۰ نفر

به دنبال اختلال در BNB chain؛

بازگشت شبکه بایننس به حالت عادی پس از هک

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبر: 672560
بازگشت شبکه بایننس به حالت عادی پس از هک

بر اساس داده های آن چین در شب گذشته حدود دو میلیون واحد BNB روی شبکه BNB chain دچار یک هک یا سرقت اینترنتی آن چین شدند.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ در دقایق اولیه این اتفاق اکانت توییتری بایننس اعلام کرد که بر وضعیت مسلط است و تمامی فعالیت های شبکه BSC و BNB chain را به حالت تعلیق درآورده است.

بازگشت شبکه بایننس به حالت عادی پس از هک

بر اساس گزارش ها این هک حدود 100 میلیون دلار برای بایننس هزینه داشت. اکنون، گزارش‌ها تأیید کردند که زنجیره BSC خدمات خود را از سر گرفته است.

 بر اساس داده های آنچین هکرها قصد داشتند با دو میلیون واحد BNB که روی شبکه به سرقت برده بودند استیبل کوین خریداری کنند و پوزیشن لانگ اتریوم باز کنند که فروش دو میلیون BNB قیمت این رمزارز می توانست افت بسیار شدیدی را تجربه کند که با هوشیاری شبکه بایننس از ریزش بیشتر این ارز جلوگیری شد.

زنجیره BNB روز جمعه درست پس از هک آن متوقف شد. بار دیگر، حدود ساعت 6:40 UTC بایننس فعالیت خود را از سر گرفت. طبق گزارش ها، این کار پس از آن انجام شد که اعتبارسنجی های زنجیره ای موفق شدند نرم افزار خود را به روز کنند که باعث بسته شدن باگ های استفاده شده توسط هکر شد.

خسارات ناشی از این حمله در ابتدا حدود 100 میلیون دلار برآورد شده بود. با این حال، این شبکه موفق شد حدود 7 میلیون دلار از این وجوه را مسدود کند. این بیشتر به خاطر شرکای امنیتی داخلی و خارجی بایننس بود.

لازم به ذکر است که مجموعه ای از آدرس های لیست سیاه از انجام تراکنش های بیشتر پس از هک منع شدند.

در اینجا نحوه عملکرد قیمتی رمز ارز اصلی شبکه Binance یعنی BNB  را برای شما شرح می دهیم:

در حالی که اکثر دارایی ها در بازار شاهد نوسانات محدودی بودند، BNB یک افت نسبتا خفیف را ثبت کرد. در زمان نگارش این گزارش، BNB با افت 3.32 درصدی در 24 ساعت گذشته، 285.22 دلار معامله شده که البته اقدام سریع شبکه بایننس در تعلیق کلیه فعالیت های روی شبکه را می توان از عوامل اصلی در جلوگیری از افت بیشتر قیمت موثر دانست.

بازگشت شبکه بایننس به حالت عادی پس از هک

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، BNB از بالاترین قیمت 296 دلار به پایین ترین سطح 279.80 دلار سقوط کرد.