۰ نفر

در پی تبلیغ پروژه رمزارز کلاهبرداری ؛

شکایت کریپتویی علیه کیم کارداشیان رد شد

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 687684
شکایت کریپتویی علیه کیم کارداشیان رد شد

شکایت دسته جمعی سرمایه گذاران علیه کیم کارداشیان و فلوید می ودر جونیور، بوکسور حرفه‌ای اهل آمریک به دلیل تبلیغ رمز ارز اتریوم مکس رد شد. قاضی این پرونده اظهار داشت که سرمایه گذاران قبل از اینکه برای سرمایه گذاری چیزی را بخرند باید حتما روی آن تحقیق کنند و مسئولیت خرید به عهده خودشان است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ یک قاضی فدرال روز چهارشنبه شکایت دسته جمعی پیشنهادی علیه بنیانگذاران اتریوم مکس و طرفداران مشهور پروژه کریپتو از جمله کیم کارداشیان، فلوید می ودر جونیور بوکسور و ستاره سابق بوستون سلتیکس، پل پیرس را رد کرد.

قاضی مایکل فیتزجرالد از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در حکم خود موافقت کرد که ادعاهای این دعوا نگرانی های قانونی را در مورد اینکه، توانایی افراد مشهور برای متقاعد کردن آسان میلیون ها دنبال کننده برای خرید محصولات سرمایه گذاری، سهولت و دسترسی بی سابقه ای را ایجاد کرده است.

 با این حال او توضیح داد: در حالی که قانون مطمئناً محدودیت‌هایی را برای آن تبلیغ‌کنندگان قائل می‌شود، اما از سرمایه‌گذاران نیز انتظار دارد که قبل از اینکه خرید ‌های خود را بر اساس هیجان لحظه‌ای انجام دهند، معقولانه عمل کنند.

کارداشیان اتریوم کلاسیک را در یک پست اینستاگرامی در ژوئن ۲۰۲۱ تبلیغ کرد.

 این سلبریتی همچنین در ماه اکتبر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل عدم افشای غرامت ۲۵۰,۰۰۰ دلاری برای تبلیغ توکن رمزنگاری در حساب اینستاگرام خود توافق کرد.

 می‌ودر جونیور همان رمزارز را در یک مسابقه بوکس و کنفرانس بزرگ بیت‌کوین میامی در ژوئن ۲۰۲۱ تبلیغ کرد.

وکیل جان جاسنوک به فیتزجرالد گفت:

اگر شاکیان حقایق واقعی مربوط به منافع مالی مروجین در توکن‌ها را می‌دانستند، هرگز روی این پروژه سرمایه گذاری نمی‌کردند.

پس از از دست دادن ۹۷ درصد ارزش ارز دیجیتال اتریوم مکس، سرمایه گذاران از بنیانگذاران اتریوم مکس و مروجان آن در ژانویه شکایت کردند. فیتزجرالد در حکم خود گفت که به وکلای شاکیان اجازه می دهد تا پس از اصلاح برخی از ادعاهای خود بر اساس تعدادی از قوانین ذکر شده در پرونده اولیه، شکایت خود را مجدداً ثبت کنند.

مایکل رودز، وکیل کارداشیان، به CNBC گفت: ما از تصمیم مستدل دادگاه در مورد پرونده خرسندیم.