۰ نفر

جبران عقب افتادگی پلتفرم اوپن‌سی در مورد حق امتیاز مالکیت؛

راه اندازی حق امتیاز NFT روی زنجیره توسط پلتفرم اوپن سی

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 679483
راه اندازی حق امتیاز NFT روی زنجیره توسط پلتفرم اوپن سی

بازار توکن های غیر مثلی (NFT) اوپن‌سی به نظر می رسد در بحث حق امتیاز NFT موضعی اتخاذ کرده است. راه اندازی یک ابزار جدید "روی زنجیره" که به سازندگان کمک می کند تا حق امتیاز را اعمال کنند. بازار توکن های غیر مثلی (NFT) اوپن‌سی که طبق گفته CoinGecko ۶۶ درصد از سهم بازار NFT را در اختیار دارد، در مورد حق امتیاز و اجرای این قانون نسبتاً سکوت کرده است در حالی که سایرین در این فضا در چند ماه گذشته استراتژی های خود را اجرا می کنند.بازار توکن های غیر مثلی (NFT) اوپن‌سی به نظر می رسد در بحث حق امتیاز NFT موضعی اتخاذ کرده است. راه اندازی یک ابزار جدید "روی زنجیره" که به سازندگان کمک می کند تا حق امتیاز را اعمال کنند. بازار توکن های غیر مثلی (NFT) اوپن‌سی که طبق گفته CoinGecko ۶۶ درصد از سهم بازار NFT را در اختیار دارد، در مورد حق امتیاز و اجرای این قانون نسبتاً سکوت کرده است در حالی که سایرین در این فضا در چند ماه گذشته استراتژی های خود را اجرا می کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در یک پست وبلاگ در 6 نوامبر، مدیرعامل اوپن‌سی، دوین فینزر، خاطرنشان کرد در بازارهایی که کارمزدها اختیاری است، "مشاهده کرده اند که نرخ پرداخت حق الزحمه سازندگان داوطلبانه به کمتر از 20٪ کاهش یافته است"، در حالی که در بازارهای دیگر، هزینه های سازنده از قبل پرداخت شده است.

مدیرعامل اوپن‌سی اعلام کرد که این پلتفرم ابزار جدیدی را راه اندازی کرده است که به سازندگان اجازه می دهد حق امتیاز خود را روی زنجیره ارائه دهند.

راه اندازی حق امتیاز NFT روی زنجیره توسط پلتفرم اوپن سی

فینزر این ابزار را به عنوان یک قطعه کد ساده توصیف کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد حق امتیاز را در قراردادهای هوشمند مجموعه NFT جدید و آینده و قراردادهای هوشمند قابل ارتقا موجود اعمال کنند.

این کد همچنین فروش NFT را فقط به بازارهایی محدود می‌کند که هزینه‌های سازنده را اعمال می‌کنند.

فینزر گفت: روشن است که بسیاری از سازندگان می‌خواهند امکان اعمال هزینه‌های زنجیره‌ای را داشته باشند و اساساً، ما معتقدیم که این حق آنها است و این تصمیم نباید توسط بازارها برای آنها گرفته شود.

فینزر همچنین گفت که اوپن‌سی حق امتیاز را برای مجموعه‌های جدید با استفاده از ابزار اجرای زنجیره‌ای اعمال می‌کند، اما برای مجموعه‌های جدیدی که شرکت نمی‌کنند این کار را انجام نمی‌دهد.

فینزر در توییتر توضیح داد که اوپن‌سی هیچ الزامی را در مورد این کار برای کاربران وجود ندارد و سازندگان می‌توانند هر نوع مالکیتی را برای NFT خود اعمال کنند.

فینزر گفت ما یک مخزن کد GitHub ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند از این راه‌حل استفاده کنید، البته شما مجبور نیستید از آن راه‌حل استفاده کنید؛ در صورتی که اگر به دنبال هزینه‌های سازنده هستید می‌توانید آن را اعمال کنید.

این ابزار همچنین برای مجموعه‌های NFT موجود در حال حاضر به دلیل چالش‌های پیاده‌سازی عرضه نمی‌شود.

فینزر: «تا آنجایی که ما می‌دانیم، تنها راه برای دستیابی به هزینه‌های تولیدکنندگان زنجیره‌ای برای مجموعه‌های موجود با قراردادهای هوشمند غیرقابل ارتقا، اتخاذ تدابیر شدید است.

او افزود: به نظر ما، گزینه بهتر برای سازندگان فعلی این است که اشکال جدید کسب درآمد و راه‌های جایگزین برای تشویق خریداران و فروشندگان برای پرداخت هزینه‌های پدیدآورندگان را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که مجموعه‌های آینده هزینه‌های تولیدکنندگان را به صورت زنجیره‌ای اعمال می‌کنند.

به گفته فینزر، این می‌تواند شامل گزینه‌هایی مانند ادامه اعمال هزینه‌های خارج از زنجیره برای برخی از زیرمجموعه‌ها باشد.

واکنش های زیادی در میان خالقان NFT و جامعه توییتر شکل گرفت.

 Wab.eth، بنیانگذار مجموعه NFT Sappy Seals و یکی از بنیانگذاران Pixlverse و Pixl Labs به 60000 دنبال کننده خود گفت که اگرچه اساساً با حذف حق امتیاز موافق نیستم، اما از این اقدام اوپن‌سی قدردانی می کنم.

راه اندازی حق امتیاز NFT روی زنجیره توسط پلتفرم اوپن سی

علاوه بر این، بتی، نام مستعار یکی از خالقان مجموعه Deadfellaz NFT، به 89000 دنبال کننده خود در توییتر گفت: به نظر می رسد هیچ برنامه ای وجود ندارد و هیچ پاسخ روشنی در مورد مجموعه های موجود و حق امتیاز هنرمندان توسط اوپن‌سی داده نشده است.

راه اندازی حق امتیاز NFT روی زنجیره توسط پلتفرم اوپن سی