۰ نفر

تداوم خوش بینی سرمایه گذاران به رمزارزها؛

رابرت کیوساکی: بیت کوین مقصر ورشکستگی FTX نیست

۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبر: 684187
رابرت کیوساکی: بیت کوین مقصر ورشکستگی FTX نیست

نویسنده مشهور کتاب پرفروش پدر پولدار پدر بی‌پول، رابرت کیوساکی، علیرغم فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX، همچنان نسبت به بیت کوین خوش بین است. او تاکید کرد که نمی توان بیت کوین را به خاطر اقدامات سم بانکمن-فرید، مدیرعامل سابق FTX مقصر دانست.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، رابرت کیوساکی، در برنامه رادیویی پدر پولدار که اوایل این هفته پخش شد، درباره سقوط FTX و بیت کوین با مارک ماس مهمان صحبت کرد.

پدر پولدار پدر بی‌پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لچتر نوشته شده است. بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار دارد. بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 51 زبان در بیش از 109 کشور فروخته شده است. ماس مجری رادیویی و نویسنده "مانیفست غیرکمونیستی" است.

کیوساکی پس از گوش دادن به سخنان ماس که مشکلات FTX و اقدامات کلاهبرداری متعددی را که ظاهراً توسط مدیرعامل سابق آن سم بنکمن-فرید (SBF) انجام شده است، بیان کرد:

من هنوز هم نسبت به بیت کوین خوش بین هستم… بیت کوین با سم بنکمن-فرید یکی نیست. این مشکل بیت کوین نیست، در واقع مشکل FTX است.

کیوساکی خاطرنشان کرد که نمی‌توان بیت‌کوین را برای سقوط FTX و سم بنکمن-فرید مقصر دانست، همانطور که اگر صندوق‌های قابل معامله در مبادلات نقره (ETF) سوء مدیریت شوند، نمی‌توان نقره را مقصر دانست. او فاش کرد که نقره و طلای زیادی دارد اما هیچ ETF نقره یا طلا ندارد.

این نویسنده مشهور ورشکستگی FTX را "یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ" نامید. او همچنین توضیح داد: "FTX یک طرح پانزی است. با وجود ورشکستگی صرافی FTX و متعاقب آن ریزش ارزهای دیجیتال، کیوساکی بار دیگر تکرار کرد: خانم ها و آقایان، من همچنان طرفدار بیت کوین هستم. من آنطور که بسیاری از افراد در گروه سنی من مخالف آن هستند، نیستم زیرا فکر می کنم بیت کوین قوی است.

کیوساکی همچنین در مورد اقتصاد ایالات متحده هشدار داده است. او روز جمعه در توییتی نوشت: اقتصاد جهانی یک «بازار» نیست. من معتقدم این اقتصاد بزرگترین حباب در تاریخ جهان است.

این نویسنده مشهور بارها هشدار داده است که بازارهای سهام، اوراق قرضه و املاک همه در حال سقوط هستند. او از سرمایه‌گذاران خواسته است تا قبل از وقوع بزرگترین سقوط در تاریخ جهان، ارز دیجیتال بخرند.

هفته گذشته، کیوساکی به طور مشابه گفت که بیت کوین مقصر فروپاشی صرافی FTX نیست. او سم بنکمن-فرید را برنی مدوف کریپتو نامید. او همچنین اخیراً تصریح کرد که یک سرمایه‌گذار بیت‌کوین است، نه یک معامله‌گر و وقتی بیت کوین به پایین‌ترین حد خود می‌رسد هیجان‌زده می‌شود.