۰ نفر

پیش بینی روند برترین رمزارز؛

کف قیمت بیت ‌کوین کجاست؟

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷
کد خبر: 673445
کف قیمت بیت ‌کوین کجاست؟

بیت‌کوین، با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان، امروز با بیش از ۲ درصد کاهش به ۱۹۰۶۱ دلار رسید. در زمان نوشتن این گزارش، کل ارزش بازار رمزارزها ۹۲۰ میلیارد دلار است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اتفاقات اقتصادی قوی‌تر در ایالات متحده، دلار را صعودی نگه می‌دارد و در عین حال بر قیمت بیت‌کوین و اتریوم تأثیر می‌گذارد. همچنین اکثر سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر انتشار ارقام تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه هستند.

قیمت بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین ۱۹۱۰۰.۶۷ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۲۸ میلیارد دلار است. بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۲ درصد و در هفت روز گذشته بیش از ۴ درصد افت قیمت تجربه کرده است.

کف قیمت بیت ‌کوین کجاست؟1

روز گذشته، قیمت بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۲ و ۳ درصد کاهش یافت. ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر حدود ۳۶۶  میلیارد دلار است.

بیت‌کوین و اتریوم پس از رکود به ارزش‌های بالایی دست خواهند یافت

پل تودور جونز، یک سرمایه‌گذار مشهور، با تاکید بر باور خود به ارزهای دیجیتال بیان کرده است که ارزش دارایی‌های دیجیتال کمیاب در آینده افزایش خواهد یافت.

در تاریخ ۱۰ اکتبر، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری میلیاردر در مورد نقش ارزهای دیجیتال در محیط اقتصاد کلان فعلی توضیح داد. جونز معتقد است که دارایی‌های دیجیتال در آینده به سرعت رشد خواهند کرد و ارزیابی او از ارزهای دیجیتال کمیاب به نفع ارزش اتریوم و بیت‌کوین است.

به گفته پل تودور جونز، بیت‌کوین و اتریوم ممکن است از تورم فزاینده و موقعیت‌های اقتصادی کلان متزلزل به دلیل کمیاب بودن آنها سود ببرند.

به نظر وی، اگر فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم دست بردارد، با وجود اینکه اقتصاد ایالات متحده در آستانه رکود است، ممکن است بازارها رشد  کنند.

انتظار افزایش ۴.۶ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳، انتظارات اقتصاددانان را برای افزایش بیشتر قبل از پایان سال افزایش داده است.

نرخ بین بانکی فدرال رزرو

نرخ بین بانکی فدرال رزرو

نرخ بین بانکی فعلی بین ۳ تا ۳.۲۵ درصد است. بازار کریپتو در سال جاری به دلیل سیاست سختگیرانه ضد تورمی فدرال رزرو آسیب دیده است، اما اگر فدرال رزرو سیاست خود را تغییر دهد، ممکن است این وضعیت تغییر کند.

علاوه بر این، به گفته جونز، ارز دیجیتال زمانی که شرایط تغییر می‌کند آماده است تا در کانون توجه قرار گیرد، اما ابتدا یک رکود وجود خواهد داشت.

بر گزارش تورم ایالات متحده تمرکز کنید

آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده قرار است در روز پنجشنبه، ۱۳ اکتبر منتشر شود، اما بازار کریپتو در حال حاضر تاثیر ارقام بالاتر CPI را فاکتور می‌کند و باعث سقوط بیت‌کوین می‌شود.

نرخ تورم سالانه در ایالات متحده برای دومین ماه متوالی در آگوست ۲۰۲۲ کاهش یافت و از ۸.۵ درصد در جولای به ۸.۳ درصد رسید. این پایین‌ترین نرخ در چهار ماه گذشته بود، اگرچه همچنان بالاتر از انتظارات بازار یعنی ۸.۱ درصد بود.

ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده

ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده

شاخص CPI ایالات متحده در ماه آگوست ۲۹۶.۱۷ واحد بود در حالی که در ماه قبل ۲۹۶.۲۸ واحد و ۲۹۵.۵۳ واحد مورد انتظار بازار بود.

با این حال، ارقام اداره آمار کار ممکن است کاهشی را از ۸.۳ درصد در ماه آگوست به ۸.۱ درصد در سپتامبر نشان دهد. با این وجود، انتظار می‌رود که این نرخ چهار برابر نرخ تورم ۲ درصدی فدرال رزرو باشد.

بیت‌کوین تحت فشار سختی استخراج

 در ۱۰ اکتبر، سختی استخراج بیت‌کوین به طور چشمگیری افزایش یافت و از می ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید. سختی استخراج بیت‌کوین با ۱۳.۵ درصد افزایش به ۳۵.۶۱T، با میانگین نرخ هش ۲۵۴.۸۰ EH/s رسید. افزایش نرخ هش، استخراج را در زمستانی که در حال حاضر دشوار است و بازار تورم دارد، دشوارتر می‌کند.

گفته می‌شود که آپدیت مرج اتریوم که ماینرهای اثبات کار را پس از تغییر به اثبات سهام در تنگنا قرار داد، همچنین ماینرها را بر آن داشت تا تجهیزات خود را تغییر داده و از آن برای استخراج بیت‌کوین استفاده کنند که ممکن است نرخ هش را افزایش داده باشد.

به رغم سختی استخراج، قیمت بیت‌کوین نتوانسته است کشش را به خود جلب کند. در عوض، قیمت بیت‌کوین تنها ۱.۷ درصد در ۱۴ روز گذشته افزایش یافته است که این باور عمومی را که با افزایش سختی استخراج، افزایش می‌یابد، به چالش می‌کشد.

پیش بینی قیمت بیت‌کوین – کف بیت‌کوین کجاست؟

در تایم فریم روزانه، بیت‌کوین در حال سقوط به سمت سطح حمایت کلیدی ۱۸ هزار و ۹۷۰ دلار است.  این سطح می تواند به عنوان کف عمل کند و اگر بیت‌کوین بالاتر از این سطح باقی بماند، ممکن است دوباره به عقب برگردد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین

بیت‌کوین همچنان نزولی است و میانگین متحرک ۵۰ روزه (MA) در ۱۹۸۵۰ دلار مقاومت قابل توجهی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، شکستن به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۹۷۰ دلار می‌تواند بیت‌کوین را تا سطح ۱۸۴۱۶.۵۹ دلار یا ۱۷۷۰۹ دلار کاهش دهد.

در بازه زمانی روزانه، یک الگوی مثلث نزولی همچنان برقرار است و احتمالا بیت‌کوین را تا زمانی که از سطح مقاومت ۲۰۲۷۵ دلاری خارج شود، نزولی نگه می‌دارد.

اگر بیت‌کوین به بالای ۲۰۴۷۵ دلار برسد، این پتانسیل را دارد که سطح مقاومت بعدی ۲۱۹۰۵ دلار یا ۲۲۷۶۰ دلار را آزمایش کند.