۰ نفر

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین؛

صعود بیت کوین یا سقوط به ۱۲ هزار دلار؟

۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 683904
صعود بیت کوین یا سقوط به ۱۲ هزار دلار؟

طبق تحلیل تکنیکالی نمودار BTC/USD در چند روز اخیر در وضعیت رو به رشدی بود، به طوری که فشار خرید در سه روز اخیر قیمت بیت‌کوین را به محدود‌ه‌ی ۱۷۰۰۰ دلار نزدیک کرد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ طبق تحلیل تکنیکالی، قیمت بیت‌کوین امروز نزولی است، زیرا دیروز شاهد بازگشت به محدوده بالای ۱۶۵۰۰ دلار بودیم و از ابتدای روز به آرامی روند صعودی بیشتری را تجربه کردیم. بنابراین، BTC/USD احتمالاً در اواخر هفته به دنبال چرخشی به سمت پایین‌تر باشد. بازار در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر در محدوده سبز رنگ معامله شده است. بیتکوین، رهبر رمزارزها، ۰.۲۷ درصد رشد کرد، در حالی که اتریوم با ادامه بهبود، ۲.۷۶ درصد افزایش یافت. در همین حال، سولانا با بیش از ۱۰ درصد افزایش بهترین عملکرد را داشت.

حرکت قیمت بیتکوین در ۲۴ ساعت گذشته؛ بیت‌کوین رشد خود را کند می‌کند

BTC/USD در محدوده ۶۱۳۴۷.۷۷ دلار تا ۱۶۷۷۱.۴۸ دلار معامله شد که نشان دهنده نوسانات کم در ۲۴ ساعت گذشته است. حجم معاملات با تقریباً ۱۱۱ درصد کاهش به ۲۹.۸۶ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که ارزش کل بازار آن تقریباً ۳۱۸ میلیارد دلار معامله شد که منجر به تسلط بر بازار ۳۸.۲۵ درصد شد.

صعود بیت کوین یا سقوط به ۱۲ هزار دلار؟

نقشه کلی بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360.

نمودار ۴ ساعته BTC/USD: به نظر می‌رسد بیت‌کوین دوباره صعودی شود!

در نمودار 4 ساعته، ما می‌توانیم حرکت صعودی ضعیفی را از دیروز مشاهده کنیم که احتمالاً باعث می‌شود، بیت‌کوین به زیر مقاومت اصلی ۱۷۰۰۰ دلار برسد و در اواخر نوامبر به سطحی پایین‌تر ادامه دهد. حرکت قیمت بیت‌کوین در پاییز امسال شاهد نوسانات شدید بود. پس از چندین بار افزایش در پایان اکتبر و اوایل نوامبر، یک نوسان بزرگ و جدید در محدوده ۲۱۵۰۰ دلار تعیین شد. با این حال، صعود بیشتر اتفاق نیفتد، به طوری که منجر به شکست سریع به پایین‌ترین سطح قبلی یعنی محدوده ۲۰۰۰۰ دلار در هفته دوم نوامبر شد.

فشار فروش قوی برای چند روز ادامه داشت، زیرا BTC/USD به سرعت بیش از ۲۵ درصد از کاهش یافت. پایین ترین قیمت اصلی جدید در حدود ۱۵۶۰۰ دلار با یک جهش لحظه‌ای تعیین شد که به سرعت منجر به واکنش و رشد به قیمت‌های بالاتر شد. به طوری که یک جهش به بالاترین سطح مقاومتی واضح در محدوده ۱۸۰۰۰ دلار در ۱۰ نوامبر اعمال شد، سپس مجدداً یک ریزش سریع دیگر در روز بعد انجام شد. منطقه حمایتی در سطح ۱۶۰۰۰ دلار در اوایل هفته گذشته مجدداً آزمایش شد، سپس مجدداً در روز بعد مقداری صعود کرد و تا محدوده‌ی ۱۷۰۰۰ دلار رشد کرد.

در طی چند روز بعد آن، بیت‌کوین با نوسانات کم و بدون جهت مشخص معامله شد، تا اینکه در نهایت به فروشندگان اجازه داد تا تلاش دیگری برای پایین آوردن بازار داشته باشند، به طوری که در تاریخ ۲۱ نوامبر مجدداً قیمت بیت‌کوین به محدوده ۱۵۶۰۰ دلار ریزش کرد.

صعود بیت کوین یا سقوط به ۱۲ هزار دلار؟

نمودار 4 ساعته BTC/USD. منبع: TradingView.

از آن زمان به بعد، دوباره قیمت بیت‌کوین در تقریباً سه روز اخیر صعودی بوده است به طوری که به محدوده زیر ۱۷۰۰۰ دلار نزدیک شده است. بنابراین اگر فرض کنیم همین روال تداوم داشته باشد، می‌توان گفت قیمت بیت‌کوین به زودی باید یک بار دیگر به سمت پایین حرکت کند تا یک محدوده حمایتی نزدیک برسد و ممکن است این حرکت منجر به یک شکست دیگر به سطحی جدید شود.

جمع‌بندی تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین امروز نزولی به نظر می‌رسد، زیرا در ۲۴ساعت گذشته شاهد عدم موفقیت در رسیدن به مقاومت ۱۷۰۰۰ دلاری با وجود حرکت قابل توجهی بودیم. از آنجایی که بیت‌کوین در اوایل هفته به پایین‌ترین حد خود یعنی محدوده ۱۵۵۰۰ دلار رسید، انتظار داریم که به زودی یک کف دیگری ثبت کند که منجر به کاهش بیشتر در طول ماه نوامبر خواهد شد. در این مورد، بیت‌کوین احتمالاً به سمت سقوط آزاد حرکت می‌کند، زیرا تا مرز ۱۲۰۰۰ دلار سطح حمایتی قابل توجهی وجود ندارد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.