول هفته و آن هم در ساعات مشخصی باز هستند. از این رو امکان انجام معامله در خارج از این ساعات امکان‌پذیر نیست. این در حالی است که بازارهای کریپتو بدون استثنا در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می‌کنند. مادامی که شما به اینترنت و یک کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه دسترسی داشته باشید، می‌توانید از این بازار استفاده کنید. هرچند این مزیت ممکن است به ضرر شما تمام شود. پس همواره در معاملات خود حد ضرر را لحاظ کنید.

با نوبیتکس حرفه‌ای تریدر کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بهره‌مندی از مزایای بازار کریپتوکارنسی، داشتن یک صرافی آنلاین حرفه‌ای است. تنها در صورتی می‌توانید یک سرمایه‌گذاری مطمئن و ایمن داشته باشید که یک صرافی مطمئن و ایمن پیدا کنید. نوبیتکس با ارائه امکاناتی مانند حد ضرر، سفارش OCO، پورتفوی سود و زیان، ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها، شبکه‌های انتقال متنوع و... یک صرافی امن و حرفه‌ای برای معامله ارز دیجیتال است. می‌توانید با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به امن‌ترین و ساده‌ترین شیوه ممکن آغاز کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.