۰ نفر

بانک مرکزی اروپا؛

توسعه یوروی دیجیتال با کمک آمازون

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷
کد خبر: 668972
توسعه یوروی دیجیتال با کمک آمازون

بانک مرکزی اروپا (ECB)پنج شرکت را برای کمک به توسعه رابط کاربری برای یورو دیجیتال انتخاب کرده است. هر شرکت با بانک مرکزی اروپا کار خواهد کرد و روی یک مورد خاص از یورو دیجیتال تمرکز خواهد کرد. آمازون برای تمرکز بر پرداخت های تجارت الکترونیک انتخاب شده است.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ بانک مرکزی اروپا (ECB) روز جمعه اعلام کرد که با پنج شرکت "برای توسعه رابط های کاربری بالقوه" برای یورو دیجیتال همکاری خواهد کرد. هر شرکت منتخب با بانک مرکزی اروپا روی یک مورد خاص از یک یورو دیجیتال تمرکز خواهد کرد. Caixabank و Worldline بر پرداخت های آنلاین همتا به همتا تمرکز خواهند کرد. EPI و Nexi بر پرداخت‌های نقطه‌ فروشی که توسط پرداخت‌کننده آغاز می‌شود، تمرکز خواهند کرد. آمازون بر پرداخت های تجارت الکترونیک تمرکز خواهد کرد.

آزمایش نمونه سازی یک عنصر مهم در مرحله تحقیق دو ساله در حال انجام پروژه یورو دیجیتال است. انتظار می رود که در سه ماهه اول سال 2023 تکمیل شود، زمانی که بانک مرکزی اروپا نیز یافته های خود را منتشر خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد: تراکنش‌های شبیه‌سازی شده با استفاده از نمونه‌های اولیه توسعه‌یافته توسط پنج شرکت آغاز می‌شوند و از طریق رابط و زیرساخت‌های پشتیبان یوروسیستم پردازش می‌شوند. هیچ برنامه ای برای استفاده مجدد از نمونه های اولیه در مراحل بعدی پروژه یورو دیجیتال وجود ندارد.

بانک مرکزی اروپا به طور رسمی بررسی چگونگی ظاهر ارز دیجیتال خود (CBDC)، یورو دیجیتال، را در اکتبر سال گذشته آغاز کرد و خاطرنشان کرد که مرحله تحقیق باید حدود دو سال طول بکشد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در ماه فوریه گفت که یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد، بلکه مکمل آن خواهد بود. او توضیح داد: «یورو دیجیتال به شما یک انتخاب اضافی در مورد نحوه پرداخت می‌دهد و انجام این کار را آسان‌تر می‌کند و به دسترسی و گنجاندن کمک می‌کند».