۰ نفر

تاثیر تحریم های غرب علیه روسیه؛

پوتین خواستار سیستم پرداخت بین المللی مبتنی بر بلاکچین

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 684434
پوتین خواستار سیستم پرداخت بین المللی مبتنی بر بلاکچین

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از انحصار در سیستم‌های پرداخت مالی جهانی انتقاد کرد و در ۲۴ نوامبر، در سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی "سفر هوش مصنوعی" در مسکو، خواستار ایجاد یک شبکه تسویه حساب مستقل و مبتنی بر بلاکچین شد. رییس جمهور روسیه از تحریم های غرب انتقاد کرد و خواستار ایجاد یک سیستم "مستقل از مداخله خارجی" شد.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ در این رویداد که توسط اسبربانک (Sberbank)، بزرگترین بانک روسی و یک وام دهنده بزرگ به دولت برگزار شد، پوتین اظهار داشت: "فناوری ارزهای دیجیتال و بلاکچین را می توان برای ایجاد یک سیستم جدید از تسویه حساب های بین المللی استفاده کرد که برای کاربران آن بسیار راحت تر و کاملا ایمن باشد و مهمتر از همه به بانک ها یا دخالت کشورهای ثالث وابسته نباشد.

 

 من مطمئن هستم، قطعاً چنین چیزی ایجاد خواهد شد و توسعه خواهد یافت، زیرا هیچ کس دیکته انحصار طلبان را دوست ندارد که به همه احزاب از جمله خود انحصار طلبان آسیب می رساند.

 

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که به دلیل تنش روابط بین روسیه و غرب پس از تهاجم اوکراین، پرداخت‌های جهانی و کشورها در خطر هستند و تحریم‌های اعمال‌شده توسط کشورها را «محدودیت‌های غیرقانونی» توصیف کرد.

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: سیستم موجود پرداخت های بین المللی گران است. سیستم سوئیفت و مقررات آن توسط یک باشگاه کوچک از دولت ها و گروه های مالی کنترل می شود.

یک روز قبل، رسانه‌های محلی گزارش دادند که قانون‌گذاران روسیه در حال مذاکره برای اصلاح قانون ارزهای دیجیتال موجود بوده‌اند که چارچوب قانونی را مبادلات بین المللی تعیین می‌کند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های اخیر، لایحه‌ای بود که در 17 نوامبر به مجلس دومای دولت روسیه ارائه شد و بر اساس آن استخراج ارزهای دیجیتال و فروش آن را قانونی می‌کند.

همانطور که اخیرا گزارش شده است، آناتولی آکساکوف، رییس کمیته بازارهای مالی دوما معتقد است که "تصویب قانون، این فعالیت را به حوزه قانونی وارد می کند و امکان شکل گیری یک رویه قانونی در مورد مسائل مربوط به صدور و گردش ارز های دیجیتال را فراهم می کند.