۰ نفر

مدیرعامل FTX پس از ورشکستگی؛

سم بنکمن - فرید به دنبال فرار به دبی است!

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 680816
سم بنکمن - فرید به دنبال فرار به دبی است!

سم بنکمن-فرید و دو تن از بنیان گذاران سابق FTX در حال حاضر تحت نظارت مقامات باهامایی هستند. مدیرعامل سابق FTX، سم بنکمن-فرید و یکی از بنیان گذاران بنام گری وانگ و مدیر مهندسی آن یعنی نیشاد سینگ در باهاما بوده و توسط مقامات محلی "تحت نظارت" هستند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ یک منبع آگاه گفت که سه مدیر سابق FTX و همچنین کارولین الیسون، مدیرعامل آلامدا ریسرچ، به دنبال راه‌هایی برای فرار به دبی هستند که هیچ قرارداد استردادی در سطح بین المللی ندارد.

 

در حال حاضر سه نفر از آنها، سم، گری و نیشاد در باهاما تحت نظارت هستند. این بدان معناست که فرار برای آنها سخت خواهد بود.

 

 این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت:

من همین الان خبر داشتم که آنها در تلاش بودند راهی برای رسیدن به دبی بیابند که معاهده استرداد بین الملی ندارد.

این منبع همچنین فاش کرد که کارولین الیسون در حال حاضر در هنگ کنگ است و این بدان معناست که او ممکن است بتواند به دبی برود.

نظریه مشابهی در یک اسپیس 16 ساعته توییتر توسط ماریو نوفل، مجری برنامه The Crypto Roundtable Show مورد بحث قرار گرفت. در این اسپیس یک سخنران مهمان مدعی شد که دیده است سم بنکمن-فرید "در یک فضای قفل شده" در یک مکان مجلل واقع در نیو پراویدنس در باهاما نگه داری می شود.

یک شایعه تایید نشده همچنین نشان می دهد که بنکمن-فرید در حال حاضر به خانه پدرش جوزف بنکمن رفته است.

شایعاتی مبنی بر دستگیری بنکمن-فرید در آسفالت فرودگاه باهاما در 10 نوامبر منتشر شد و شواهدی حاکی از آن بود که جت شخصی بنکمن-فرید در حالی که از ناسائو به سمت میامی در راه بود به مدت 40 دقیقه متوقف شده بود.

در 12 نوامبر، پس از اینکه کاربران توییتر مختصات جت خصوصی وی را با استفاده از وب سایت ردیابی پرواز ADS-B Exchange ردیابی کردند، شایعات به این موضوع اشاره کرد که بنکمن-فرید در ساعات اولیه روز در بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین فرود آمده است.

بعداً در همان روز، بنکمن-فرید در پیامی به رویترز گمانه زنی ها مبنی بر فرار او به آرژانتین را رد کرد و مدعی شد که هنوز در باهاما است.

در حال حاضر مدیرعامل سابق FTX در مرکز یکی از بزرگترین رسوایی های صنعت ارزهای دیجیتال قرار دارد.

گزارشی از وال استریت ژورنال در 9 نوامبر نشان داد که وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX هستند.

وزارت حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) در ایالت کالیفرنیا در 10 نوامبر اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد "شکست ظاهری" این اتفاق آغاز خواهد کرد.

تقریباً 130 شرکت زیر مجموعه شرکت بزرگ FTX، از جمله FTX Trading، FTX US و Alameda Research در 11 نوامبر روند ورشکستگی خود را آغاز کردند.