۰ نفر

توسعه صرافی چینی ادامه دارد؛

گسترش سرمایه گذاری بایننس در قزاقستان

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبر: 672067
گسترش سرمایه گذاری بایننس در قزاقستان

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس یک یادداشت تفاهم با آژانس نظارت مالی جمهوری قزاقستان منعقد کرده است. قزاقستان با کمک بایننس یک بازار دارایی مجازی امن در کشور ایجاد خواهد کرد. این پلتفرم همچنین با مجریان قانون برای شناسایی و توقف تجارت های غیرقانونی ارزهای دیجیتال، از جمله مواردی که برای سرقت، پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده می شود، همکاری خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین - مهرداد فرامهر‌؛ دیروز دوشنبه 3 اکتبر، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، بایننس، فاش کرد که یک تفاهم نامه با آژانس نظارت مالی قزاقستان امضا کرده است. ژانات کالدی بیکوویچ الیمانوف، رئیس آژانس نظارت مالی، و مدیران و کارکنان بایننس در این جلسه حضور داشتند.

بر اساس توییتی از مدیرعامل بایننس "CZ"، امضای این تفاهم نامه بیانگر رشد برنامه آموزشی اجرای قانون بایننس در قزاقستان است. بایننس با سازمان های دولتی و آژانس های امنیتی بین المللی برای مبارزه با جرایم مالی و سایبری همکاری می کند. این طرح قبلاً در فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، اسرائیل، نروژ، کانادا، برزیل و پاراگوئه اجرا شده بود.

بایننس همچنین اعلام کرده که به قزاقستان در توسعه بازار خود برای دارایی های دیجیتال و همچنین ساخت یک سیستم ارتباطی قوی و بلند مدت کمک خواهد کرد. تلاش‌های بیشتری توسط هر دو طرف برای یافتن و توقیف دارایی‌های کریپتویی غیرقانونی و ارزهای دیجیتال مورد استفاده در تقلب‌های مالی و تامین مالی تروریسم انجام خواهد شد.

تیگران قمبریان، معاون اطلاعات و تحقیقات جهانی در بایننس، گفت: بایننس قوی‌ترین برنامه انطباق را در صنعت دارد، از جمله اصول ضد پولشویی (AML) و تحریم‌های جهانی و همچنین ابزارهایی برای شناسایی فعال حساب‌های مشکوک و فعالیت‌های جعلی.

پس از اجرای آزمایشی این طرح کار با بانک‌ها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، هفته گذشته اعلام کرد که کشور آماده قانونی کردن ارزهای دیجیتال است. اگر قزاقستان با قانونی کردن رمز ارز ها موافقت کند، بدون شک بایننس در حوزه پیش رو در کانون این اتفاق قرار خواهد گرفت.