۰ نفر

استقبال روس ها از رمزارزها؛

افزایش خود پردازهای بیت کوین در روسیه

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹
کد خبر: 677336
افزایش خود پردازهای بیت کوین در روسیه

گزارش مطبوعاتی این هفته نشان داد که تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین در پایتخت روسیه رو به افزایش بوده است. تقاضا برای خودپردازهای ارز دیجیتال در روسیه رو به افزایش است، زیرا دسترسی آسان به ارزهای رمزنگاری شده را ارائه می دهد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ با وجود عدم وجود مقررات، دستگاه های خودپرداز رمزارز بیشتری در روسیه نصب شده است.

روزنامه تجاری روسی کومرسانت در مقاله ای اشاره کرد که با افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال، تعداد دستگاه هایی که خدمات باجه خودکار برای دارایی های دیجیتال ارائه می دهند در حال افزایش است.

علیرغم عدم شفافیت از نظر مقررات، ده‌ها دستگاه خودپرداز بیت‌کوین (BATM) در حال حاضر در سراسر کشور روسیه فعال هستند.

Rusbit، اعلام کرد که ۱۴ خودپرداز جدید در سال جاری در مسکو نصب شده‌اند که مجموع دستگاه ها را در سراسر روسیه به ۵۲ واحد رسانده است.

 با توجه به قلمرو و جمعیت روسیه، این عدد به نظر می آید که کم باشد، اما انتظار داریم در سال ۲۰۲۳ این رقم افزایش یابد.

اکثر BATMها به کاربران اجازه می دهند یک یا چند ارز دیجیتال را با پول نقد یا یک روش پرداخت غیرنقدی مانند کارت اعتباری خریداری و دارایی دیجیتالی خود را از طریق کیف پول دریافت کنند.

Rusbit دستگاه های خودپرداز خود را با قیمتی بین ۱۸۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار عرضه می کند. این شرکت می‌گوید که تجارت آن با توجه به قانون «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» (DFAs) که در ژانویه سال گذشته اجرایی شد، کاملاً قانونی است.

 دستگاه‌ها مانند صندوق‌های پول، داده‌ها را با خدمات مالیاتی فدرال به اشتراک می‌گذارند و هویت مشتریان را تأیید می‌کنند و سوابق تراکنش آنها را نگه می‌دارند.

با این حال، کارشناسان حقوقی با مصاحبه‌های این نشریه می‌گویند که دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین هنوز تا آنجا که به مقررات مربوط می‌شود «در منطقه خاکستری» هستند. قانون DFA فقط تا حدی ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط را قانونی کرده است، در حالی که پارلمان روسیه هنوز لایحه جامع‌تری «در مورد ارز دیجیتال» را بررسی و تصویب نکرده است.

 

به گفته Ksenia Petrovets، کارمند ارشد شرکت حقوقی Birch Legal، قانون فعلی عملیات مبادله ارز دیجیتال با پول فیات یا سایر ارزهای دیجیتال را پوشش نمی‌دهد و اینها نه صریحاً ممنوع هستند و نه مستقیماً قانونی و تنظیم شده‌اند.

الکساندر شاراپوف، وکیلی از گروه KSK، اشاره کرد که مشخص نیست چه اقدامات قانونی باید تعامل بین فروشنده و خریدار ارز دیجیتال را در مورد BATM تنظیم کند. پاول گانین، شریک A.T.legal، اضافه کرد که هیچ روشی برای حمایت از حقوق مصرف کننده این صنعت نیز وجود ندارد.

سرگئی مندلیف، مدیرعامل پلتفرم بانکی دفی Indefibank، نگران است که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین جدید ممکن است توسط مقامات مصادره شوند، درست مانند خودپردازهای شرکت Bbfpro که طبق درخواست بانک مرکزی روسیه، ۲۲ دستگاه از ماشین آلات این شرکت را در سال ۲۰۱۸ توقیف شد.

با این وجود، تقاضا برای این نوع خدمات وجود دارد، زیرا برای مردم روسیه خرید ارز دیجیتال در زمانی که نیاز به یافتن صرافی‌های همتا به همتا، باز کردن حساب در پلتفرم‌های انگلیسی زبان و پاس کردن به مشتری (KYC) دارند، بسیار دشوار است.

اما نقطه ضعف اصلی این دستگاه ها، نرخ نامطلوب رمزارزها است که در روسیه معمولاً ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از مبدل های آنلاین است.