۰ نفر

اقدامات ریاکارانه مدیرعامل بایننس؛

مدیرعامل کراکن: اثبات سرمایه صرافی بایننس بی معنی است!

۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 684154
مدیرعامل کراکن: اثبات سرمایه صرافی بایننس بی معنی است!

 فروپاشی صرافی رمزارز FTX اهمیت اثبات سرمایه(proof-of-reserve) را در اجتناب از موقعیت‌هایی که شامل سوء استفاده از وجوه کاربران می‌شد، آشکار کرد. در حالی که صرافی ها به طور فعال شروع به اشتراک گذاری آدرس های کیف پول برای اثبات وجود سرمایه کاربران کرده اند، چندین کارآفرین از جمله مدیرعامل صرافی کراکن و جسی پاول یکی از بنیان گذاران کراکن، این عمل را "بی معنی" خواندند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ به گفته مدیرعامل صرافی کراکن ، حسابرسی کامل اثبات سرمایه باید شامل مجموع بدهی های مشتری، شواهد رمزارزی قابل تأیید و امضاهایی که کنترل متولی بر کیف پول ها را اثبات می کند، باشد.

به گفته پاول، حسابرسی کامل اثبات سرمایه باید شامل مجموع بدهی های مشتری، شواهد رمزارزی قابل تأیید توسط کاربر و امضاهایی که کنترل متولی بر کیف پول ها را اثبات می کند، باشد. در حالی که اثبات سرمایه کراکن امکان تأیید دارایی ها در برابر بدهی های شرکت را فراهم می کند، پاول همچنان از سایر بازیکنانی که از گنجاندن حساب های دارای مانده منفی غافل شده اند، صحبت می کند.

 

مدیرعامل کراکن: اثبات سرمایه صرافی بایننس بی معنی است!

پاول در گذشته از سایت کوین‌مارکت‌کپ به دلیل به اشتراک گذاشتن یک سند اثبات ناقص سرمایه نام برد زیرا فاقد «اثبات موجودی مشتری و کنترل کیف پول» بود.

 وی بار دیگر تاکید کرد که اندوخته ها، لیست کیف پول نیستند بلکه دارایی ها منهای بدهی ها هستند.

سیستم اثبات سرمایه بایننس که اخیراً منتشر شده است به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های خود را با استفاده از درخت مرکل تأیید کنند. با این حال، جسی پاول نارضایتی خود را به اشتراک گذاشت زیرا این سیستم شامل حساب‌های دارای مانده منفی نبود و اظهار داشت: "هدف اصلی این است که بفهمیم آیا یک صرافی بیشتر از آنچه که به مشتریان بدهکار است، رمزارزهای بیشتری در اختیار دارد یا خیر."

 قرار دادن هش روی شناسه ردیف بدون هر چیز دیگری بی ارزش است.

وی همچنین از رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران خواست که از گمراه کردن کاربران خودداری کنند. در عوض، او به آنها توصیه کرد که برای درک انگیزه پشتوانه اثبات سرمایه وقت بگذارند.

از سوی دیگر، تعداد کمی از اعضای جامعه نیاز صرافی ها به یک حسابرس قابل اعتماد را رد کردند. پس از آن مدیرعامل بایننس، با به اشتراک گذاشتن برنامه های آتی بایننس که شامل حسابرسان شخص ثالث برای بررسی نتایج اثبات سرمایه صرافی می شود، خیال همه را راحت کرد.

مدیرعامل کراکن: اثبات سرمایه صرافی بایننس بی معنی است!

پاسخ مدیرعامل بایننس به نگرانی های مطرح شده توسط مدیرعامل کراکن از حمایت مثبت جامعه برخوردار شد.

در 19 نوامبر، مدیرعامل بایننس تأیید کرد که کار بر روی ایجاد یک صرافی متمرکز ایمن (CEX) را آغاز کرده است، ایده ای که توسط بنیانگذار اتریوم ویتالیک بوترین مطرح شد.

ایده ویتالیک بوترین در مورد صرافی متمرکز ایمن به صرافی‌های ارز دیجیتال اجازه نمی‌دهد وجوه سپرده‌گذار را بدون رضایت برداشت کنند.