۰ نفر

تحلیلی از داده‌های آنچین؛

کاهش سودآوری هولدرهای بلندمدت بیت کوین به پایین‌ترین حد ۴ ساله!

۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 671037
کاهش سودآوری هولدرهای بلندمدت بیت کوین به پایین‌ترین حد ۴ ساله!

کاهش سودآوری برای دارندگان بلند مدت بیت‌کوین به سطحی رسیده است که آخرین بار در دوران اوج بازار نزولی در سال ۲۰۱۸ مشاهده شده بود. لازم به ذکر است که بازار در چرخه قبلی وقتی به پایین‌ترین حد خود در این شاخص رسید، دوباره به روند صعودی برگشت.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ سودآوری بلند مدت بیت‌کوین (BTC) به سطوحی کاهش یافته است که آخرین بار در بازار نزولی قبلی در دسامبر ۲۰۱۸ مشاهده شده بود. طبق داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت تحلیلی داده‌های درون زنجیره‌ای فضای کریپتو، Glassnode، هولدر‌های بیت‌کوین کوین‌های خود را با ضرری به طور متوسط ۴۲ درصدی می‌فروشند.

داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که دارندگان بلندمدت برترین ارز دیجیتال که کوین‌های خود را می‌فروشند، مبنای هزینه‌ای ۳۲.۰۰۰ دلار دارند، به این معنی که میانگین قیمت خرید این دسته از هولدرها که دارایی خود را می‌فروشند، ۳۲ هزار دلار است. رکود فعلی بازار که به کاهش سودآوری اضافه شده است را می‌توان به چندین عامل کلان اقتصادی نسبت داد. بازار بیت‌کوین هنوز همبستگی شدیدی با بازار سهام دارد، به ویژه سهام فناوری‌هایی که در حال حاضر روند نزولی بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

هولدرهای بلندمدت بیت‌کوین

هولدرهای بلندمدت بیت‌کوین، منبع: Glassnode.

افزایش تورم که به شکست بانک‌های مرکزی در کنترل آن افزوده است بر درد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نیز افزوده است. معامله‌گران و دارندگان بلند مدت با سرمایه‌گذاری بسیار کمتری به سمت سودآوری کوتاه‌ مدت و دارایی‌های کم ‌ریسک‌تر روی می‌آورند. این امر از فروش ماینرهای استخراج بیت‌کوین نیز مشهود است، ماینرهای بیت‌کوین از لحاظ تاریخی دارندگان طولانی مدت در انتظار سود بیشتر بوده‌اند. با این حال، افزایش هزینه‌های انرژی که به دشواری فزاینده استخراج اضافه شده است، حاشیه سود این ماینرها را کاهش داده است و آنها را مجبور به کسب سودهای کوتاه مدت کرده است.

موجودی ماینر‌های بیت‌کوین پس از رد شدن قیمت‌های بیت‌کوین از بالاترین سطح دوره‌ای ۲۴.۵ هزار دلاری، شاهد جریان‌های خروجی بزرگی بوده است که نشان می‌دهد سودآوری کل استخراج‌ کنندگان هنوز تحت فشار است. در حالی که جریان خروجی ماینر‌ها بین ۳ هزار الی ۸ هزار بیت‌کوین متغیر بوده است، با این حال، داده‌های بازار نشان می‌دهد که کاهش قیمت به ۱۸.۰۰۰ دلار می‌تواند منجر به خروج ماهانه ۸ هزار بیت‌کوین شود.

بیت‌کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، در حال حاضر در محدوده ۱۹.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار معامله می‌شود و علیرغم شکست‌های متعدد این محدوده قیمتی در ماه سپتامبر به سمت پایین، قیمت بیت‌کوین در تلاش برای غلبه بر مقاومت ۲۰.۰۰۰ دلاری است.

تغییر موقعیت خالص ماینرهای بیت‌کوین

تغییر موقعیت خالص ماینرهای بیت‌کوین منبع: Glassnode.

سودآوری بلند مدت دارندگان اضافه شده با سودآوری ماینرها به پایین ترین حد چند ساله خود رسیده است. با این حال، سطوح کاملاً مشابه این تغییرات، زمانی است که بازار کریپتو در چرخه‌های قبلی، در سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین حد خود رسیده است. لازم به ذکر است که بازار در چرخه قبلی وقتی به پایین‌ترین حد خود در این شاخص رسید، دوباره به روند صعودی برگشت.

به علاوه همانطور که در بالا ذکر شد، بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده ۱۹.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار معامله می‌شود، بنابراین طبق این اعداد ارقام می‌توان گفت که برترین ارز دیجیتال در حال حاضر ۷۰ درصد پایین‌تر نسبت به قیمت بالای ۶۸.۷۸۹ دلاری خود که در نوامبر سال گذشته، معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.