۰ نفر

نقش کلیدی بلاک سازها در شبکه اتریوم؛

ارتقای شانگهای اتریوم و کاهش هزینه تراکنش

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 679911
ارتقای شانگهای اتریوم و کاهش هزینه تراکنش

ارتقای شانگهای اتریوم بزرگترین ارتقای اتریوم بعد از ارتقای ادغام است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ انجام میشود. این ارتقا یک نقطه عطف کلیدی خواهد بود زیرا به دارندگانی که سال ها توکن اتریوم خود را استیک کرده بودند این امکان را می دهد تا به طور سیستماتیک آنها را برداشته و شبکه را مقیاس پذیرتر کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ رویداد کلیدی همچنین شامل چند پیشنهاد کوچک برای بهبود اتریوم  از جمله اجرای استاندارد های EIP-۳۶۵۱، EIP-۳۸۵۵ و EIP-۳۸۶۰ می شود.

در میان تمام پیشنهادات بهبود اتریوم، EIP-۳۶۵۱ که WARM Coinbase نامیده می شود، می تواند یک تغییر دهنده اساسی باشد که می تواند هزینه های شبکه را برای برخی از شرکت کنندگان کلیدی شبکه کاهش دهد.

Coinbase در اینجا نام نرم افزاری است که سازندگان برای دریافت توکن های جدید در شبکه استفاده می کنند.

هر تراکنش جدید روی پلتفرم باید چندین بار با نرم افزار کوین بیس تعامل داشته باشد، اولین تعامل هزینه بیشتری دارد زیرا نرم افزار نیاز به "گرم شدن یا warm up " دارد و سپس با افزایش تعاملات، هزینه های شبکه کاهش می یابد.

 با این حال، با معرفی استاندارد EIP-۳۶۵۱، نرم افزار کوین بیس در ابتدا گرم می ماند، بنابراین برای دسترسی به آن نیاز به هزینه کارمزد کمتری وجود دارد.

توییت

بلاک‌سازها مسئول بسته‌بندی تراکنش‌های اتریوم در بلاک‌ها هستند، بعد از اینکه بلاک‌سازها تراکنش ها را بسته بندی کردند آنها سپس برای تایید به اعتبارسنجی‌ها فرستاده می‌شوند.

بلاک‌سازها توسط معامله گران پول می گیرند تا معاملات را در یک بلاک به ترتیب خاصی ترتیب دهند، به این معنی که تراکنش های سنگین، هزینه های کارمزد بیشتری را پرداخت می کنند تا معاملات خود را زودتر تأیید کنند.

 در حال حاضر، Flashbots بزرگترین بلاک‌ساز در اکوسیستم اتریوم است که ۸۰ درصد از بلاک های رله شده را به خود اختصاص داده است.

در حالی که اعتبار سنجی هایی که از بلاک‌ساز استفاده می کنند بیشترین سود را از این ارتقا خواهند برد، معامله گرانی هم که از بلاک‌سازها برای اجرای معاملات خود استفاده می کنند نیز می توانند سود ببرند، زیرا دیگر مجبور نیستند برای معاملات ناموفق هزینه تراکنش بپردازند.

نسخه آزمایشی برای ارتقای شانگهای با نام شاندونگ در ۱۸ اکتبر منتشر شد و توسعه دهندگان اتریوم تا سپتامبر ۲۰۲۳ روی پیاده سازی های مختلف آن کار خواهند کرد.