۰ نفر

گسترش رمزارزها در کشورها؛

پرداخت مالیات با بیت کوین در ایالت کلرادو

۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبر: 669970
پرداخت مالیات با بیت کوین در ایالت کلرادو

​اولین ایالت آمریکا که بیت کوین را به طور رسمی برای پرداخت مالیات پذیرفت، ایالت کلرادو است. بر اساس گزارش یک پایگاه خبری در دنور، فرماندار این ایالت جرد پولیس، تصویب مکانیسم پرداخت مالیات جدید را در روز دوشنبه در هفته استارتاپ دنور اعلام کرد.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ انواع مختلف مالیاتی که ساکنان کلرادو می توانند از طریق بیت کوین در کلرادو بپردازند عبارتند از: مالیات بر درآمد افراد، مالیات بر درآمد شرکت، مالیات فروش و استفاده، مالیات پایان کار، مالیات تکلیفی و مالیات بر سوخت.

مالیات دهندگانی که مایل به استفاده از بیت کوین برای حواله مالیاتی در ایالت هستند باید از حساب پی پل استفاده کنند. دپارتمان درآمد کلرادو می‌گوید که «فقط حساب‌های شخصی پی پل می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال مالیات خود را پرداخت کنند» روابط عمومی این دپارتمان افزود که کاربر باید کل مبلغ فاکتور خود را در یک ارز دیجیتال واحد در مرکز ارزهای رمزپایه پی پل خود داشته باشد. مالیات دهندگان، در حالی از کریپتو استفاده می کنند، که ۱.۸۳ درصد از مبلغ پرداختی خود را به عنوان کارمزد پرداخت مالیات می پردازند.

توجیه پرداخت مالیات با بیت کوین برای دارندگان این رمزارز دشوار است؛ چرا که کاربر احتمالاً از این طریق سود مالی آتی ناشی از قیمت بیت کوین را از دست خواهد داد، اما از طرف دیگر این سود نصیب دولت ایالت کلرادو نخواهد شد زیرا این ایالت هیچ قصدی برای ذخیره ارزهای دیجیتال یا بیت کوین در ترازنامه خود ندارد.

کلرادو تنها ایالتی نیست که از ارز دیجیتال برای تراکنش های رسمی استفاده می کند. بر اساس NCSL، در سال ۲۰۲۱، قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در ۳۳ ایالت و پورتوریکو در حال بررسی بود و ۱۷ ایالت لایحه یا قطعنامه هایی در این زمینه تصویب کردند.

سایر ایالت های ایالات متحده، مانند فلوریدا و اوهایو، استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت مالیات را بررسی کرده اند اما تاکنون این تنها ایالت کلرادو است که به صورت رسمی پرداخت مالیات با بیت کوین را برای شهروندانش به صورت قانونی میسر کرده است.