۰ نفر

در راستای بروزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی؛

یونی سواپ به دنبال جمع آوری اطلاعات کاربران

۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 683222
یونی سواپ به دنبال جمع آوری اطلاعات کاربران

سیاست حفظ حریم خصوصی یونی‌سواپ که اخیراً به روز شده خشم برخی از اعضای جامعه کریپتو را برانگیخته است. این نگرانی به این دلیل وجود دارد که جمع آوری و ذخیره داده های کاربران برخلاف ارزش های اصلی کریپتو است. بعد از انتشار یک بیانیه توسط صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ در رابطه با سیاست حفظ حریم خصوصی، برخی از اعضای سرشناس جامعه رمزارز پیشنهاد کردند که برای یک نهاد غیرمتمرکز، جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات کاربران، غیرمعمول است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در بیانیه  سیاست حفظ حریم خصوصی UniswapLabs که در زمان سقوط صرافی FTX منتشر شد، این صرافی غیرمتمرکز توضیح داد که چگونه داده های کاربران را جمع آوری و ذخیره می کند.

 

یونی‌سواپ در این بیانیه افزود: وب 3 با نوآوری‌های پیرامون بلاک‌چین قصد دارد حریم خصوصی و انتخاب کاربران را پس از دهه‌ها فعالیت اینترنتی که آن را از بین برده است، بازپس گیرد.

 

به همین دلیل است که امروز یک خط‌ مشی حفظ حریم خصوصی جدید منتشر کردیم. ما می‌خواهیم در مورد اینکه از چه داده‌هایی محافظت می‌کنیم و چگونه آنها را جمع‌آوری ‌می کنیم، کاملاً شفاف باشیم، ما هرگز نمی‌خواهیم کاربرانمان غافلگیر شوند.

این سیاست حفظ حریم خصوصی که آخرین بار در 17 نوامبر به‌روزرسانی شد، نشان می‌دهد که این صرافی داده‌های عمومی بلاک‌چین، اطلاعات مربوط به دستگاه‌های کاربر مانند اطلاعات مرورگر، سیستم‌های عامل و اطلاعات مربوط به تعاملات کاربران خود را جمع‌آوری می‌کند.

یونی‌سواپ همچنین اعلام کرد که هیچ یک از این اطلاعات شامل اطلاعات قابل شناسایی شخصی مانند نام، نام خانوادگی، آدرس خیابان، تاریخ تولد، آدرس ایمیل یا آدرس IP نیست.

با وجود این، برخی از جامعه رمزارز نگرانی‌های مشترکی را در مورد اینکه این حرکت‌ها در تضاد با ارزش‌های اصلی کریپتو است که بر حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن کاربران متمرکز است، دارند.

تیم پشتیبان ارز دیجیتال فیرو که در زمینه حفظ حریم خصوصی فعال است، در یک پست توییتر در 21 نوامبر به 83700 دنبال کننده خود گفت که بروزرسانی سیاست حریم خصوصی یونی‌سواپ یک "سابقه خطرناک" برای DEXها ایجاد می کند.

یونی سواپ به دنبال جمع آوری اطلاعات کاربران

OwenP، یکی از زیرمجموعه‌های DEX SpookySwap، گفت که برای یک صرافی غیرمتمرکز، جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات کاربران ممنوع است.

OwenP گفت: یک بار یک ارائه‌دهنده زیرساخت با ما تماس گرفت و در مورد اطلاعاتی که ما نگهداری می‌کردیم سوال کرد، ما از این سؤال شوکه شدیم.

در همین حال، کاربر توییتر "CryptoDavid" نیز در 21 نوامبر به 12000 دنبال کننده توییتر خود اشاره کرد که از تصمیم یونی‌سواپ تعجب نکرده است، زیرا سایر DEX ها نیز شروع به انجام همین کار کرده اند.

پس از فروپاشی صرافی کریپتو FTX در اوایل این ماه، "شفافیت" به عنوان یک کلمه کلیدی در صنعت ارز های دیجیتال ظاهر شد.

سایر صرافی های رمزارزی که اخیراً متعهد به "شفافیت" از جمله اجرای "اثبات سرمایه" یا ""proof-of-reserves در مورد مبادلات متمرکز شده اند، عبارتند از Kraken، Bitmex، Coinfloor، Gate.io و HBTC.

بایننس، OKX، KuCoin و بسیاری از صرافی‌های دیگر نیز قصد دارند همین کار را انجام دهند.