۰ نفر

پس از توییت چانگ پنگ ژائو؛

بایننس صرافی FTX را می خرد؟

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 680039
بایننس صرافی FTX را می خرد؟

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل و مالک صرافی بایننس که توییت های او در دو روز گذشته به شایعات گسترده‌ای علیه صرافی FTX و خطر ورشکستگی اش دامن زده بود، در توییتی اعلام کرد که پس از درخواست کمک صرافی FTX ما صرافی FTX را در یک قرارداد غیر الزام آور خواهیم خرید و نقدینگی لازم برای پوشش بحران این صرافی را تامین خواهیم کرد.

اقتصاد آنلاینمهرداد فرامهر؛ تنها ساعاتی پس از افزایش چشمگیر اخبار منفی علیه صرافی FTX و سقوط تاریخی توکن این صرافی مدیرعامل صرافی بایننس اعلام کرد که در یک قرارداد غیرالزام آور بایننس صرافی FTX را خریداری خواهد کرد. در دو روز گذشته اخبار گسترده ای در مورد کسری ۸ میلیارد دلاری نقدینگی در صرافی FTX منتشر شده بود که جو منفی بسیار بدی را بر فضای بازار کریپتو حاکم کرده بود. در پی انتشار این اخبار علاوه بر سقوط وحشتناک قیمت توکن حاکمیتی صرافی FTX  ارزش کوین های بزرگ بازار از جمله بیتکوین و اتریوم هم به طور قابل توجهی کاهش یافت و فضای بسیار سنگینی بر بازار کریپتو حاکم شده بود.

سی زد در توییت خود نوشته:  "امروز بعدازظهر FTX از ما کمک خواست.  بحران نقدینگی قابل توجهی در این صرافی وجود دارد. برای محافظت از کاربران، ما یک قرارداد غیر الزام آور امضا کردیم که قصد داشتیم FTX.com را به طور کامل خریداری کنیم و به پوشش بحران نقدینگی کمک کنیم.  ما یک بررسی دقیق و کامل پیش از معامله را در روزهای آینده انجام خواهیم داد."

بایننس صرافی FTX را می خرد؟

مدیرعامل بایننس در ادامه نوشته است:

"موارد زیادی برای بررسی و پوشش دادن وجود دارد و کمی زمان می برد. این یک وضعیت بسیار پویا است و ما در حال ارزیابی وضعیت به صورت لحظه به لحظه هستیم. بایننس این اختیار را دارد که در هر زمانی از معامله خارج شود. ما انتظار داریم که FTT در روزهای آینده با پیشرفت اوضاع بسیار نوسان داشته باشد."

بایننس صرافی FTX را می خرد؟

به نظر نگارنده و با توجه به توییت دوم چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس و شایعات گسترده در  مورد کسری ۸ میلیارد دلاری نقدینگی در صرافی FTX به نظر می رسد که نوسانات FTT که CZ هم در قسمت پایانی اش به آن اشاره کرده است توکن FTT توسط خریدار و فروشنده صرافی FTX دچار نوسانات گسترده‌ای خواهد شد تا بلکه از این نوسانات گسترده بتوانند بخش زیادی از نقدینگی لازم برای جبران کمبود نقدینگی در این صرافی را جبران کنند و بتوانند سرپوش گسترده‌ای بر فساد و ورشکستگی صرافی FTX بگذارند. احتمالا قید معامله غیرالزام آور در توییت چانگ پنگ ژائو به همین معنی است که اگر نتوانند نقدینگی لازم برای جبران خسارات صرافی را تامین کنند میز بازی را بتوانند برهم بزنند. بنابراین در روزهای آینده به طور جدی از معاملات توکن FTT خودداری کنید و چرا که بنا بر شواهد موجود احتمالا قربانی تامین نقدینگی برای قرارداد خرید صرافی FTX نشوید.

بنا بر اخبار منتشر شده بایننس تمام صرافی FTX را خواهد خرید بجز قسمتی که در آمریکا در حال فعالیت است.