۰ نفر

مدیرعامل صرافی بایننس اعلام کرد؛

مالیات، قاتل کریپتو در هند!

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 678774
مالیات، قاتل کریپتو در هند!

مدیرعامل صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو در یک کنفرانس فین تک در سنگاپور در روز پنجشنبه که به صورت آنلاین صحبت می‌کرد در خلال سخنرانی خود به قوانین مالیاتی سختگیرانه هند برای ارزهای دیجیتال اشاره کرد. وی گفت قوانین مالیاتی ممکن است صنعت کریپتو را در این شبه قاره "نابود کند ".

اقتصاد آنلاین-مهرداد فرامهر؛ در اوایل سال جاری، دولت هند مالیات هنگفتی را بر بخش کریپتو وضع کرد. حجم معاملات کل کشور در عرض چند هفته سقوط کرد. به جای وضع مقررات زیرکانه، این کشور تصمیم گرفت تا مالیات سنگینی بر صنعت کریپتو وضع کند .

آویناش شکر، مدیرعامل  ZebPay ، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های کریپتویی هند، گفت که برای رشد شرکتش به دنبال خارج از کشور است. شکر اظهار داشت که هزینه  مالیات تراکنش ۱ درصد "باید کاهش یابد، در غیر این صورت اوضاع بهبود نخواهد یافت ."

آیا نظر مدیرعامل بایننس در مورد هند درست است؟

سی زد اشتباه نمی کند که تصور می‌کند مالیات های بالا ممکن است صنعت کریپتو در هند را نابود کند. با این حال، این تنها جنبه مالی از چیزهایی است که دولت هند با آن مخالف است. گذشته از این، مردم در هند آغوش خود را به روی فناوری بلاک چین باز کرده اند. پالیگان یکی از بزرگترین و محبوب ترین بلاکچین ها نیز در هند مستقر است. این کشور همچنین آزمایش خود را برای پروژه CBDC اجرا کرده است .

علاوه بر این، هند در حال حاضر به دنبال کشورهای دیگر است تا قوانین نظارتی کریپتو خود را تدوین کند. همچنین، هند از دسامبر ۲۰۲۲ به مدت یک سال ریاست کشورهای گروه ۲۰ را بر عهده خواهد داشت. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، گفته است که ارزهای دیجیتال نیز در دستور کار مواردی هستند که باید به آنها رسیدگی شود .

بسیاری نگرانند که هند قوانین مالیاتی خود را در یک سطح جهانی اعمال کند، اما این بسیار بعید است. این امکان وجود دارد که هند پرونده کلاهبرداری هایی را که در این بخش اتفاق می افتد مطرح کند. اخیرا اینترپل مجمعی در دهلی نو هند برگزار کرده است که در آن به موضوع کلاهبرداری های کریپتویی پرداخته شده است. آژانس پلیس بین‌المللی، در مجمع دهلی نو، از ایجاد یک واحد جدید متمرکز بر رمزنگاری خبر داد .