۰ نفر

لیگ فوتبال اسپانیا در مسیر متاورس؛

همکاری متاورسی لالیگا با غول نرم افزاری آرژانتین

۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷
کد خبر: 671381
همکاری متاورسی لالیگا با غول نرم افزاری آرژانتین

لالیگا، سازمان لیگ برتر فوتبال در اسپانیا، همکاری خود با پلتفرم Globant، غول نرم‌افزاری آرژانتین را برای ارائه تجربه‌های Web۳ و متاورس برای طرفداران خود اعلام کرده است.

اقتصاد آنلاین– مهرداد فرامهر؛  این مشارکت، منابع فناوری Globant را با بخش فناوری Laliga ترکیب می کند تا محصولاتی برای گسترش دامنه سازمان در حوزه دیجیتال ایجاد کند.

در سال های اخیر سازمان های ورزشی بزرگ به عنوان راهی برای دستیابی به طرفداران جدید و ارائه امکانات تعاملی جدید برای کاربران خود به دنیای کریپتو نزدیک تر می شوند. در همین راستا Laliga، سازمان لیگ برتر فوتبال در اسپانیا، اخیراً شراکتی را اعلام کرده که در خدمت گسترش دامنه دیجیتالی خود است. این سازمان با Globant، یک غول نرم افزاری مستقر در بوئنوس آیرس، برای ایجاد تجربیات متاورس و Web3 برای طرفداران فعلی و کاربران جدید همکاری خواهد کرد.

این قرارداد همکاری جدید، تکمیل کننده پیشنهاد دیجیتال فعلی بخش فناوری Laliga است که در حال حاضر شامل بازی‌های فانتزی، طراحی و توسعه وب و سایر زمینه‌ها می‌شود. بیانیه مطبوعاتی که جزییات این توافقنامه را تشریح می کند، به توسعه احتمالی بازی هایی با استفاده از این فناوری های جدید اشاره کرده است. با این حال، در این بیانیه هیچ محصول و یا بازی جدیدی به طور مستقیم در نتیجه این همکاری معرفی نشده است و احتمالا باید برای به ثمر نشستن این همکاری منتظر ماند.

اسکار مایو، مدیر اجرایی لالیگا در این خصوص توضیح داد و گفت: لالیگا برای کمک به ورزش و سرگرمی ایجاد شد تا تحول دیجیتالی خود را سرعت ببخشد و افزایش تقاضایی که شاهد آن بودیم نشان می‌دهد که این یک اولویت اصلی برای این صنعت است. همکاری با Globant به ما امکان می دهد تا این رشد را در مقیاس جهانی ادامه دهیم و در عین حال فراگیرترین و با ارزش ترین فناوری ها را برای مشتریان خود ایجاد کنیم.

لالیگا یکی از سازمان های لیگ ورزشی است که حرکت های متعددی را برای دیجیتالی کردن بخشی از فعالیت های خود انجام داده است. در این ماه، این شرکت با پلتفرم متاورس مبتنی بر اتریوم Decentraland برای ارائه تجربیات IP مجاز در یکی از بسته های موجود در متاورس خود اقدام به همکاری کرد. به همین ترتیب، این سازمان اخیراً اپلیکیشن خود به نام MAS را راه اندازی کرده است که شامل فناوری بلاک چین برای محافظت از هویت طرفداران است.

همچنین، این شرکت با ارائه محصولات دارای مجوز در بازی بلوک ماین کرافت Mojang، وارد بازار دارایی بازی های سنتی شده است. در این بازی، کاربران می‌توانند با خرید یک بسته پوستی، هر شخصیتی را به پیراهن تیم‌های مختلف حاضر در فهرست لالیگا اضافه کنند.

لالیگا قبلا پروژه های مبتنی بر NFT را نیز ارائه کرده است. در سال 2021، با Dapper Labs، خالقان NBA Top Shots و Cryptokitties، همکاری کرد تا NFT هایی را که بهترین لحظات داستان لیگ را به تصویر می کشند، منتشر کند.