۰ نفر

رقابت اتحادیه اروپا در بازار استیبل کوین ها؛

اولین استیبل ‌کوین قانونی مبتنی بر یورو منتشر می شود

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 687559
اولین استیبل ‌کوین قانونی مبتنی بر یورو منتشر می شود

تیمو پیوینن ، بنیان گذار و مدیرعامل Equilibrium Labs، جزئیات یک استیبل کوین آتی را به اشتراک می گذارد که هدف آن ساده کردن نقل و انتقالات برون مرزی را در اتحادیه اروپا (EU) است. تیمو پیوینن در توییتر اعلام کرد که EUROe، اولین پروژه استیبل کوین منطبق با مقررات و دارای مجوز کامل در کشورهای اتحادیه اروپا است که به یورو متصل شده است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ طبق اظهارات پیوینن، پروژه استیبل کوین یورو زاییده مغز تیم زیرساخت Web3 او در Equilibrium Labs است.

 برای اولین بار استیبل کوین یورو در حال ساخت است

با ظهور نهاد تنظیم مقررات بازار کریپتو (MiCA)، Equilibrium Labs به سمت ساخت دارایی پیشگام مطابق با MiCA بر اساس یورو حرکت کرد.

این شرکت تاکنون 2 میلیون یورو سرمایه اولیه را از طریق شرکت Maki Ventures مستقر در هلسینکی جمع آوری کرده و قرار است EUROe را در اوایل سال 2023 ارائه کند.

پرداخت های سریع، مقرون به صرفه برای افراد و شرکت ها در اتحادیه اروپا با EUROe

جوها ویتالا، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Membrane Finance و یکی دیگر از چهره های کلیدی این محصول جدید، اهمیت داشتن یک استیبل کوین تنظیم شده توسط اتحادیه اروپا را در اکوسیستم محلی Web3 برجسته می کند:

ما دیدگاه حفاظتی قوی در ساخت EUROe داریم، برای رقابت جهانی با سایر ارزها باید نسخه اتحادیه اروپا به بازار معرفی شود.

 حفظ ذخایر یورو در منطقه ETA و جلوگیری از تجمع ذخایر در خارج از اتحادیه اروپا برای همگام شدن با رقابت الزامی است.

 EUROe برای ادغام در کیف پول ها، پلتفرم های معاملاتی، اینترنت اشیا، DAO ها، فین تک ها، سازمان های غیردولتی و بازارهای NFT مناسب خواهد بود.

لازم به ذکر است شرکت غول پرداخت دیجیتال مستقر در ایالات متحده، Circle Inc، خالق دومین استیبل کوین بزرگ USDC، توکن یورو (EUROC) خود را در ژوئن 2022 راه اندازی کرد.