۰ نفر

CZ از بایننس توییت زد؛

گوگل موتور گره های بلاکچین را اجرایی می‌ کند!

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 679160
گوگل موتور گره های بلاکچین را اجرایی می‌ کند!

تقریباً هفته پیش بود که سرویس گوگل کلود (Google Cloud) موتور گره بلاکچین را برای توسعه وب ۳ معرفی کرد. امروز مدیرعامل و بنیان‌گذار بزرگترین صرافی رمزارز، چانگ پنگ ژائو توییت زد که گوگل برنامه‌ خود برای گره‌های فناوری بلاکچین را اجرا می‌کند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ گوگل کلود اخیراً پیش‌نمایش خصوصی موتور گره بلاکچین (Blockchain Node Engine) خود را که یک گزینه میزبانی مدیریت شده برای توسعه صنعت وب ۳ است، معرفی کرد. طبق گزارش گوگل اتریوم اولین بلاکچینی خواهد بود که در این سرویس پشتیبانی می‌شود.

رونمایی از سرویس میزبانی گره‌های بلاکچین در گوگل کلود بحث‌های پرطرفداری را در توییتر و ردیت به راه انداخت. دیروز مدیر عامل صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو نیز در این باره توییت زد و گفت: "گوگل برنامه‌ خود برای گره‌های فناوری بلاکچین را اجرا می‌کند".

 

گوگل موتور گره های بلاکچین را اجرایی می‌ کند!

این سرویس مدیریت شده جدید که برای کمک به توسعه دهندگان وب ۳ برای ساخت و استقرار بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین طراحی شده است، گره‌ها را نظارت می‌کند و آنها را در زمان قطعی راه اندازی مجدد می‌کند. آمیت زاویری (Amit Zavery)، مهندسی GM/VP در گوگل و جیمز ترومنز (James Tromans)، مدیر کلود وب ۳ در گوگل در این باره توضیح دادند؛

"در حالی که استقرار و مدیریت گره‌ها خود اغلب دشوار است و نیاز به مدیریت مداوم دارند، موتور گره بلاکچین یک سرویس میزبانی برای گره‌ها و کاملاً مدیریت شده است که می‌تواند نیاز به عملیات گره‎ها را به حداقل برساند. شرکت‌های وب ۳ که به گره‌های اختصاصی نیاز دارند، می‌توانند تراکنش‌ها را انتقال دهند، قراردادهای هوشمند را مستقر کنند و داده‌های بلاکچین را با قابلیت اطمینان، عملکرد و امنیت مورد انتظارشان از محاسبات و زیرساخت شبکه گوگل کلود بخوانند یا بنویسند".

گوگل موتور گره های بلاکچین را اجرایی می‌ کند!

به گفته ارائه‌دهنده این سرویس، مزایای اصلی برای سازمان‌های وب ۳، ارائه ساده، عملیات مدیریت شده و توسعه ایمن، از جمله قرار دادن گره‌ها در پشت فایروال ابر خصوصی مجازی و ادغام با Cloud Armor به عنوان محافظت در برابر حملات DDoS خواهد بود. زوری و ترومانس اضافه کردند که:

"امروزه، استقرار دستی یک گره یک فرآیند زمان بر است که شامل تهیه یک نمونه محاسباتی، نصب یک کلاینت اتریوم (به عنوان مثال geth) و انتظار برای همگام سازی گره با شبکه است. همگام سازی یک گره کامل از بلاک اول (یعنی پیدایش) می‌تواند چندین روز طول بکشد. سرویس موتور گره بلاکچین گوگل کلود می‌تواند این فرآیند را با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای استقرار یک گره جدید با یک عملیات ساده‌تر و سریع‌تر کند.

برخی از کاربران در مورد این سرویس جدید هیجان‌زده شدند و برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که آیا ارائه‌دهندگان ابری وعده تمرکززدایی را حفظ خواهند کرد؟ کاربر Lazy_Physicist نشان می‌دهد که چگونه این اعلامیه می‌تواند به گسترش گره‌ها در بین ارائه دهندگان مختلف کمک کند، او در این بار گفت:

"آیا می‌دانید چگونه مردم می‌گویند که تعداد زیادی از گره‌های اتریوم در AWS اجرا می‌شوند؟ اکنون می‌توانید همین کار را در گوگل کلود انجام دهید. اساساً گوگل فقط ارائه یک گره را ساده کرده است که می‌توانید اعتبارسنجی را روی آن اجرا کنید. قطعاً یک نیروی متمرکز کننده است، اما معمولاً گزینه‌های بیشتر بهتر هستند".

گوگل موتور گره های بلاکچین را اجرایی می‌ کند!

در اوایل سال جاری، گوگل تیم دارایی‌های دیجیتال را برای پشتیبانی از مشتریان در ساخت، تراکنش و استقرار در پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین معرفی کرد. سولانا و Dapper Labs از جمله شرکت‌های وب ۳هستند که قبلاً روی گوگل کلود اجرا می‌شدند. گوگل کلود تنها ارائه‌دهنده‌ای نیست که روی گزینه‌های فناوری بلاکچین مدیریت شده کار می‌کند٬ بلکه AWS بلاکچین مدیریت‌شده آمازون را که سرویسی برای پیوستن به شبکه‌های عمومی یا مدیریت شبکه‌های خصوصی با استفاده از Hyperledger Fabric یا اتریوم است٬ ارائه می‌کند. مایکروسافت اخیراً سرویس بلاکچین Azure و میز کار مبنی بر بلاکچین Azure را اجرا کرده است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.