۰ نفر

پس از چند هفته بلاتکلیفی؛

پرداخت حقوق کارکنان FTX از سر گرفته می شود

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 684732
پرداخت حقوق کارکنان FTX از سر گرفته می شود

بر اساس اطلاعیه ای اعلام شده است که صرافی ورشکسته FTX، پرداخت برخی از حقوق های معوقه کارکنان این شرکت را از سر می گیرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ صرافی رمزارز ورشکسته FTX اعلام کرده است که پرداخت‌های نقدی معمول، حقوق و مزایا را به کارمندان باقی مانده خود در سراسر جهان «از سر می‌گیرد».

این اطلاعیه از سوی جان ری، مدیرعامل جدید FTX در ۲۸ نوامبر اعلام شد. وی از زمان بحران ایجاد شده، به دنبال کمک به FTX و تقریبا ۱۰۱ شرکت وابسته به آن (بدهکاران FTX)در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ایالت دلاور بوده است.

وی اظهار کرد: « FTXدر صورت لزوم برای حفظ فعالیت‌های تجاری، با رعایت محدودیت‌های مصوب دادگاه ورشکستگی، به فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات غیرآمریکایی منتخب پرداخت‌های نقدی انجام می‌دهد».

این اطلاعیه حدود ۱۰ روز پس از آن منتشر شد که بدهکاران FTX در ۱۹ نوامبر درخواستی برای پرداخت غرامت و مزایای پیش‌پرداخت به کارکنان و پیمانکاران در دادگاه ورشکستگی دلاور ارائه کردند که مدیرعامل و بنیان‌گذار سابق FTX، سم بنکمن-فرید، به همراه گری وانگ، نیشاد سینگ و کارولین الیسون از این پرداخت‌ها مستثنی هستند.

آخرین اطلاعیه به این معنی است که کارمندان و پیمانکاران FTX تقریبا حقوق سه هفته خود را دریافت خواهند کرد که پس از اعلام ورشکستگی این شرکت در ۱۱ نوامبر متوقف شده بود.

این شامل پرداخت‌های نقدی به کارکنان FTX Trading و ۱۰۱ شرکت دیگر وابسته از زمان تشکیل پرونده ورشکستگی در ۱۱ نوامبر، علاوه بر بسیاری از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات است که باید توسط FTX پرداخت شوند.

با این حال، از سرگیری پرداخت‌ها برای همه شرکت‌های تابعه FTX و شرکت‌های مرتبط اعمال نمی‌شود.

با این حال برخی از وکلا هشدار می‌دهند که با توجه به پیچیدگی و مقیاس ورشکستگی FTX، فرآیند پرداخت بدهی‌ها ممکن است سال‌ها و یا حتی دهه‌ها طول بکشد.

بر اساس سندی که به عنوان بخشی از روند ورشکستگی فصل ۱۱ ارائه شده است، FTX Trading به تنهایی به ۵۰ طلبکار برتر خود ۳.۱ میلیارد دلار بدهکار است.