۰ نفر

ادعای یک بیت کوینر معروف؛

کدهای گمشده بیت کوین پیدا شد!

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 672655
کدهای گمشده بیت کوین پیدا شد!

جیم بلاسکو، یک علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال و یک بیت‌کوینر، ادعا کرده است که قدیمی‌ترین نسخه رسمی بارگذاری‌ شده از کدهای بیت‌کوین، مربوط به ساتوشی ناکاموتو که به دلایلی گم شده بود را کشف کرده است. این کدها در آگوست ۲۰۰۹ آپلود شده بود.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ بلاسکو در پستی در 7 اکتبر در فیس بوک گفت کدهایی را پیدا کرده است که مربوط به اولین روزهایی بود که ساتوشی بیت کوین را خلق کرد.

 بلاسکو از طریق هک کردن پلتفرم توسعه نرم افزار منبع باز SourceForge، جایی که کدهای بیت کوین در نوامبر 2008 در آنجا به ثبت رسید توانست به این مهم دست یابد.

 او ادعاهایی را مطرح کرد که بسیار عجیب بود. وی گفت خالق بیت کوین شش ماه طول کشید تا 1 میلیون بیت کوین را استخراج کند "زیرا بلوک 20000 به دلایلی به وجود نمی آمد.

بلاسکو در یک پست فیس‌بوک نوشت:

تصور می‌شد این کدها برای حداقل 10 سال گم شده باشد، اما پس از تحقیق روی برخی از کوین‌های قدیمی، به [SourceForge] رفتم و با هک آن، داده‌های خام گمشده بیت‌کوین نسخه 1.1 را پیدا کردم.

 بلاسکو گفت: از سال 2012 تصور می‌شد که کد خام و فایل‌ها از بین رفته‌اند، زیرا به دلایلی از موتور جستجوی [SourceForge] ناپدید شده بودند، من با کمی جستجو توانستم کدهای اصلی را پیدا کنم.

با توجه به لینک هایی که از SourceForge توسط بلاسکو ارائه شده است، نمادهای شخصی ساتوشی شامل نکاتی در مورد اینکه چرا کدنویسی بیت کوین از base-58 به جای کدگذاری استاندارد base-64 استفاده می کند است و این سوال را مطرح می کند که در مورد خطاها در آینده چه باید کرد.

این ها هر دو از نمادهای شخصی ساتوشی ناکاموتو است.

کدهای گمشده بیت کوین پیدا شد!

موارد بدست آمده از کد های گمشده بیت کوین که توسط ساتوشی نوشته شده است

کدهای گمشده بیت کوین پیدا شد!

موارد بدست آمده از کد های گمشده بیت کوین که توسط ساتوشی نوشته شده است

اولین بلاک بیت کوین با نام Genesis Block)) جنسیس بلاک در 3 ژانویه 2009 پس از انتشار وایت پیپر بیت کوین توسط ساتوشی که در سال 2008 نوشته شده بود استخراج شد.