۰ نفر

به دنبال رشد چشمگیر صنعت بازی های ویدیویی؛

از قوانین بازی های بلاکچینی چه می دانید؟

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 678288
از قوانین بازی های بلاکچینی چه می دانید؟

در حال حاضر، وضع قانون در بازی‌های بلاکچین به طور دقیق مبهم است، بنابراین دانستن قوانینی که در مورد بازی‌های ویدیویی اعمال می‌شود و اینکه چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند بر آن‌ها تأثیر بگذارد، ضروری است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ صنعت بازی‌های ویدیویی یک پدیده عظیم، همیشه در حال رشد و جهانی است. در سال 2021، ارزش آن 180.3 میلیارد دلار تخمین زده شد، رقمی که پیش بینی می‌شود تا سال 2025 به 300 میلیارد دلار افزایش یابد. در حالی که این صنعت سال‌ها رشد ثابتی داشته است، پیشرفت جدید در چند ماه گذشته به ویژه در بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، قرار است اوضاع را بیش از پیش متزلزل کند.

بازی‌های بلاکچین چیست؟

به بیان ساده، بازی‌های ویدیویی هستند که از فناوری بلاکچین به عنوان پایه استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی این که دقیقا این امر چه معنایی می‌دهد و چرا مردم در مورد این نوع بازی‌ها هیجان زده هستند می‌‌پردازیم.

فناوری بلاکچین ستون فقرات ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم است. این یک پایگاه داده توزیع شده منبع باز است که امکان تراکنش‌های همتا به همتای امن را بدون شخص ثالث مانند بانک یا موسسه مالی فراهم می‌کند. این قابلیت، بلاکچین را برای بازی‌های ویدیویی بسیار مناسب می‌کند، زیرا اعتماد و امنیت عناصر بسیار مهمی برای موفقیت در بازی‌های آنلاین هستند.

قوانین تاثیر گذار بر بازی‌های بلاکچینی

بازی‌های بلاکچین بر اساس همان قوانینی هستند که برای هر نوع بازی ویدیویی دیگر اعمال می‌شود. با این حال، از آنجایی که بازی‌های مبنی بر بلاکچین یک پدیده نسبتاً جدید هستند، هیچ قانونی به طور خاص بر آنها حاکم نیست. با این وجود، آگاهی از قوانینی که به طور کلی در مورد بازی‌های ویدیویی اعمال می‌شود و اینکه چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند بر این قوانین تأثیر بگذارد، ضروری است.

  • قوانین قمار

از قوانین بازی های بلاکچینی چه می دانید؟

قوانین قمار شاید مهمترین موردی است که باید در مورد این شکل از بازی آگاه سازی شود. بسیاری از بازی‌های بلاکچین دارای ارزهای درون بازی هستند که برای خرید آیتم‌ها، باز کردن ویژگی‌ها یا نشان دادن سهمی در اقتصاد بازی استفاده می‌شوند که می‌توان آنها را با پول واقعی خرید، فروخت یا معامله کرد. به این ترتیب، این خطر وجود دارد که از این بازی‌ها برای فعالیت‌های قمارگونه و غیرقانونی استفاده شود. به عنوان مثال، در ایالات متحده، قمار در سطح ایالتی تنظیم می‌شود، بنابراین هر ایالت قوانین خود را دارد که یک بازی قمار تلقی می‌شود یا خیر. برخی از ایالت‌ها قوانین بسیار سختگیرانه‌ای دارند، در حالی که برخی دیگر ملایم‌تر هستند. به این ترتیب، مهم است که قبل از انجام هر بازی مبنی بر فناوری بلاکچین، از قوانین قمار در ایالت یا کشور خود آگاه باشید.

  • توکن حاکمیتی بازی‌های بلاکچین دارایی‌های قابل معامله هستند

بازی‌های بلاکچین نیز ممکن است به طور بالقوه با مشکل مواجه شوند، زیرا بسیاری از آنها ویژگی‌هایی شبیه تبادلات امنیتی دارند. بسیاری از این بازی‌ها به ‌عنوان ارزهای خود از توکن‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در بازارهای معاملاتی خرید و فروش کرد. این توکن‌ها ممکن است گاهی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله شوند یا برای جمع‌آوری سرمایه از طریق عرضه اولیه‌ها (ICO) استفاده شوند. این بازارهای معاملاتی را می‌توان صرافی‌های امنیتی در نظر گرفت، به این معنی که باید در کمیسیون امنیت و تبادل (SEC) ثبت شوند.

در ایالات متحده، SEC کلیه معاملات اوراق بهادار را قانون‌گذاری می‌کند که شامل هر چیزی که با پول می‌تواند معامله شود، از جمله؛ سهام، اوراق قرضه، ارزهای دیجیتال و غیره می‌شود. از این رو، اگرچه ممکن است از شرکت‌ها خواسته شود که اطلاعات خاصی را برای سرمایه‌گذاران افشا کنند و محدودیت‌هایی را برای خرید توکن‌ها مبنی بر بازی‌های بلاکچین اعمال کنند، تا کنون، SEC هیچ اقدامی علیه این نوع بازارها انجام نداده است، زیرا طبقه‌بندی قانونی این توکن‌ها و به طور کلی ارزهای دیجیتال هنوز موضوع مورد بحث بسیاری از حوزه‌های قضایی است.

از قوانین بازی های بلاکچینی چه می دانید؟

 

  • حق کپی رایت و مالکیت معنوی

مانند هر بازی ویدیویی دیگر، بازی‌های بلاکچین مشمول قوانین کپی رایت و مالکیت معنوی هستند. این قوانین از آثار خلاقانه سازندگان بازی از جمله کد، هنر و موسیقی بازی محافظت می‌کند. این قوانین ضروری هستند، زیرا به توسعه دهندگان بازی راهی می‌دهند تا دیگران را از کپی یا سرقت آثارشان باز دارند. همچنین می‌توان از آنها برای جلوگیری از تغییر ("مدل") بازی به روشی که توسعه‌دهندگان آن را قبول ندارند، استفاده کرد.

کلام پایانی

بازی‌های بلاکچین پدیده‌ای نسبتاً جدید هستند. به همین دلیل، همچنان مشمول بسیاری از قوانین مشابه سایر بازی‌های ویدیویی هستند. با این حال، از آنجایی که آنها از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند، چند قانون اضافی به طور بالقوه می‌تواند برای آنها اعمال شود. از آنجایی که قانون دقیق در حال حاضر مبهم است، دانستن قوانینی که در مورد بازی‌های ویدیویی اعمال می‌شود و اینکه چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند بر آنها تأثیر بگذارد ضروری است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.