۰ نفر

ارائه شواهد جدید توسط کارآموز سابق شرکت اسپیس ایکس؛

ایلان ماسک، ساتوشی ناکاموتو است؟!

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبر: 675263
ایلان ماسک، ساتوشی ناکاموتو است؟!

از زمان آغاز به کار شبکه بیت کوین، مشخص نیست که چه کسی مسئول ایجاد این شبکه بوده است، تنها چیزی که می دانیم این است که بنیان گذار آن با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می شود. این که چه کسی پشت این نام پنهان شده است هنوز یک راز است. با این حال، شایعاتی مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین مرد جهان ممکن است با این موضوع ارتباط داشته باشد، منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ گوپتا یک کارآموز سابق در اسپیس ایکس، شرکت متعلق به ایلان ماسک، معتقد است که وی خالق شبکه بیت کوین است.

در حالی که این نظریه جدید نیست، گوپتا مقایسه جالبی از شباهت‌های ناکاموتو و ماسک انجام داد و دوباره شایعه های مربوط به ساتوشی ناکاموتو را شعله ور کرد. گوپتا یافته های خود را با BeiInCrypto به اشتراک گذاشت.

گوپتا گفت: "چند سال پیش، من فکر کردم که آیا ایلان ماسک ممکن است بتواند کد منبع بیت کوین را بنویسد. سپس متوجه شدم واقعاً همینطور است."

ایلان ماسک در ابتدا این کدها را برای اولین شرکت های خود، Zip2 و X.com نوشت که در پرداخت های همتا به همتا تخصص داشتند. کد منبع X.com به زبان C++ نوشته شده بود و به عنوان " monolithic" توصیف شد. بیت کوین هم همینطور بود.

علاوه بر این، ناکاموتو و ماسک هر دو از اصطلاحات یکسانی برای نوشتن قطعات استفاده کردند. به گفته گوپتا، شباهت ها به قدری قوی است که او به شدت مشکوک بود که ایلان ماسک ممکن است همان شخص باشد.

گوپتا می گوید در حالی که هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر ساتوشی بودن ماسک وجود ندارد، اما شواهد بسیار زیادی همچنان وجود دارد.

او گفت که این شباهت های نادر در موقعیت جغرافیایی، توانایی فنی، سبک نوشتن و فلسفه انگیزشی است.

خود ماسک قبلاً در سال 2017 ارتباط با منشا شبکه بیت کوین را رد کرده است.

این که آیا گوپتا درست فهمیده است یا خیر، معلوم نیست.

 با این وجود، به نظر می رسد این نظریه که ایلان ماسک پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است، در جامعه رمزارزها خیلی طرفدار دارد.