۰ نفر

قانونگذار روس خبر داد؛

آمادگی صرافی های روسیه برای پرداخت کریپتویی

۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹
کد خبر: 670824
آمادگی صرافی های روسیه برای پرداخت کریپتویی

به گفته یکی از اعضای ارشد پارلمان روسیه، بزرگترین صرافی های روسیه بلافاصله پس از قانونی شدن تسویه حساب های فرامرزی با کریپتو توسط مقامات این کشور، آماده هستند تا با ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت کنند. این مقام عالی رتبه افزود: پلتفرم های معاملات سهام و کالا در مسکو و سن پترزبورگ در حال تلاش برای توسعه این بازار هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس کمیته بازار مالی در دومای ایالتی، اعلام کرد که صرافی های بزرگ روسیه آماده هستند تا به محض ایجاد شرایط قانونی برای تسویه حساب های کریپتویی توسط نهادهای دولتی، کار با ارزهای دیجیتال را آغاز کنند.

آناتولی آکساکوف در مصاحبه با پارلمانسکایا گازتا گفت: بورس مسکو، بورس سن پترزبورگ و بورس کالای بین المللی سن پترزبورگ به طور فعال برای توسعه بازار کریپتو کار می کنند و آماده هستند تا فورا در این روند مشارکت کنند، زیرا زیرساخت ها از قبل وجود دارد.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده از رسانه‌های خبری ارز دیجیتال Bits.media و RBC Crypto، این مقام دومای روسیه خاطرنشان کرد که قوانینی که برای تنظیم این موضوع طراحی شده است در حال حاضر در حال بحث است. این قانونگذار خاطرنشان کرد: لوایح لازم تا آبان ماه قابل تصویب است.

روسیه توجه خود را به ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای دور زدن محدودیت های مالی اعمال شده توسط غرب به دلیل تهاجم نظامی خود به اوکراین معطوف کرده است و تلاش می کند تا تمامی ابزارهای مرتبط با کریپتو را توسعه دهد. دولت روسیه اکنون فناوری های کریپتویی را به عنوان ابزاری می بیند که می تواند پرداخت های بین المللی را بدون موانع مالی متداول و بدون وقفه تضمین کند.

در اواسط سپتامبر، نخست‌وزیر میخائیل میشوستین به وزارت دارایی و بانک مرکزی روسیه دستور داد که تا دسامبر امسال یک موضع مشترک در مورد قوانین فدرال مورد نیاز برای تنظیم صدور و گردش ارزهای دیجیتال، از جمله استخراج و استفاده از آنها در شهرک‌های بین‌المللی ارائه کنند.

هفته گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این هر دو نهاد وزارت دارایی و بانک مرکزی، قبلاً به توافق کلی در مورد لایحه ای رسیده اند که اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات تجارت خارجی را می دهد. گزارش‌های رسانه‌های روسی همچنین فاش کردند که مقامات مالی در مسکو در حال توسعه مکانیزمی برای تسهیل چنین پرداخت‌های رمزنگاری هستند.