۰ نفر

دلایل تفاوت قیمت تتر و دلار چیست؟

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 687515
دلایل تفاوت قیمت تتر و دلار چیست؟

قیمت تتر در سال­ های گذشته به­ صورت دائمی در حال افزایش بوده ­است. البته منظور از دائمی بودن زمان افزایش قیمت این ارز دیجیتال، به ­صورت روزانه نیست. در واقع قیمت این ارز دیجیتال، به ­صورت کلی طی سال ­های گذشته افزایش پیدا کرده ­است.

شاید بتوان گفت دلیل اصلی افزایش قیمت این رمزارز محبوب، پرسود ­بودن آن برای خریدارانش است. اما در این‌ بین قیمت لحظه‌ای تتر، عامل بسیار مهمی برای معامله روی آن بوده‌است. دلیل این امر نیز تأثیرپذیری بسیار زیاد این ارز دیجیتال است.

قیمت ارز دیجیتال تتر و دلار چه تفاوتی دارند؟

چگونگی تعیین قیمت ارز دیجیتال تتر بر مبنای دلار

قیمت ارز دیجیتال تتر و البته تفاوت قیمتی آن نسبت به چند سال گذشته، به ما نشان می‌­دهد که این ارز دیجیتال می‌­تواند آینده بسیار خوبی داشته­ باشد. حتماً توجه داشته‌ باشید که برای کسب سودهای بسیار خوب و بالا در این بازار­ها، باید به نمودارهای قیمتی این ارز دیجیتال توجه کنید تا بتوانید به نتایج مفیدی برسید. بسیاری از افراد باتوجه‌به قیمت رمز ارز تتر به تومان نیز متوجه شدند که این ارز دیجیتال پتانسیل خوبی دارد. همان‌طور که می‌دانید تتر یکی از متفاوت­‌ترین ارزهای دیجیتال نیز محسوب می‌شود.

در واقع اصول و مبنای قیمت ارز دیجیتال تتر، با سایر ارزهای دیجیتال بسیار متفاوت است. تتر در حقیقت یک استیبل کوین محسوب می­‌شود. استیبل کوین‌­هایی مانند تتر، پشتوانه بسیار قوی­ای به­نام دلار دارند. یعنی نرخ تتر بر اساس دلار تعیین می‌شود. این قضیه حاشیه سود پایین‌­تر و البته امنیت بسیار بالایی را برای این ارز دیجیتال و سایر ارزهای این گروه رقم می‌زند. در این مقاله  درباره تفاوت قیمتی تتر و دلار صحبت می‌کنیم؛ بنابراین اگر تمایل دارید از این ارز دیجیتال محبوب بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با دلایل تفاوت قیمت تتر و دلار آشنا شوید

همان­طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، ماهیت تتر با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است. همین موضوع سؤالی را برای­مان ایجاد می‌­کند که اگر تتر بر مبنای دلار است، چرا قیمت تتر با دلار متفاوت است؟  شاید بتوان گفت که سایر ارزهای دیجیتال به‌اندازه تتر پشتوانه ندارند. دلیل این­که به این ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته می­‌شود نیز همین مورد است. در ادامه  عوامل مختلفی که منجر به ایجاد این اختلاف قیمتی می‌شوند را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با قیمت تتر به دلار و دلایل اختلاف­شان آشنا شوید.

دلایل تفاوت قیمت تتر و دلار

تتر و دلار اساساً با هم متفاوت هستند

اولین و شاید مشهودترین تفاوتی که بین قیمت تتر و دلار دیده می­‌شود، تفاوت در ماهیت آن­ها است. دلار ارزی است که دولت ارائه می‌­دهد در حالی­ که تتر یک ارز دیجیتال است. در واقع تفاوت قیمت این دو با هم به دلیل تفاوت در روندهای عرضه و تقاضای آن­ها است که به تفاوت ماهیت­شان برمی‌­گردد.

کارمزدهایی که صرافی­‌های داخلی می­‌گیرند

عامل دومی که قیمت این ارز دیجیتال را متفاوت از دلار می­‌کند، کارمزدهای داخلی است. طبیعتاً خرید تتر از طریق کارمزدی امکان­‌پذیر می‌­شود. همین کارمزدها منجر به تفاوت قیمت بین دلار و تتر می­‌شوند.

روند عرضه و تقاضا، عامل بعدی است

عامل بعدی در ایجاد تفاوت بین دلار و قیمت ارز تتر، روند عرضه و تقاضا است. همان­طور که می‌­دانید به ­صورت کلی روند قیمت‌گذاری هر ارز دیجیتالی بر اساس همین عرضه و تقاضا است. در واقع تفاوت میزان تقاضا و عرضه، باعث می­‌شود تا قیمت ارز دیجیتال تتر متفاوت باشد.

شبکه بلاک‌چین نیز هزینه دارد

تفاوت بعدی در هزینه‌­ای است که متعلق به بلاک‌چین است. طبیعتاً شبکه­‌های بلاک‌چین، دارای میزانی هزینه و کارمزد هستند. همین موارد ناچیز در نهایت به تفاوت قیمتی بین دلار و ارز دیجیتال تتر منجر می­‌شود.

ارزش ریال با دلار متفاوت است

از آن­جایی که ما در ایران به‌واسطه پول خودمان خرید می­‌کنیم، ارزش پول ما نیز در این موضوع تأثیرگذار خواهد بود. ریال، ارزشی متفاوت از دلار دارد. در واقع بین ارزش ریال و دلار، یک گپ قیمتی وجود دارد. همین گپ قیمتی، باعث می‌­شود تا فروش تتر به هزینه متفاوتی با فروش دلار نیاز داشته­ باشد.

قیمت ارز دیجیتال تتر

سیاست­‌های ارزی دولت ایران نیز مؤثر است

عامل مهم بعدی در تفاوت قیمت روز تتر با دلار، سیاست­‌های دولت ایران است. همان‌طور که گفتیم مسائل سیاسی، روی بازارهای سرمایه تأثیرگذار است؛ بنابراین مسائل سیاسی و البته سیاست­‌گذاری داخلی در تعیین قیمت ارز نقش دارند.

نکاتی درباره خرید تتر و همچنین قیمت ارز تتر

یکی از مهم‌­ترین نکاتی که درباره قیمت ارز دیجیتال تتر وجود دارد، تهیه آن از صرافی معتبر و مطمئن است. شما به‌عنوان یک سرمایه­‌گذار، باید بتوانید با صرافی‌­های معتبر ارتباط بگیرید و با آن­ها کار کنید. طبیعتاً وقتی تقاضا در این عرصه افزایش پیدا می­‌کند، احتمال بروز کلاهبرداری و میزان آن در این حوزه افزایش پیدا می­‌کند. پس شما باید بتوانید بهترین صرافی­‌ها را بشناسید تا قیمت خرید تتر را در صرافی‌های معتبر پیگیری کنید.

صرافی‌­های مختلف از نظر میزان کارمزد و البته برخی خدمات با هم متفاوت هستند. شما باید ابتدا با جستجو و تحقیق، لیستی از صرافی­های مختلف را تهیه کنید. سپس قیمت­‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و کارمزدشان را بسنجید. در نتیجه می‌توانید بهترین قیمت خرید تتر را در یکی از صرافی‌ها پیدا کنید.