۰ نفر

تحول در شبکه جهانی وب؛

کدام روندها در متاورس وب را متحول می‌کند؟

۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵
کد خبر: 687069
کدام روندها در متاورس وب را متحول می‌کند؟

در حال حاضر زمستان دنیای ارزهای دیجیتال، هیاهو را متوقف کرده است و تقریباً در چند هفته اخیر با بازاری نسبتاً تثبیت شده‌، مواجه شده‌ایم. اما صنعت متاورس چطور و در چه مسیری قرار دارد؟ در این مقاله به بررسی وضعیت فعلی نوآوری متاورس و سه روند کاربردی آن که ممکن است آینده وب را در سال جدید متحول کنند، می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در سال ۲۰۲۱، متاورس با رشد شدیدی مواجه شد و این مفهوم ناگهان روی لبان همه قرار گرفت. تغییر نام شرکت مادر فیس بوک به متا به وضوح نقطه اوج جنون این صنعت جدید را نشان داد. از سوی دیگر، در حال حاضر زمستان کریپتوها هیاهو را متوقف کرده است. با این حال، ایجاد برنامه‌های کاربردی کاملاً جدید و فراتر از محدوده تصورات رایج، کاربرد دارد.

چه موضوعات جدیدی برای سال ۲۰۲۳ وجود دارند که می‌توانند وب را دوباره تعریف کنند؟ این مقاله در پیرامون سه روند جدید متاورسی که می‌توانند وب را در سال ۲۰۲۳ متحول کنند، ارائه شده است.

متاورس در پایان سال ۲۰۲۲ کجا ایستاده است؟

به هر حال سال ۲۰۲۱ با روند صعودی که بازار رمزارزها داشت، توانسته بیشترین تبلیغات را در مورد متاورس به همراه داشته باشد. این هیاهو به ویژه پس از تغییر نام شرکت مادر فیس‎بوک به متا، از اوج شروع شد. متاورس قبلاً گام‌های بزرگی برای ورود به جریان اصلی صنعت برداشته بود. اما به دلیل بازار نزولی ۲۰۲۲، موضوعاتی مانند NFTs و متاورس کشش رشد خود را از دست دادند. با این وجود، برنامه‌های کاربردی جدید هنوز در حال توسعه هستند، اما با کاهش علاقه، توسعه دهندگان در حال حاضر پرده برداری از برنامه‌ها و پروژه‌های عالی را دشوارتر می‌دانند.

ارز دیجیتال

آیا سال ۲۰۲۳ می‌تواند علاقه به متاورس را دوباره برانگیزد؟

در سال ۲۰۲۳، ممکن است علاقه مجدد به متاورس و کاربردهای آن افزایش یابد. خیلی چیزها بر اساس چگونگی تحول در بازار تعیین می‌شود. تحلیل‌گران زیادی معتقدند که بازار در سال ۲۰۲۳ دوباره صعودی خواهد شد. در سال ۲۰۱۹، بازار به میزان قابل توجهی افزایش یافت، روند مشابهی ممکن است در سال ۲۰۲۳ نیز اتفاق بیفتد. اگر بازار بهبود یابد، متاورس ممکن است شتاب بیشتری به دست آورد و موارد استفاده بیشتری از آن ایجاد شود. در نظر داشته باشید که وب ۳ قرار نیست از بین برود، بنابراین توسعه این فضا با متاورس ممکن است متحول شود. در ادامه سه ترند برتر متاورس در سال ۲۰۲۳ را ارائه می‌دهیم:

 ۱.متاورس به عنوان یک کانال بازاریابی

هنگامی که اولین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معرفی شدند، اکثر کاربران آنها را روشی ساده برای به اشتراک گذاری محتوا با دیگران در نظر گرفتند. با این حال، تنها مدت کوتاهی پس از آن بود که افراد و شرکت‌ها به پتانسیل رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم بازاریابی روی آوردند. این روند در متاورس هم تکرار خواهد شد و کاربران به سرعت فرصت‌هایی مشابه وب ۲ را مشاهده خواهند کرد، بنابراین متاورس باید زودتر به این سمت حرکت کند. شرکت‌های بزرگی مانند HSBC، جی پی مورگان، نایک و Gucci قبلا تصمیم گرفته‌اند حضور خود را در فضای متاورس گسترش دهند.

 ۲.متاورس فضایی مجازی برای واقعیت افزوده

برای سال‌ها، واقعیت مجازی (VR) و افزوده (AR) موضوعی هیجان‌انگیز در انتظار پیشرفت بزرگ بوده است. متا (فیس بوک) قبلاً چشم انداز وب ۳ را ترسیم کرده است که در آن کاربران در آینده در دنیای مجازی حرکت خواهند کرد. یکی از اهداف اصلی متاورس غوطه ور کردن کاربران در دنیای مجازی است. سال ۲۰۲۳ ممکن است، شاهد چندین تحول جدید در این زمینه باشد. هدست‌های جدید، لباس‌های با قابلیت دریافت حس لامسه و نوآوری‌هایی برای تجربه‎های حسی طعم و بوی از جمله‌ی این تحولات هستند.

متاورس

 ۳.آواتارهای پیشرفته در متاورس

آواتارهای دیجیتالی یکی از هیجان انگیزترین پروژه‌های متاورس هستند. در دنیای دیجیتال، اینها باید نماینده مردم باشند. کاربران در فضای دیجیتال با استفاده از آواتار‌ها خود را معرفی می‌کنند و با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. آواتارهای کارتونی اولین موارد بودند که در متاورس نمایش داده شدند، اما از آن زمان پرتره‌های فوتورئالیستی از افراد شبیه به شخص در دنیای واقعی ظاهر شد. با وجود این روند، آواتارهای منحصر به فرد پیشرفته‌تری باید نقش بیشتری در سال ۲۰۲۳ ایفا کنند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.