۰ نفر

بررسی همبستگی بین میم کوین‌ها؛

دوج کوین و شیبا اینو همبستگی معکوس دارند؟

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 678871
دوج کوین و شیبا اینو همبستگی معکوس دارند؟

​گزارش‌های جدید حاکی از آن است که توییتر برنامه‌های قبلی خود را برای افزودن پشتیبانی از کیف پول ارزهای دیجیتال به اپلیکیشن توییتر متوقف می‌کند. از این رو، دوج‌کوین تحت تأثیر این خبر قرار گرفت و قیمت آن در عرض چند ساعت بیش از ۷ درصد سقوط کرد. در عوض دومین میم کو‌ین بزرگ از نظر ارزش بازار، توکن شیبا اینو برعکس عمل کرد و 3 درصد افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ دوج‌کوین و شیبا اینو هر دو دسته ارزهای دیجیتال از نوع میم‌کوین‌ها را کنترل می‌کنند، اما به نظر می‌رسد روند قیمت این دو میم‌کوین برتر کاملاً تغییر کرده است. اوایل روز گذشته، جامعه ارزهای دیجیتال با این خبر مواجه شد که توییتر ممکن است در حال برنامه ریزی برای توقف تصمیم قبلی خود که در رابطه با افزودن پشتیبانی کیف پول ارزهای دیجیتال به اپلیکیشن این شبکه اجتماعی باشد.

دوج‌کوین سقوط می‌کند، شیبا اینو رشد می‌کند

در نتیجه خبر فوق، قیمت دوج‌کوین شروع به کاهش قابل توجهی کرد. در زمان انتشار این متن، DOGE تقریباً به ۰٫۱۲۲۹ دلار کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش بیش از ۷ درصدی در بازه زمانی ۲۴ ساعته است. در همین حال، دومین میم کوین بزرگ در فضای کریپتو یعنی شیبا اینو، برعکس عمل کرده است.

دوج کوین و شیبا اینو همبستگی معکوس دارند؟

شیبا اینو در حال حاضر با قیمت ۰٫۰۰۰۰۱۲۵۷ دلار معامله می‌شود که در بازه زمانی ۲۴ ساعته بیش از ۳ درصد افزایش داشته است. همانطور که از نمودار قیمتی در کوین‌ مارکت کپ مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش قابل توجهی که در عرض چند دقیقه اتفاق افتاد، برخی از وجوه از دوج‌کوین ممکن است به شیبا اینو رفته باشند.

دوج کوین و شیبا اینو همبستگی معکوس دارند؟

به علاوه، حجم معاملات دوج‌کوین در حال حاضر با ۲۶٫۶۵ درصد کاهش به ۲٫۸۳ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، بر اساس کوین‌ مارکت کپ، حجم معاملات در شیبا اینو با ۲ درصد افزایش به ۶۰۳ میلیون دلار رسیده است.

چرا دوج‌کوین سقوط می‌کند؟

دوج‌کوین هفته گذشته پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک که قبلاً از این ارز دیجیتال حمایت کرده بود، خبرساز شد. با پیشروی ماسک در پلتفرم اجتماعی مذکور، بسیاری از مردم حدس زدند که توییتر می‌تواند ارز دیجیتال دوج‌کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت برای خدمات پریمیوم خود استفاده کند. این مفروضات منجر به ایجاد یک رالی عظیم در دوج‌کوین با افزایش بیش از ۱۳۰ درصدی در پایان اکتبر شد. اما اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با پلتفرم نشان داد که توییتر برنامه‌های کیف پول کریپتویی خود را در کنار سایر ویژگی‌های برنامه ریزی شده و موجود در این پلتفرم اجتماعی متوقف می‌کند. از این رو، این گزارش به این معنی بود که توییتر ممکن است به این زودی‌ها دوج‌کوین یا هیچ پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را اضافه نکند، بنابراین DOGE سقوط کرد.

دوج کوین و شیبا اینو همبستگی معکوس دارند؟

از طرفی دیگر، غول رسانه‌های اجتماعی متا قصد دارد با اعلام اینکه اینستاگرام به زودی ویژگی‌های جدیدی را راه‌اندازی می‌کند که به سازندگان اجازه می‌دهد تا NFT‌ها را به‌راحتی مستقیماً در برنامه منتشر کرده و به فروش برسانند، بستر ارزهای دیجیتال و وب ۳ خود را تقویت کند. این موضوع ممکن است منجر به رشد شیبا اینو شده باشد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.