۰ نفر

نشانه‌های برگشت روند نزولی رمزارزها؛

فروشنده های بیت ‎کوین قدرت خود را از دست داده اند؟

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 678886
فروشنده های بیت ‎کوین قدرت خود را از دست داده اند؟

معامله‌گران بیت‌کوین که از نزدیک عملکرد قیمت آن را دنبال می‎کنند، به خصوص در چند روز گذشته، ممکن است متوجه کاهش فشار فروش آن شده باشند. آیا این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که ممکن است روند صعودی از سر گرفته شود؟ یا این یک ریزش دیگر را قبل از اینکه خریداران کنترل را در درست بگیرند، به دنبال دارد؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در این مقاله پیش بینی قیمت بیت‌کوین(BTC)  برای ادامه سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آمده است. همچنین نگاهی گذرا به تحلیلی داریم که ممکن است به ارائه ایده‌ای در مورد آنچه که در این آخر هفته انتظار می‌رود، کمک کند.

گلسنود اخیراً گزارش داده است که معیار خستگی فروشنده‌های بیت‌کوین، دوباره به محدوده‌ پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۱۸ رسیده است. بر اساس این گزارش، زمانی که زیان‌های تحقق نیافته افزایش می‌یابد و نوسانات کاهش می‌یابد، این معیار پایین‌ترین محدوده خود را دوباره آزمایش می‌کند.

آیا خریدارن بیت‌کوین از این مزیت استفاده خواهند کرد؟

معیار فرسودگی فروشنده‌ها ممکن است نشان دهد که بیت‌کوین ممکن است به نفع خریدارن تغییر مسیر دهد. با این حال، لازم است بررسی کنیم که آیا این نتیجه با ویژگی‌های موجود در داده‌های آنچین همسو است؟ جریان ورودی بیت‌کوین به صرافی‌ها پس از کاهش در ۳ روز آخر اکتبر و از روز چهارشنبه به بعد به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

فروشنده های بیت ‎کوین قدرت خود را از دست داده اند؟

منبع: CryptoQuant.

سرعت خروج رمزارز بیت‌کوین نیز به ویژه از ابتدای نوامبر کاهش یافته است. این وضعیت خواب نسبی در بازار را با کاهش نوسانات تأیید می‌کند. این مشاهدات بر کاهش فشار فروش ورودی و همچنین فشار خرید تأکید دارد.

نتیجه مشابهی در بازار مشتقه مشاهده شد. نرخ تامین مالی دائمی بیت‌کوین در معاملات فیوچرز در محدوده‌ای محدودتر و با حرکات کوچکتر در نوسان بوده است. به نظر می‌رسد که این کاهش تقاضا در بازار مشتقه را تایید می‌کند.

فروشنده های بیت ‎کوین قدرت خود را از دست داده اند؟

منبع: Glassnode.

بیت‌کوین (BTC) توانسته است سطح قابل توجهی از فعالیت معاملاتی را در 3 روز گذشته، علیرغم یک رکود مشاهده شده، حفظ کند. با این وجود، فعالیت معاملاتی آدرس‌ها ضعیف شده است که این مورد با افت تعداد آدرس‌های ارسال و دریافت مشهود است.

فروشنده های بیت ‎کوین قدرت خود را از دست داده اند؟

منبع: Glassnode.

تعداد آدرس‌های دریافتی نسبت به تعداد آدرس‌های ارسالی بهتر عمل می‌کردند که منجر به ورودی خالص آدرس در اواسط هفته شد. این مورد ممکن است دلیل واضحی باشد بر این که چرا فروشنده‌ها به خریدارن اجازه دادند در ۲۴ ساعت گذشته، در زمان نگارش مقاله، تسلط پیدا کنند.

بررسی قیمت روی نمودار بیت‌کوین

بیت‌کوین علیرغم کاهش نزولی خود در چند روز گذشته، توانست بالاتر از سطح ۲۰٫۰۰۰ دلار باقی بماند. در واقع، با رسیدن به سطح قیمتی ۲۰٫۸۵۰ دلاری آن در زمان نوشتن این متن تقریباً ۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

فروشنده های بیت ‎کوین قدرت خود را از دست داده اند؟

منبع: TradingView.

آنچه که سرمایه گذاران بیت‌کوین باید خود را برای آن آماده کنند

اگر نتایج معیار خستگی فروشنده‌های بیت‌کوین دقیق باشد، ممکن است خریداران حداقل برای مدتی سطوح قیمتی بالای ۲۰٫۰۰۰ دلار را حفظ کنند. در صورتی که با نزدیک شدن به آخر هفته فشار صعودی قابل توجهی وجود داشته باشد، ممکن است مقداری صعودی بیشتری را شاهد باشیم.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران بیت‌کوین نیز باید مراقب موج نزولی بالقوه دیگری باشند. بنابراین سرمایه گذاران باید با توجه به ماهیت نامشخص موقعیت این بازار، به دنبال عواملی باشند که ممکن است قیمت را در هر جهت تحت تاثیر قرار دهد. اگر هیچ یک از این سناریو‌ها اتفاق نیفتد، عملکرد غالب ممکن است شروع یک بازار رنج دیگر را به دنبال داشته باشد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.