۰ نفر

به جرم کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار و پولشویی؛

مدیر عامل صرافی FTX بازداشت شد!

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 688070
مدیر عامل صرافی FTX بازداشت شد!

بر اساس گزارش های محلی به نقل از رایان پیندر دادستان کل کشور باهاما، یکی از بنیانگذاران صرافی ورشکسته FTX، سم بنکمن-فرید (SBF) در باهاما دستگیر شده است. به گفته پیندر، دستگیری سم بنکمن-فرید به دنبال دریافت اطلاعیه رسمی از ایالات متحده مبنی بر طرح اتهامات جنایی علیه بنکمن-فرید و احتمالا درخواست استرداد او صورت گرفت.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ به دنبال فروپاشی صرافی FTX و شرکت پشتیبان آن یعنی Alameda Research در ماه گذشته و تشکیل پرونده ورشکستگی در 11 نوامبر 2022، سم بنکمن-فرید دستگیر شد.

 در 12 دسمبر 2022، دادستان کل باهاما رایان پیندر خبر دستگیری سم بنکمن-فرید را برای مطبوعات فاش کرد.

همچنین پیندر روز دوشنبه به مطبوعات گفت که دستگیری بنکمن-فرید در باهاما احتمالا منجر به استرداد وی به آمریکا خواهد شد.

یک رسانه آگاه توضیح داد: در 12 دسمبر 2022، دفتر دادستان کل باهاما دستگیری سم بنکمن-فرید (SBF)، مدیرعامل سابق FTX را توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما اعلام کرد.

این رسانه آگاه اعلام کرد: دستگیری سم بنکمن-فرید به دنبال دریافت اطلاعیه رسمی از ایالات متحده مبنی بر طرح اتهام جنایی علیه سم بنکمن-فرید و احتمال درخواست استرداد وی صورت گرفت.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که می‌گوید کارولین الیسون، مدیرعامل سابق آلامدا، استفانی آواکیان، وکیل سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را برای وکالت خود استخدام کرده است.

 بنا بر گزارش ها، بنکمن-فرید، وکیل قبلی خود به نام مارک کوهن را همچنان حفظ کرده است.

علاوه بر این فیلیپ دیویس، نخست وزیر باهاما به مطبوعات توضیح داد که باهاما قصد دارد به طور کامل این پرونده را با ایالات متحده مدیریت کند.

دیویس گفت: باهاما و ایالات متحده منافع مشترکی در پاسخگویی به همه افراد مرتبط با صرافی FTX دارند که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا بگذارند.

نخست وزیر باهاما گفت: در حالی که ایالات متحده به طور انفرادی اتهامات جنایی علیه بنکمن-فرید را دنبال می کند، باهاما به تحقیقات نظارتی و جنایی خود در مورد سقوط صرافی FTX، با همکاری مستمر مجری قانون و شرکای نظارتی خود در ایالات متحده و جاهای دیگر ادامه خواهد داد.

به گزارش نیویورک تایمز، دادستان های ناحیه جنوبی نیویورک تایید کردند که بنکمن-فرید متهم شده است و جزئیات کیفرخواست بنکمن-فرید روز سه شنبه افشا خواهد شد.

 به گفته یک فرد مطلع از این موضوع، این اتهامات شامل کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار و پولشویی است.