۰ نفر

دامنه وسیع تاثیر ورشکستگی صرافی FTX :

ممنوعیت صرافی های دارای توکن بومی در کره جنوبی

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 682860
ممنوعیت صرافی های دارای توکن بومی در کره جنوبی

مشخص شد که ارزهای دیجیتال بومی صرافی ها، بزرگترین عاملی هستند که در از بین رفتن صرافی‌ها و اکوسیستم‌های متعدد در سال جاری نقش داشته اند. واحد اطلاعات مالی کره جنوبی (KoFIU) با شروع تحقیقات در مورد صرافی های رمزنگاری در رابطه با فهرست کردن توکن های بومی صرافی، متوجه همین موضوع شد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ صرافی FTX و 130 شرکت وابسته به آن اخیراً به دلیل سقوط قیمت توکن داخلی خود، اعلام ورشکستگی کردند.

طبق یک گزارش محلی، در حالی که صرافی‌های کریپتو کره‌ای از صدور توکن‌های بومی منع شده‌اند، تحقیقات KoFIU در همین زمینه برای اطمینان از رعایت مقررات برای ایمنی سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

بررسی‌های اولیه نشان داد که تمام صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر کره جنوبی فعالیت قانونی انجام می‌دهند.

 با این حال، سخنگوی کمیسیون خدمات مالی (FSC) برنامه‌هایی را برای تحقیقات عمیق‌تر فاش کرد زیرا هنوز تردیدهایی در ارتباط با فهرست‌های توکن داخلی وجود دارد.

صرافی Flata یکی از مظنونان اصلی است و طبق گزارش رسانه محلی یونهاپ، به دلیل فهرست کردن ارز دیجیتال بومی خود، FLAT، در ژانویه 2020 تحت بازجویی قرار گرفته است.

صرافی های اصلی مانند Upbit و Bithumb توسط مقامات بررسی شدند و هیچ مشکلاتی نداشتند و تحقیقات بیشتر بر روی صرافی های کوچکتر متمرکز خواهد شد.

ممنوعیت صرافی های دارای توکن بومی در کره جنوبی

شرکت تجزیه و تحلیل CoinGecko تأیید کرد که به طور میانگین، 297229 کاربر منحصر به فرد کره جنوبی ماهانه از FTX.com استفاده می‌کردند که کره جنوبی را در صدر جدول کشورهایی قرار می دهد که بیشترین تأثیر را از سقوط FTX داشته اند.

مقامات کره جنوبی بر اساس سوء ظن به سود حاصل از فروش غیرموجه LUNA، حدود 104.4 میلیون دلار (140 میلیارد وون) را از دارایی های بنیان‌گذار FTX، شین هیون سونگ، مسدود کردند.

همچنین دادگاه منطقه جنوبی سئول تصمیم به مسدود کردن دارایی های شین تا پایان تحقیقات بیشتر را تایید کرد.