۰ نفر

خبر بد برای فعالان بازار رمزارزها؛

همبستگی بیت کوین با سهام از بین رفت؟

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبر: 674911
همبستگی بیت کوین با سهام از بین رفت؟

با اینکه بارها گفته شده بازار رمزارزها با بازار سهام همبستگی دارد، اکنون که شاهد رشد قابل توجه بازار سهام هستیم، بیت کوین روند نزولی در پیش گرفته است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بیت‌کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در زمان نوشتن این خبر، همچنان به روند ثابت خود ادامه می‌دهد. قیمت این رمزارز در حال حاضر 19 هزار و 339 دلار است که حدود 1 درصد نسبت به 24 ساعت گذشته افت را تجربه کرده است.

اتریوم، بزرگترین آلت‌کوین بازار رمزارزها نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

در این میان، سهام ایالات متحده عملکرد بسیار بهتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند که به نظر می‌رسد خبر ناخوشایندی برای افرادی که به بازار رمزارزها دیدگاه صعودی داشتند، باشد.

شاخص اس اند پی500، 1.9 درصد رشد را تجربه کرد. شاخص نزدک نیز با افزایش ارزش 2.2 درصدی، به روند صعودی خود ادامه داد.

لازم است اشاره شود که نام‌های بزرگی مانند آمازون، مایکروسافت و متا پیشتاز این رالی هستند. شاخص داوجونز نیز جهش قابل توجهی تجربه کرد و بیش از 500 واحد رشد داشت.

بازار سهام روز دوشنبه به لطف دستاوردهای چشمگی، شاهد رشد بود. سهام بانک‌های سرمایه‌گذاری بالاتر از انتظارات عمل کردند و گلدمن ساکس تقریبا 4 درصد افزایش یافت.

با ادامه فصل دستاوردها، بازار اکنون بار دیگر در حالت رالی قرار دارد. با این حال، این خوش‌بینی ممکن است نابهنگام باشد؛ زیرا افزایش نرخ بهره در آینده در راه است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه نوامبر نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد. با وجود اینکه فدرال رزرو در تلاش بوده وضعیت تورم را با افزایش نرخ بهره کنترل کند، اما بازار کار ایالات متحده همچنان باثبات باقی مانده است.

لاکوس بوجاس، رییس تحقیقات اقتصاد کلان جهانی در جی‌پی‌مورگان، معتقد است که عملکرد سهام تا حد زیادی به تصمیمات بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در مورد سیاست پولی آنها بستگی دارد.

همبستگی قوی بین سهام ایالات متحده و ارزهای دیجیتال روایت غالب سال گذشته بوده است. سهام عملا با شاخص نزدک همبستگی داشته است؛ از این رو سرمایه‌گذاران در حال حاضر با دقت داده‌های اقتصاد کلان را دنبال می‌کنند تا بتوانند در بازار حرکت کنند.