۰ نفر

تحریم های جدید علیه روسیه؛

توقف ارائه خدمات یک شرکت NFT به کاربران روس

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 673176
توقف ارائه خدمات یک شرکت NFT به کاربران روس

توسعه دهندگان بلاک چین Flow و شرکت همکار آن یعنی داپرلبز حساب های روسیه را پس از اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه و اتباع آن به حالت تعلیق درآورد. شرکت داپرلبز بیان کرد از آنجایی که شرکت ما تابع مقررات اتحادیه اروپا است، باید بر اساس قوانین اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را بر این حساب‌ها اعمال کنیم.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ آخرین مجموعه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در 6 اکتبر اعلام شد. بر اساس این تحریم ها ارائه کیف پول دارایی‌های رمزنگاری، حساب‌ها و سایر خدمات بلاکچین و کریپتو به همه شهروندان روسیه را بدون در نظر گرفتن ارزش کل دارایی‌ها ممنوع می‌کند.

پس از اعلام تحریم، داپرلبز اعلام کرد که حساب‌های متصل به روسیه دیگر قادر به خرید و فروش و ایردراپ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، برداشت وجوه از حساب خود یا اضافه کردن به موجودی خود نخواهند بود.

«اکنون ارائه کیف پول دارایی‌های رمزنگاری، حساب‌ها و سایر خدمات بلاکچین و کریپتو با هر ارزشی برای حساب‌های مرتبط با روسیه، صرف نظر از مقدار دارایی کیف پول، ممنوع است.

این شرکت بیان کرد از آنجایی که شرکت ما تابع مقررات اتحادیه اروپا است، باید بر اساس قوانین اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را بر این حساب‌ها اعمال کنیم.

با این حال، داپر هنوز حساب ها را نبسته است. کاربرانی که نگران دارایی‌های خود هستند می توانند به NFT های خود دسترسی داشته باشند و آن ها را مشاهده کنند. علاوه بر این، صرف نظر از این مقررات جدید، هر توکن NFT که قبلاً توسط کاربران روسیه خریداری شده است، همچنان به آن کاربر تعلق دارد.

تحریم‌های روسیه شامل ممنوعیت کامل پرداخت‌های رمزنگاری فرامرزی بین روس‌ها و اتحادیه اروپا می‌شود که همچنین منجر به ممنوعیت «کلیه کیف‌پول‌ها، حساب‌ها و سایر خدمات بلاکچین و کریپتو، صرف نظر از مقدار دارایی» می‌شود.

با پیروی از دستورات اتحادیه اروپا مبنی بر جلوگیری از دسترسی روس‌ها به کریپتو، این موقعیت دیگری است که در آن یک شرکت مرتبط با رمزارز مجبور شده است برای جلوگیری از مشکلات مربوط به قوانین دولتی، خود را منطبق کند. پیش از این شرکت رمزنگاری تورنادوکش به قوانین دولتی تن داد.

کاربران در توییتر، از شرکت داپر به دلیل این حرکت انتقاد کردند، آنها استدلال کردند که این کار بر خلاف مفهوم  "فناوری بلاک چین مقاوم در برابر سانسور" عمل می کند.

یکی از کاربران توییتر نوشت:

اگر حساب‌های کریپتویی را مسدود می‌کنید، در حال سانسور صنعتی هستید که مقاوم در برابر سانسور است.

در پاسخ، یکی از کارمندان داپر نوشت: این شرکت برای انجام این اقدام در مورد حساب‌های روسیه تحت فشارهای قانونی است.

این کارمند در ادامه افزود:

ما به سرعت کار می کنیم تا پیامدهای کامل این تحریم ها را بر جامعه خود درک کنیم. البته، ما راه های ارتباطی زیادی را برای همه دارندگان کیف پول های داپر ایجاد کرده ایم، تا در صورتی که خسارتی به آنها وارد شده باشد، دارایی‌های آنها را بازگردانیم.

داپر Dapper)) یک شرکت متمرکز است که دفتر مرکزی آن در ونکوور، کانادا با ارزش گزارش شده 7.6 میلیارد دلار است.

 داپر در کنار بلاک چین Flow، مجموعه‌ای از پروژه‌های محبوب NFT از جمله NBA Top Shot، NFL All Day و Crypto Kitties را راه‌اندازی کرده است.